AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #1 Skrevet 19. desember 2017 Jeg tok gastric bypass slankeoperasjon for ett år siden. Har nå en bmi som normalvektig. Alle steder på kroppen har selvfølgelig krympa med litt ekstra hud hengende men det visste jeg jo. Men problemet er at magen er like oppblåst og stram som før og jeg har ikke noe ekstra løs hud der siden magen min står rett ut. Det ser ut som om jeg er gravid da jeg ellers er normalvektig men magen er som en ballong. Jeg må kjøpe store klær siden magen min står sånn ut. Noe jeg kan gjøre med magen min? Kan ikke gå mere ned i vekt nå. Anonymkode: 5a15a...4c8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #2 Skrevet 20. desember 2017 Noen som har samme problemet? Anonymkode: 5a15a...4c8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #3 Skrevet 21. desember 2017 Ingen? Er jeg helt alene? Anonymkode: 5a15a...4c8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #4 Skrevet 21. desember 2017 Vanskelig å si. Når man gjør noe indirekte eller direkte med magen, så kan det påvirke magens evne til å fordøye og behandle mat. Mulig at du har overproduksjon av noen bakterier, og underproduksjon av andre. Eller det kan være noe helt annet. Du kan forsøke spise og drikke mat som har probiotika i seg, syrnet melk, cultura, brød laget av surdeig. Finne ut om det er noen matvarer du reagerer ekstra på. Mulig du også skulle gått til lege, i tilfelle det er noe annet som er grunnen. Men dessverre er det slik at tabletter, antibiotika, operasjoner osv kan på virke magens funksjon. Mange aner ikke hvor plagsomt og fælt det er før de opplever det selv, og hvor vanskelig/ umulig det kan være å bli kvitt, derfor er det nok ingen som er bekymret for akkurat det når de opererer. Vanlig å prøve FODMAP når man sliter med magen Anonymkode: 88132...0b7
Gjest GoldenLioness Skrevet 21. desember 2017 #5 Skrevet 21. desember 2017 På 19.12.2017 den 23.45, AnonymBruker skrev: Jeg tok gastric bypass slankeoperasjon for ett år siden. Har nå en bmi som normalvektig. Alle steder på kroppen har selvfølgelig krympa med litt ekstra hud hengende men det visste jeg jo. Men problemet er at magen er like oppblåst og stram som før og jeg har ikke noe ekstra løs hud der siden magen min står rett ut. Det ser ut som om jeg er gravid da jeg ellers er normalvektig men magen er som en ballong. Jeg må kjøpe store klær siden magen min står sånn ut. Noe jeg kan gjøre med magen min? Kan ikke gå mere ned i vekt nå. Anonymkode: 5a15a...4c8 Er nok noe du spiser. Rotgrønnsaker, for mye frukt og salat gjør iallefall meg oppblåst og jeg er tynn som en strek. Ser gravid ut om jeg spiser for mye av dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå