AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #1 Skrevet 19. desember 2017 Jeg tror jeg har fått bronkitt eller lungebetennelse, er svært dårlig, og siden jeg har astma, så sliter jeg veldig med pusten. Var ute en liten tur i dag, og det er mildt ute, men var så vondt å puste, så måtte bare komme meg inn igjen. Så i morgen skal jeg bestille time til legen, men jeg har ikke bil, må ta buss og gå nesten 1 km. Dette blir vanskelig nå. drosje koster over 300 kr en vei, og jeg har ikke over 600 kr til drosje, så betale for lege og medisiner nå. Men kan man få dekt drosje, da det er grunnet sykdom. Sist gang jeg var så dårlig, hadde jeg bil, klarte å kjøre til legen selv, men fra legen ble jeg sendt i ambulanse til sykehuset. Anonymkode: c0cb1...6a0
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #2 Skrevet 19. desember 2017 Da kan du ringe kontoret og spørre etter rekvisisjon. Da må du betale en minstetakst. Det blir opp til legen å vurdere om du fyller kravene til rekvisisjon. Anonymkode: 9173b...067 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #3 Skrevet 19. desember 2017 Jeg tipper du kan få pasienttaxi, men dette er det legen din som må bestille. Ta kontakt og fortell han hvordan du har det, så ordner det seg nok. Har du frikort, så slipper du å betale. God bedring!Anonymkode: e44a3...390 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #4 Skrevet 19. desember 2017 Legekontoret kan fikse rekvisisjon til taxi. Men om du ikke har frikort så må du betale en egenandel, men den er på knappe 100 kr (sist gang jeg tok taxi som legen bestilte) Anonymkode: c70b2...b9d 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #5 Skrevet 19. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg har fått bronkitt eller lungebetennelse, er svært dårlig, og siden jeg har astma, så sliter jeg veldig med pusten. Var ute en liten tur i dag, og det er mildt ute, men var så vondt å puste, så måtte bare komme meg inn igjen. Så i morgen skal jeg bestille time til legen, men jeg har ikke bil, må ta buss og gå nesten 1 km. Dette blir vanskelig nå. drosje koster over 300 kr en vei, og jeg har ikke over 600 kr til drosje, så betale for lege og medisiner nå. Men kan man få dekt drosje, da det er grunnet sykdom. Sist gang jeg var så dårlig, hadde jeg bil, klarte å kjøre til legen selv, men fra legen ble jeg sendt i ambulanse til sykehuset. Anonymkode: c0cb1...6a0 Du må ringe legen din i morgen tidlig. Det er legene som bestemmer om du får godkjent pasientreiser. Alternativt må du legge ut selv og søke om refusjon etterpå, men da kan du få nei og ha brukt opp pengene. Anonymkode: 69900...46f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå