AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #1 Skrevet 19. desember 2017 Jeg er bare 18 år, men har store henge pupper, hatt det siden jeg var 14 år, og de har alltid plaget meg. Har de siste årene og slitt med ryggplager. Er det vanskelig å få dekt brystreduksjon? Og løfter de brystene og? For de henger jo skikkelig, og hvis de bare fjerner innhold, men ikke løfter de, så vil det jo se skikkelig ille ut. Noen her som har fått det dekt? Og ble du fornøyd? Anonymkode: af1f7...ea3
T-Rex Skrevet 19. desember 2017 #2 Skrevet 19. desember 2017 Snakk med fastlegen din. Det er ingen her inne som kan si noe om du vil få dekket inngrepet. 3
Isadora Skrevet 19. desember 2017 #3 Skrevet 19. desember 2017 Jeg hadde spurt fastlegen min om henvisning Jeg fikk det dekket. MEN be om å få henvisning til f.eks. Aleris... de private klinikkene som har avtale gjør en mye bedre jobb enn de offentlige sykehusene. Det kirurgen sa til meg var at når en jente kommer og vil frivillig redusere brystene sine - så har hun plager. Så prøv du
Isadora Skrevet 19. desember 2017 #4 Skrevet 19. desember 2017 Jeg hadde spurt fastlegen min om henvisning Jeg fikk det dekket. MEN be om å få henvisning til f.eks. Aleris... de private klinikkene som har avtale gjør en mye bedre jobb enn de offentlige sykehusene. Det kirurgen sa til meg var at når en jente kommer og vil frivillig redusere brystene sine - så har hun plager. Så prøv du Ja jeg fikk de løftet også Både jeg og flere jeg kjenner har vært hos privat klinikk med avtale og ble veldig fornøyd etterpå. Ikke minst er jeg myyye bedre i nakke og skuldre.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #5 Skrevet 19. desember 2017 5 timer siden, Isadora skrev: Jeg hadde spurt fastlegen min om henvisning Jeg fikk det dekket. MEN be om å få henvisning til f.eks. Aleris... de private klinikkene som har avtale gjør en mye bedre jobb enn de offentlige sykehusene. Det kirurgen sa til meg var at når en jente kommer og vil frivillig redusere brystene sine - så har hun plager. Så prøv du Bare for å ødelegge illusjonene dine, det er ofte de samme legene som jobber både offentlig og privat Stilling i det offentlige, men sper på i det private på fritiden. Anonymkode: 78f98...a24
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #6 Skrevet 19. desember 2017 http://forum.kvinneguiden.no/topic/1156158-misfornøyd-med-brystreduksjon/?tab=comments#comment-20841763 Anbefaler deg en titt på tråden i lenken. Når du er 18. År skal det mye til for at noen vil operere deg og på statens regning. Grunnen er at dette ikke vil bli en varig operasjon når du ikke er ferdig utviklet, skal gå gravid og amme om noen år så vil brystene endre seg mye. Etter en brystreduksjon er det heller ikke sikkert at du kan amme. Du vet hva du har, men ikke hva du kan få, på både godt og vondt. Anonymkode: f6b23...179
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #7 Skrevet 19. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1156158-misfornøyd-med-brystreduksjon/?tab=comments#comment-20841763 Anbefaler deg en titt på tråden i lenken. Når du er 18. År skal det mye til for at noen vil operere deg og på statens regning. Grunnen er at dette ikke vil bli en varig operasjon når du ikke er ferdig utviklet, skal gå gravid og amme om noen år så vil brystene endre seg mye. Etter en brystreduksjon er det heller ikke sikkert at du kan amme. Du vet hva du har, men ikke hva du kan få, på både godt og vondt. Anonymkode: f6b23...179 Når bysten er så stor at TS får ryggproblemer allerede i så ung alder, er det godt mulig hun får det dekket jo. Hvordan skal dette bli med tid og stunder, når brystene vokser og blir ENDA større? Hva ved en evt. graviditet - da blir de jo gjerne enda et hakk større. Hvis de er en plage for henne nå, vil det jo ikke bli bedre. Ja, det er fint å kunne amme - men når hun har ryggproblemer allerede i 18 års alder, kan hun da ikke vente til hun er ferdig å amme. Det kan fort ta 20 år det, og da kan ryggplagene være permanente. TS: bestill en time hos fastlegen din og drøft dette med vedkommende De gjør som regel reduksjon + løft i samme operasjon har jeg forstått (drev å så på dette tidligere, er også en noe plaget med sykt store bryster). Anonymkode: 42317...839 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #8 Skrevet 19. desember 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når bysten er så stor at TS får ryggproblemer allerede i så ung alder, er det godt mulig hun får det dekket jo. Hvordan skal dette bli med tid og stunder, når brystene vokser og blir ENDA større? Hva ved en evt. graviditet - da blir de jo gjerne