Gå til innhold

Kan jeg ringe legevakten for dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har gått i anskaffelse av en infeksjon på øyelokket, som oppstod på søndag (det er natt til torsdag i skrivende øyeblikk). Jeg var på legevakten på søndag når det oppstod pga fare for herpes på øyet, men da kunne verken jeg eller legen se noe, da det var for tidlig - jeg hadde bare sterke smerter. Siden da har det bare blitt verre og øyelokket er hovent og knallrødt. I morgen tidlig skal jeg på poliklinikk på sykehuset for noe helt urelatert, så jeg rekker ikke innom fastlegen. Jeg reiser morgenen etter til utlandet. Er det ok å spørre om legevakten kan se på det igjen på kvelden? Er så redd for å være en sånn som "misbruker" legevakten for ting som er fastlegens jobb. 

Anonymkode: 4bfb9...70f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja ring. Gjorde noe lignende like før jeg skulle til utlandet og var et stykke unna fastlegen. Gikk helt fint det. 

Anonymkode: 90fc0...853

Skrevet

Gå privat.

Anonymkode: 8f42c...064

Gjest GoldenLioness
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått i anskaffelse av en infeksjon på øyelokket, som oppstod på søndag (det er natt til torsdag i skrivende øyeblikk). Jeg var på legevakten på søndag når det oppstod pga fare for herpes på øyet, men da kunne verken jeg eller legen se noe, da det var for tidlig - jeg hadde bare sterke smerter. Siden da har det bare blitt verre og øyelokket er hovent og knallrødt. I morgen tidlig skal jeg på poliklinikk på sykehuset for noe helt urelatert, så jeg rekker ikke innom fastlegen. Jeg reiser morgenen etter til utlandet. Er det ok å spørre om legevakten kan se på det igjen på kvelden? Er så redd for å være en sånn som "misbruker" legevakten for ting som er fastlegens jobb. 

Anonymkode: 4bfb9...70f

Det er aldri noen problem å ringe legevakten. Den som tar telefonen vil vite om det er relevant eller ikke om du kommer inn. I ditt tilfelle så vil de nok be deg komme med en gang :) 

Skrevet

Du må på legevakten. Når man har øyebetennelse kan man bli nektet å fly.

Anonymkode: dd20e...4c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...