Gå til innhold

Er det trygt å reise til Frankrike?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så redd for å få syre i ansiktet, siden de er så glad i å gjøre det mot folk der nede.. I tillegg til andre terrorhandlinger. Tenker spesielt på Marseille-området. Er det trygt å reise dit, eller risikerer jeg å bli drept? 

Anonymkode: ef99a...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det bor nesten 70 mill. mennesker i Frankrike, de lever stort sett enda.

Drar du til en storby så pass deg alltid for lommetyver og falske mennesker, for mørke tomme bakgater og for gatesalg av narkotika. 

For å havne i en farlig situasjon må man omtrent vandre inn i dem. Og det klarer de fleste som ikke er skadet av oppvekst og miljø, eller lever i utopiens ignoranse av rasjonell tenkning fint å unngå.

Det virker som om du kanskje tilhører den ignorante som frykter mer enn det som ligger under rasjonell tenkning.   

Mitt råd til deg vil derfor være å lese deg opp på det stedet du skal til så du kan sørge for å vite hvilke områder av byen/området som regnes som normalt trygge og ikke, at du ordner deg nummer til de mest kjente drosjefirmaene, at du skriver ned adressen hvor du bor, har kopi av passet ditt og at du skjuler pengeboka di litt mer enn i baklomma på buksa.

Så går det nok greit skal du se. 

Kos deg :)

Anonymkode: 27613...00e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg har vært i Frankrike masse i år, i både Paris, Lyon og Dijon, og jeg følte meg ikke utrygg ett sekund. Nå er jo jeg mann, så det endrer litt på situasjonen, men jeg observerte heller ikke at folk rundt meg følte seg utrygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke trygt noe sted i verden. Du risikerer å bli drept uansett hvor du befinner deg.

Selvsagt er det noen steder som er farligere enn andre, statistisk sett. Som turist, er det greit å bare følge rådene til UD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes no-go soner i mange franske byer nå.

Anonymkode: 09817...317

Ja, er det jeg også har hørt. Jeg har vært i Marseille flere ganger før uten problem, men nå er det ekstremt mye tvangsfingring og syreangrep der... Så jeg er litt skremt. 

Anonymkode: ef99a...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dra til Marseille. Da blir du tvangsfingret, kastet syre på, kjørt ned av en lastebil og sprengt i lufta!!!!

Kanskje best å holde seg hjemme. Innelåst på badet

Anonymkode: aaa70...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Det er større sjanse at du blir kjørt ned av en bil når du krysser fotgjenger feltet der du bor enn at du blir offer for terror i Frankrike.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2017 den 17.38, Balian de Ibelin skrev:

Det er større sjanse at du blir kjørt ned av en bil når du krysser fotgjenger feltet der du bor enn at du blir offer for terror i Frankrike.

 

De er veldig glade i å kaste syre på folk for tiden, så sjansen er faktisk ganske stor. Det skjer daglig i min yndlingsby Marseille. Det er like farlig å reise dit som til Syria sier flere av mine venner som bor der :(

https://www.nytimes.com/2017/09/17/world/europe/marseille-france-acid-attack.html 

Vurderer andre byer i Frankrike og, men jeg er livredd for å få syre i ansiktet.. så vet ikke om det finnes noen trygge syrefrie byer? 

Anonymkode: ef99a...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...