Gå til innhold

Vondt i høyre bein, blodpropp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt litt vondt i høyre bein i 3-4 dager nå, og mistenker selvfølgelig det værste, at det kan være blodpropp.
Ble såppass vondt i natt at jeg ringte legevakten, men hun mente at det ikke var en akutt-sak og at jeg måtte vente til i dag tidlig så jeg kunne ringe fastlegen min. Det gjorde jeg, men fikk ikke time før i morgen.

Har noen erfaring med blodpropp her? 
Har vondt fra øverst bak i leggen og smertene stråler helt ned til foten/tærne. Disse smertene forekommer bare når jeg sitter/ligger. 
Har ikke vondt og kjenner ingenting til smertene om jeg står oppreist eller går.
Er ikke hoven eller rød.

Går på p-piller, så dette øker jo sannsynligheten litt med blodpropp. I tillegg har jeg ligget litt stille de siste ukene. 

Kan hende det er jeg som overreagerer kraftig. Men tenkte jeg skulle høre med dere først, mens jeg venter på legetimen min :)

Anonymkode: 02402...31d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren til kameraten min fikk blodpropp. Det var en synlig klump på beinet som flyttet på seg. Og det gjorde visstnok ganske vondt. Hun havnet på sykehus. 

Kun den erfaringen jeg har.

Skrevet
Akkurat nå, _BuseMannen_ skrev:

Moren til kameraten min fikk blodpropp. Det var en synlig klump på beinet som flyttet på seg. Og det gjorde visstnok ganske vondt. Hun havnet på sykehus. 

Kun den erfaringen jeg har.

Uff.. Håper det gikk bra med henne! 
Jeg har ingen synlige symptomer på beina. Er heller ikke kjempe vondt, men føler at beinet er litt "numment". 

Skrevet

.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff.. Håper det gikk bra med henne! 
Jeg har ingen synlige symptomer på beina. Er heller ikke kjempe vondt, men føler at beinet er litt "numment". 

Joda det gikk bra. De var veldig bekymret fordi klumpen "vandret", og det er vel det som er farlig? At den havner i hjerne/hjerte? 

Skrevet
3 minutter siden, _BuseMannen_ skrev:

Joda det gikk bra. De var veldig bekymret fordi klumpen "vandret", og det er vel det som er farlig? At den havner i hjerne/hjerte? 

Ja, er nok ikke farlig å ha blodpropp, men det blir fort livstruende om den skulle løsne og begynne å vandre i kroppen til indre organer som hjerte/hjerne/lunger.. 
Menmen, legetimen er bestilt. Forhåpentligvis så er det bare en sene i klem eller lignende.. Men synes det er greit å dra til legen en gang for mye enn en gang for lite :-) 

Skrevet

Blodpropp er vondt hele tiden, også når benet er i ro eller man går. Benet blir rødt og hovent og hevelsen øker litt og litt. Man kan tegne rundt hevelsen/rødmen og følge med om det blir verre. 

Det behandles med blodfortynnende, veldig enkelt egentlig. Men det er jo viktig at det blir behandlet. 

Anonymkode: 5a93b...1ec

Skrevet

Du har ikke blodpropp. Hvor mange tråder skal du opprette om emnet? Hadde fu hatt blodpropp så ville du blitt sendt på sykehuset istedenfor å vente på en time. Er du hypokonder? 

Anonymkode: feefb...3da

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke blodpropp. Hvor mange tråder skal du opprette om emnet? Hadde fu hatt blodpropp så ville du blitt sendt på sykehuset istedenfor å vente på en time. Er du hypokonder? 

Anonymkode: feefb...3da

Hei, dette er min første tråd her inne :-) Laget bruker forje uke, så er nok ikke jeg som har laget tråder om blodpropp/andre sykdommer tidligere.
Er kanskje pittelitt hypokonder ja, tenker jo alltid det værste først. Men besøker/kontakter legen sjeldent da. :-) 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blodpropp er vondt hele tiden, også når benet er i ro eller man går. Benet blir rødt og hovent og hevelsen øker litt og litt. Man kan tegne rundt hevelsen/rødmen og følge med om det blir verre. 

Det behandles med blodfortynnende, veldig enkelt egentlig. Men det er jo viktig at det blir behandlet. 

Anonymkode: 5a93b...1ec

Hm, høres jo ikke ut som at jeg har blodpropp da.. Men greit å få sjekket hva det er uansett. Så slipper jeg å bekymre meg :-)

Tusen takk for svar! 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er nok ikke farlig å ha blodpropp, men det blir fort livstruende om den skulle løsne og begynne å vandre i kroppen til indre organer som hjerte/hjerne/lunger.. 
Menmen, legetimen er bestilt. Forhåpentligvis så er det bare en sene i klem eller lignende.. Men synes det er greit å dra til legen en gang for mye enn en gang for lite :-) 

Lykke til

Det går nok bra :)

Skrevet
1 minutt siden, _BuseMannen_ skrev:

Lykke til

Det går nok bra :)

Tusen takk :-) Ja, får satse på det! :-) 

• Liker 1
Skrevet

Er du stillesittende? Jeg hadde merkelige smerter i beina den perioden jeg hadde vært stillesittende et par år. Jeg tenkte også blodpropp, men har ikke merket mer til det etter jeg begynte å trene og spise litt sunnere igjen

Anonymkode: 331a6...dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...