Gå til innhold

Syk og jobbe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Sliter mye med hodepine. Men dette er jeg hos lege for å finne ut av. Men i tillegg til dette, så er keg så uteolig sliten i kroppen. Innimellom er jeg kvalm og rar i magen. Men dette varer som regel bare en dag. Når dette skjer så ringer jeg til jobben og forteller at jeg er dårlig i formen. Men føler også dette er et dårlig intrykk at heg er borte fra jobb. Men på sånne dager orker jeg rett og slett ikke å kle på meg en gang. 

Er så utrolg lei av dette, men også så utslitt i kroppen på samme tid. Etter jobb er jeg som regel bare hjemme å slapper av.

er det slik at jeg skal få dårlig samittighet fordi jeg er hjemme fra jobb på slike dager? Hvet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Hva kan eventuelt lege hjelpe meg med i dette tilfelle? 

Anonymkode: ccc05...834

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer også på om noen av dere hvet eller kan tenke dere at det er en sammenheng mellom at jeg føler meg utligt i kroppen, å at jeg er kvalm å uvel i magen?

Skrevet

Akkurat sånn har jeg det også. Jeg har fått diagnosen ME, så jeg bare antar at det er grunnen hos meg...

Sånne dager ekstremt kjipe, men jeg biter tenna sammen og karrer meg på jobb, tar evt. noen smertestillende før jeg går. Og erfaringsmessig blir det litt bedre når jeg får jobbet og tenkt på noe annet.

Også er det rett hjem i seng etterpå.

Anonymkode: bb703...063

Skrevet

Uff. Ja jeg føler også at jeg blir bedre utover dagen. Men såver veldig mye når jeg er hjemme fra jobb og ikke er i form. Men hvordan setter legen en diagnose på ME? Er det mye prøve osv. Eller hvordan gjør han dette?

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer også på om noen av dere hvet eller kan tenke dere at det er en sammenheng mellom at jeg føler meg utligt i kroppen, å at jeg er kvalm å uvel i magen?

Cøliaki kan gi symptomer som dette, men mye annet også. Jeg har IBS og cøliaki og går på jobb til tross for at jeg er kvalm og uvel og må hyppig på toalettet (jeg får dette av og til selv om jeg er helt glutenfri selvfølgelig). Hjelper ikke å sitte hjemme for min del. 

Anonymkode: 426d9...f87

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cøliaki kan gi symptomer som dette, men mye annet også. Jeg har IBS og cøliaki og går på jobb til tross for at jeg er kvalm og uvel og må hyppig på toalettet (jeg får dette av og til selv om jeg er helt glutenfri selvfølgelig). Hjelper ikke å sitte hjemme for min del. 

Det er nåkk ikke cøliaki, jeg er ikke dårlig hver dag, å blir ikke dårlig av å spise gluten heller. Men er somregel dårlig fra morgenen av, å litt utover dagen

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nåkk ikke cøliaki, jeg er ikke dårlig hver dag, å blir ikke dårlig av å spise gluten heller. Men er somregel dårlig fra morgenen av, å litt utover dagen

Dersom man har cøliaki vil man være dårlig hele dagen. Det tar opp til 15 timer fra man spiser gluten til man reagerer på det, og når man går på glutenfri diett tar det opp til 2 år før tarmen har reparert seg. Så med mindre du har gått på glutenfri diett i noen måneder kan du faktisk ikke si om det er cøliaki. Svært mange med cøliaki har andre symptomer enn problemer med magen også. 

Gjest GoldenLioness
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff. Ja jeg føler også at jeg blir bedre utover dagen. Men såver veldig mye når jeg er hjemme fra jobb og ikke er i form. Men hvordan setter legen en diagnose på ME? Er det mye prøve osv. Eller hvordan gjør han dette?

Har man ME så blir man ikke bedre utover dagen og det er utrolig mye annet som må utelukkes først. Jeg tenker heller at det kan være noe vitaminmangel og muligens at du er litt utbrent? 

Be om å sjekke alle verdier for å sjekke om du f.eks mangler noe. Da blir man ofte trøtt og sliten og ka få både hodepine og føle seg uvel.

Skrevet

Det kan og være fibromyalgi, da kan man bli bedre utover dagen. 

Skrevet
På 20.12.2017 den 20.15, AnonymBruker skrev:

Det at jeg er sliten blir ikke bedre utover dagen, uansett hvor mange eller lite timer jeg sover så er jeg alltid trøtt å kunne tenke meg å såve lenger. Det er bare den kvalm følelsen, og at jeg er uvel i magen som forsvinner litt utover dagen.

hva er fibromyalagi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...