enda et hakk større. Hvis de er en plage for henne nå, vil det jo ikke bli bedre. Ja, det er fint å kunne amme - men når hun har ryggproblemer allerede i 18 års alder, kan hun da ikke vente til hun er ferdig å amme. Det kan fort ta 20 år det, og da kan ryggplagene være permanente. TS: bestill en time hos fastlegen din og drøft dette med vedkommende De gjør som regel reduksjon + løft i samme operasjon har jeg forstått (drev å så på dette tidligere, er også en noe plaget med sykt store bryster). Anonymkode: 42317...839 Nå står det ingenting om hvilken bhstørrelse ts bruker, hva hun har snakket med legen sin om mht ryggproblemene og om hun har prøvd noen behandling for ryggen. I tillegg er det verken meg eller deg men først legen hennes og så kirugisk avdeling på det sykehuset hun velger som har siste ordet. Anonymkode: f6b23...179 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #9 Skrevet 19. desember 2017 Jeg fikk dekket operasjon når jeg var 17, jeg hadde de samme plagene som deg. De løfter brystene og gjør en fin jobb, og jeg har ikke angrer en dag på at jeg gjorde det! (Jeg kunne også amme 4 år etterpå, selv om alt av melkeganger er kuttet av, så det er ikke slik at man absolutt ikke kan amme.) Be om henvisning, det er kun kirurg som kan avgjøre om du får operere eller ikke. Lykke til! Anonymkode: 90ec7...9e9
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #10 Skrevet 19. desember 2017 Hei, jeg gikk til legen og ba om å få utført en brystreduksjon. Jeg hadde ingen større problemer med brystene, bortsett fra at jeg ikke trivdes med de. Sa vel noe som at jeg var sikker på at jeg kom til å få ryggsmerter senere, og at de ødela mitt selvbilde, pga kommentarer fra menn. Dette var nok til at jeg fikk det dekket. Var ca 25 på det tidspunktet, ingen barn. Har aldri angret! Anonymkode: d56c0...bbc
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #11 Skrevet 19. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå står det ingenting om hvilken bhstørrelse ts bruker, hva hun har snakket med legen sin om mht ryggproblemene og om hun har prøvd noen behandling for ryggen. I tillegg er det verken meg eller deg men først legen hennes og så kirugisk avdeling på det sykehuset hun velger som har siste ordet. Anonymkode: f6b23...179 Det vet jeg, men skjønner ikke hvorfor AB jeg siterte dro inn graviditet og amming - for det kommer hvertfall IKKE til å bedre plagene hennes.. Hvis ryggproblemene skylles stor byste går det heller ikke an å behandle det uten å ta tak i problemet. Anonymkode: 42317...839
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #12 Skrevet 19. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg, men skjønner ikke hvorfor AB jeg siterte dro inn graviditet og amming - for det kommer hvertfall IKKE til å bedre plagene hennes.. Hvis ryggproblemene skylles stor byste går det heller ikke an å behandle det uten å ta tak i problemet. Anonymkode: 42317...839 Når du ikke skjønner hva amming og graviditet har med bryster å gjøre så bør du sette deg inn i temaet før du uttaler deg slik du gjør. Mange kiruger opererer ikke bryster før kvinnene er ferdig med graviditet og amming. Anonymkode: f6b23...179
Gjest chisandra Skrevet 19. desember 2017 #13 Skrevet 19. desember 2017 Kjæresten til sønnen min fikk det da hun var 19, og hun slet med rygg og nakke, så prøv
aiba Skrevet 20. desember 2017 #14 Skrevet 20. desember 2017 Kjenner flere som fikk dekket brystreduksjon lenge før amming og barn og de trengte det virkelig 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #15 Skrevet 20. desember 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du ikke skjønner hva amming og graviditet har med bryster å gjøre så bør du sette deg inn i temaet før du uttaler deg slik du gjør. Mange kiruger opererer ikke bryster før kvinnene er ferdig med graviditet og amming. Anonymkode: f6b23...179 Herregud. Jeg forstår sammenhengen, men jeg forstår IKKE sammenhengen mellom ryggproblemer som 18-åring og senere amming. Sikker på at du ikke tenker på silikon og brystløft? Jeg har aldri hørt om at kirurger har nektet en jente med plager en brystreduksjon fordi hun kanskje skal amme en gang i fremtiden. Det kan som sagt fort bli 15-20 år til dette er aktuelt for TS. Anonymkode: 42317...839
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #16 Skrevet 20. desember 2017 TS her. Takk for svar. Jeg skal ikke ha barn, det er jeg 100% sikker på. Dette er et stort problem, da jeg trener en del. Så skal kontakte legen, og håper jeg får det dekt. For det hadde hjulpet mye. Anonymkode: af1f7...ea3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå