CraxyWolf Skrevet 18. desember 2017 #1 Skrevet 18. desember 2017 Hei. Jeg er en jente på 14 år som tror jeg har fått sopp nedentil. Jeg tørr ikke og si noe til mamma eller fra til lege. Typen min vet det og mener at jeg bare burde si Det, men jeg tørr ikke. Hva skal jeg gjøre!? Er ikke 100% sikker på at det er det men ganske. Jeg har kløe og det svir nedentil, utfloden min er klumpete og det er litt hovent der nede. Jeg har lest mye om dette og vet at det er ganske normalt og at jeg ikke burde ta noen kurer før jeg har fått beskjed av lege. Igjen jeg tørr ikke og si det til noen så plis gi meg råd og tips til hva jeg kan gjøre uten og måtte fortelle det til noen.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #2 Skrevet 18. desember 2017 4 minutter siden, CraxyWolf skrev: Hei. Jeg er en jente på 14 år som tror jeg har fått sopp nedentil. Jeg tørr ikke og si noe til mamma eller fra til lege. Typen min vet det og mener at jeg bare burde si Det, men jeg tørr ikke. Hva skal jeg gjøre!? Er ikke 100% sikker på at det er det men ganske. Jeg har kløe og det svir nedentil, utfloden min er klumpete og det er litt hovent der nede. Jeg har lest mye om dette og vet at det er ganske normalt og at jeg ikke burde ta noen kurer før jeg har fått beskjed av lege. Igjen jeg tørr ikke og si det til noen så plis gi meg råd og tips til hva jeg kan gjøre uten og måtte fortelle det til noen. Hei. Denne fås kjøpt på apotek uten resept. Følg bruksanvisningen i pakningsvedlegget. https://www.apotek1.no/produkter/canesten-500mg-vaginaltablett-og-1-krem-120g-65341p https://www.apotek1.no/intim-og-underliv/sopp-og-kloe-i-underlivet Anonymkode: 2edce...c8a
CraxyWolf Skrevet 18. desember 2017 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2017 (endret) . Endret 18. desember 2017 av CraxyWolf
CraxyWolf Skrevet 18. desember 2017 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Denne fås kjøpt på apotek uten resept. Følg bruksanvisningen i pakningsvedlegget. https://www.apotek1.no/produkter/canesten-500mg-vaginaltablett-og-1-krem-120g-65341p https://www.apotek1.no/intim-og-underliv/sopp-og-kloe-i-underlivet Anonymkode: 2edce...c8a Har lest at man ikke skal bruke noe fra apoteket får du har fått bekreftelse av lege
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #5 Skrevet 18. desember 2017 7 minutter siden, CraxyWolf skrev: Hei. Jeg er en jente på 14 år som tror jeg har fått sopp nedentil. Jeg tørr ikke og si noe til mamma eller fra til lege. Typen min vet det og mener at jeg bare burde si Det, men jeg tørr ikke. Hva skal jeg gjøre!? Er ikke 100% sikker på at det er det men ganske. Jeg har kløe og det svir nedentil, utfloden min er klumpete og det er litt hovent der nede. Jeg har lest mye om dette og vet at det er ganske normalt og at jeg ikke burde ta noen kurer før jeg har fått beskjed av lege. Igjen jeg tørr ikke og si det til noen så plis gi meg råd og tips til hva jeg kan gjøre uten og måtte fortelle det til noen. Gå og snakk med helsesøster, helsestasjon for ungdom eller legen din. Alle så er de vant til å prate om denne typen problemer. Når du er så ung bør du ikke kjøpe soppmidler på apoteket uten at helsesøster eller andre sier detber det du skal ha for å bli bra. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Denne fås kjøpt på apotek uten resept. Følg bruksanvisningen i pakningsvedlegget. https://www.apotek1.no/produkter/canesten-500mg-vaginaltablett-og-1-krem-120g-65341p https://www.apotek1.no/intim-og-underliv/sopp-og-kloe-i-underlivet Anonymkode: 2edce...c8a Ungdom på 14. År skal ikke bruke denne typen produkter uten å ha hatt kontakt med lege eller helsesøster på forhånd. Brukes soppmidler feil så kan det skade mer enn det nytter. Apoteket skal heller ikke selge legemidler til mindreårige. Anonymkode: bb337...2a1 1
CraxyWolf Skrevet 18. desember 2017 Forfatter #6 Skrevet 18. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gå og snakk med helsesøster, helsestasjon for ungdom eller legen din. Alle så er de vant til å prate om denne typen problemer. Når du er så ung bør du ikke kjøpe soppmidler på apoteket uten at helsesøster eller andre sier detber det du skal ha for å bli bra. Ungdom på 14. År skal ikke bruke denne typen produkter uten å ha hatt kontakt med lege eller helsesøster på forhånd. Brukes soppmidler feil så kan det skade mer enn det nytter. Apoteket skal heller ikke selge legemidler til mindreårige. Anonymkode: bb337...2a1 Jeg tørr ikke og si i fra til noen
Påkrevd Skrevet 18. desember 2017 #7 Skrevet 18. desember 2017 Soppinfeksjoner i underlivet er vanlig blant jenter/kvinner, det antas at så mange som 50-75% av alle kvinner opplever dette. Jeg skjønner at det kan oppleves litt flaut, men helsesøster eller lege reagerer ikke annerledes på det enn hvis du hadde kommet med vondt i hodet. Så å oppsøke en av disse er nok det beste og eneste riktige rådet. 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #8 Skrevet 18. desember 2017 Hvorfor tør du ikke? Å få sopp nedentil er noe de aller fleste kvinner opplever en eller flere ganger i livet. Dersom du er redd for å si det fordi du tror det henger sammen med sex, så ta det helt med ro. Man kan fint få sopp i skjeden uten å ha vært seksuelt aktiv. Det er svært ubehagelig å ha en soppinfeksjon og den bør behandles korrekt. Dra på Helsestasjon for ungdom som nevnt over her. Der jobber det folk som vil deg vel og foreldrene dine trenger ikke å få vite at du har vært der. Lykke til! Og god bedring! Anonymkode: 3894a...176 2
CraxyWolf Skrevet 19. desember 2017 Forfatter #9 Skrevet 19. desember 2017 Bruker nå naturell yoghurt, syntes det hjelper ganske mye. Er Det noe galt i og bruke Det? Har lest at det funker ganske bra.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #10 Skrevet 19. desember 2017 34 minutter siden, CraxyWolf skrev: Bruker nå naturell yoghurt, syntes det hjelper ganske mye. Er Det noe galt i og bruke Det? Har lest at det funker ganske bra. Det er et kjerringråd. Myter har en tendens til å være nettopp det. En myte. Det har ingen funksjon. Anonymkode: 99c86...91a
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #11 Skrevet 19. desember 2017 Jeg kan forstå at det føles flaut å si det til moren din og at det kan være vanskelig å bestille time til fastlegen din alene. Men kan du snakke med helsesøster enten på skolen eller på helsestasjonen? Hun kan hjelpe deg videre. Mest sannsynlig så trenger du ingen undersøkelse, det holder stort sett å høre på symptomene dine. Anonymkode: 1768e...f40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå