AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #1 Skrevet 20. desember 2017 Jeg så et program om Kalinigrad, virket ganske spennend, mye flott arkitektur. De ligger joe ganske nærme Norge, men det virker litt knotete å reise ditt? Eller tar jeg feil. Anonymkode: 97cac...30a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #3 Skrevet 20. desember 2017 Vært der, men det er mange år siden, så sikkert ikke representativt for i dag. Reiste om vinteren og det var litt grått og trist ja. Anonymkode: 0178f...bf5
Safiye Skrevet 20. desember 2017 #4 Skrevet 20. desember 2017 Jeg var der for et par år siden, og vil si at Kaliningrad er for de spesielt interesserte. Det er egentlig ikke så veldig mye å gjøre der, med mindre du kjenner noen som bor der og kan vise deg rundt. Så og si ingen snakker engelsk der, og russerne på gata var ikke spesielt hyggelige. Det er knotete å komme seg inn dit, ja. Enkleste måten er vel buss fra Gdansk, om jeg ikke tar helt feil? Jeg tror du finner minst like fin arkitektur i Moskva eller St. Petersburg. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #5 Skrevet 20. desember 2017 Har vært der, fløy fra Moskva og tok buss videre til Litauen om jeg ikke husker feil. Interessant sted, fin arkitektur (hansastil), og MYE historie. Jeg kan litt russisk. Anonymkode: a9acd...9b2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #6 Skrevet 21. desember 2017 Kjørte en tur ditt med bil for noen år siden. Om sommeren er det fantastiske strenger langs kysten man kan besøke. Litt utenfor Kaliningrad får du disse for deg selv I selve byen er det en blanding av gamle og nyere bygninger. I gatene kjører det trikker/trolleybusser. Har man med seg barn så kan man besøke Zoo. I sentrum er det handlegater/kjøpesentre. Det finnes noen museer, f.eks. utenfor sentrum fra krigens dager, der kan man få gratis autentiske rester fra krigens siste dager.. Men... Overgangen fra EU til Russland kan sammenlignes med Usa/Mexico. Man blir slått ut av lange pinefulle grensepasseringer (hvorav den verste delen er Schengenkontroll av sigaretter i timesvis) og mye luftforurensninger fra elendige russiske biler. Trafikkpolitiet i Kaliningrad er dessverre notoriske veibanditter som prøver å melke sjåfører for penger mens fordrukne alkoholikere ligger strødd rundt omkring i gatene. Det kan være ubehagelig opplevelse for sarte sjeler. Anonymkode: ae566...6ac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå