Gå til innhold

Skabb og jobb

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Tror jeg har blitt smitta av broren min som har hatt skabb siden sensommer. Var i samme hus som han i to dager, men hadde ikke kontakt med han og satt ikke i samme stol osv. som han. Men jeg satt i samme bil som han i ca. 2 timer, der han satt fremme og jeg bak. Nå, ca. 2 uker etterpå, klør jeg voldsomt på kroppen. Har små røde nupper og har klødd til blods noen steder. Spesielt om natta! Er for det meste på magen, ryggen og nå er det på beina og litt på armen. Har noen avlange røde sår på noen av stedene. Har ikke gått til lege for økonomien er ikke så bra nå. Men tenker at jeg muligens må kjøpe krem for å behandle det. Det klødde helt forferdelig hvis jeg sov uten klær. Nå sover jeg med en nattkjole og da klør jeg nesten bare på bena der kjolen ikke strekker til. 

Men jeg lurer litt på om det kan smitte på jobb? Jeg jobber i to butikker, det er travelt og mye kundekontakt. Jeg tar jo i det som kundene handler og bærer det inntil kroppen min frem til kassen hvis det er tungt/mye. Rydder klær fra prøverom også. Men det er vel kanskje sjelden det smitter gjennom det? Leste at det smitter ved tett kontakt mellom to mennesker.

Anonymkode: b696a...645

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke gå på jobb! Skabb er veldig smittsomt!

Anonymkode: 1ffb6...927

• Liker 3
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke gå på jobb! Skabb er veldig smittsomt!

Uffda! Jeg har klødd siden tirsdag forrige uke. Tror nesten jeg bør skaffe en krem. Men jeg kan vel ikke bli sykemeldt hvis jeg går til legen? Jobber mye nå i juletider.

Skrevet

Tviler på at det smitter gjennom jobb, men hvis du smører deg med kremen før du legger deg, og vasker av neste morgen og tar på ubrukte klær som ikke har vært i kontakt med klær du har brukt så skal du ikke smitte. En i kollektivet mitt fikk skabb i sommer, legen mente at vi andre ikke trengte å behandle oss, men vi gjorde det likevel. Han hadde i tillegg med seg en jente hjem som han lå med og hun tilbrakte hele natten der uten å bli smittet ( det var før han visste at det var skabb). Trenger ikke bli sykemeldt heller. Skabb smitter ikke ved et håndtrykk eller at du tar på klær som andre tar på. 

Anonymkode: 77160...674

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at det smitter gjennom jobb, men hvis du smører deg med kremen før du legger deg, og vasker av neste morgen og tar på ubrukte klær som ikke har vært i kontakt med klær du har brukt så skal du ikke smitte. En i kollektivet mitt fikk skabb i sommer, legen mente at vi andre ikke trengte å behandle oss, men vi gjorde det likevel. Han hadde i tillegg med seg en jente hjem som han lå med og hun tilbrakte hele natten der uten å bli smittet ( det var før han visste at det var skabb). Trenger ikke bli sykemeldt heller. Skabb smitter ikke ved et håndtrykk eller at du tar på klær som andre tar på. 

Anonymkode: 77160...674

Rart at så mange i min klasse fikk det, vi tok aldri på hverandre, men mange fikk skabb og måtte bli hjemme,

Skrevet

Nå har jeg kjøpt Nix krem til 429 kr! Liten tube og dyrt. Står at man skal bruke opptil en tube på voksen person. Men må samboeren også kjøpe da? Eller kan han bruke resten av tuben? Vet ikke om han har blitt smitta ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...