AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #1 Skrevet 20. desember 2017 Ja dere med små barn ilag, ja eller nei? Jeg har gitt, jenta fikk plukke ut en gave selv. Men ingenting tilbake. Fair enough. Håper det betyr noe for jenta min å gi noe til faren. Anonymkode: 6c922...573
Calleia Skrevet 20. desember 2017 #2 Skrevet 20. desember 2017 Nei, vi gir ikke gaver til barnas andre foreldre. Vi pleier å gi penger så de kan kjøpe en liten ting til oss, og det blir gjort på andre siden også. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #3 Skrevet 20. desember 2017 Har alltid gitt til eksen og stemor og fars familie fra hun var stor nok til å skjønne hva julegave er. Nå er hun tenåring og kjøper selv(til far,stemor og to halvsøsken og oldeforeldre og besteforeldre på fars side) jeg betaler men hun ordner resten. I mine øyne skulle jeg ønske far tok initiativet til dette da det er mange mennesker så blir litt penger ut av det. Men han har aldri tilbudt og jeg ønsker ikke at hun skal føle at det er et problem. Har aldri fått noe gave tilbake fra far og det er helt greit. Han kjøper kun julegave til datteren min vis hun skal feire hos de. Anonymkode: c9a2b...397 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #4 Skrevet 20. desember 2017 Aldri gitt gave til bf, hverken fra meg eller fra barnet. Anonymkode: 4b5c8...5eb
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #5 Skrevet 20. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Aldri gitt gave til bf, hverken fra meg eller fra barnet. Anonymkode: 4b5c8...5eb Kommer heller aldri til å gjøredet forresen. Når barnet er stor nok kan barnet kjøpe selv om h*n ønsker. Anonymkode: 4b5c8...5eb
Ulrikke Skrevet 20. desember 2017 #6 Skrevet 20. desember 2017 Vi fikset da stebarna var små. Det samme gjorde mor. Nå får de noen ganger penger og fikser selv, eller så blir vi med dem. De er voksne/snart voksne. Vi voksne (altså to par "foreldre" (banner vel i kirka her, vet at barna kun har en mor og en far, men de har to steforeldre) ) gir også til hverandre, en flaske vin, noen hjemmelagde brente mandler/eggelikør osv. Trenger ikke være så mye, men bare noe for å si at vi setter pris på hverandre. 2
Gjest GoldenLioness Skrevet 20. desember 2017 #7 Skrevet 20. desember 2017 Om vi hadde vært skilt og barnet selv ytret ønske om å kjøpe en gave til far så hadde jeg latt barnet plukke ut en liten gave.
Gjest Mass Skrevet 20. desember 2017 #8 Skrevet 20. desember 2017 Jeg har gitt gave fra barna siden de er for små til å kjøpe noe selv. Det har bare vært en naturlig skikk for min del. Har aldri fått noe i retur, men så lenge barna får fra ham så bryr jeg meg ikke om det.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #9 Skrevet 21. desember 2017 Jeg er stemor og vi gjør det sånn at far kjøper gaver med barna til mor og jeg kjøper med deres barn til far. Mor kjøper ikke noe så for at barna også skal få gi til far så ordner jeg det. Anonymkode: fb6cb...dcb 1
kisskissbangbang Skrevet 21. desember 2017 #10 Skrevet 21. desember 2017 Jeg gir én gave fra meg og én fra ungene. 1
Menchit Skrevet 21. desember 2017 #11 Skrevet 21. desember 2017 Barna er julehandel med mormor hver jul. Da kjøper de gaver til meg, far, bestefar og søskenbarn. Hvis ikke vi hadde hatt denne tradisjonen, hadde jeg tatt dem med selv. Jeg og far kjøper en liten ting til hverandre, kun fordi vi feirer sammen. Pleier å få en blomst av moren hans i adventstiden. Så jeg gir alltid en liten ting til dem til jul. Litt større om vi feirer hos dem. Synes det er koselig, de er jo også en ressurs for barna som jeg setter stor pris på. Selv om vi ikke har daglig kontakt. 1
skruf Skrevet 21. desember 2017 #12 Skrevet 21. desember 2017 Jeg kjøpte fra henne da hun var lita, men etter som hun ble eldre så fikk hun penger sånn at hun kunne kjøpe selv. Faren hennes har ordnet selv med gaver fra henne til stemor og lillesøster. Mannen min og jeg bruker å kjøpe ei flaske vin eller noe sånt til eksen min og kona hans, og vi kjøper julegave til lillesøster (var dagmamma til datteren deres da jeg selv var hjemme i mammaperm med barnet til mannen min og meg, så har et godt forhold til jenta til eksen og stemor) Moren min er en racer på strikking og håndarbeid så hun bruker alltid å gi hjemmelagde julegaver til eksen og familien hans som hun sier selv; de er jo familien til barnebarnet mitt, derfor er de litt min familie også 😀 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #13 Skrevet 21. desember 2017 Absolutt ikke og jeg ønsker heller ikke å få noe av han Anonymkode: cea44...08b 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #14 Skrevet 21. desember 2017 Her er det far som er med sønn og kjøper gave til mor. Mor kjøper ikke tilbake fra sønn til far, så det har jeg hjulpet ham med. Ingen gave fra far til mor og omvendt heller. Anonymkode: d39fb...946
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #15 Skrevet 21. desember 2017 Ja det gjør jeg. Jeg har lært av erfaring at det kan bety så mye å vise aksept for den andre forelderen. Jula ser jeg på som en fin anledning til dette. Anonymkode: d9bf4...bed 3
MCH09 Skrevet 22. desember 2017 #16 Skrevet 22. desember 2017 Mine er såpass små at de ikke kan kjøpe selv, men jeg kjøper noe til eksen fra barna. Han kjøper ikke noe fra ungene til meg, men det forventer jeg heller ikke.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #17 Skrevet 22. desember 2017 Jeg ville ikke sett på det som naturlig å gi eksen gave. Men ordningen første kommentar her inne nevner om at barna får penger til å kjøpe en gave til den andre, den var fin syntes jeg Anonymkode: dd5fa...06d
Lalunaa Skrevet 22. desember 2017 #18 Skrevet 22. desember 2017 Ja, vi kjøper gave til barnas pappa, stemor og stesøsken💕 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #19 Skrevet 22. desember 2017 Har kjøpt en liten ting til eksen fra ungene hvert år, hvis de har ideer til hva jeg/vi kan kjøpe får de bestemme. Eksen gjør det samme til meg. I år har han til og med kjøpt til mannen min. Anonymkode: 28d32...789 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #20 Skrevet 22. desember 2017 Hjelper selvfølgelig ungene med å ordne gave til faren, og heldigvis gjør han det samme. Jeg kjøper i tillegg en liten ting fra meg til eksen fordi vi feirer juleaften sammen. Gir også gave til eks-svigers som også feirer sammen med oss, så for meg er dette helt naturlig. Jeg tenker at det er viktig å vise ungene at man har et godt forhold, respekterer hverandre og er venner. Og det er viktig for meg å gi ungene gleden over å gi bort gaver også, ikke bare få. Selvfølgelig skal de gi gave til faren! Anonymkode: 68527...f1b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå