AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #1 Skrevet 18. desember 2017 Venter på 3 pakker som skal leveres via Postnord, har bestilt hjemlevering. når jeg går inn på sporingsinfo står det at pakkene er levert mottaker idag kl 18:00 men her sitter jeg og har ikke mottatt noen pakker! Kommer ikke gjennom på telefon og chat. Andre som har opplevd dette? Hvilke rettigheter har jeg hvis de har levert til en annen person? Dette er varer for tusenvis av kronerAnonymkode: 14608...8be
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #2 Skrevet 18. desember 2017 ring mail de Anonymkode: 7a0c7...af8
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #3 Skrevet 18. desember 2017 Jeg fikk fra PostNord tilsendt feil hentenummer for min pakke (både på epost og på sms). Når jeg kom til utleveringsstedet, sa de at denne pakken er hentet ut, og det er lenge siden. Jeg sa fra om at jeg fikk meldingen dagen før, og at jeg ikke hadde hentet pakken. Betjeningen mente at jeg måtte ha feil hentenummer, og de begynte å lete, og fant pakken (men de visste ikke hentenummeret på den). Anonymkode: d293e...0c0
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #4 Skrevet 18. desember 2017 Har betalt varene med kredittkort, har jeg noen rettigheter da? Kommer som sagt ikke gjennom på telefon, og er nummer 150 i køen på chatten.. Anonymkode: 14608...8be
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #5 Skrevet 18. desember 2017 Du har rettigheter uansett hva du har betalt med. PostNord er ansvarlige for utlevering av pakken Anonymkode: c9435...558 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #6 Skrevet 18. desember 2017 Sjekk postkassen, utenfor døra, garasjen. De ringer ikke på og gir deg pakken, de legger den utenfor eller i postkassen. Anonymkode: 9da0d...d82 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #7 Skrevet 18. desember 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekk postkassen, utenfor døra, garasjen. De ringer ikke på og gir deg pakken, de legger den utenfor eller i postkassen. Anonymkode: 9da0d...d82 Er det sant?? Har sjekket alle steder, ingen pakke. De må jo ha satt den fra seg på feil adresse. Hvordan skal jeg bevise at jeg ikke har mottatt pakken da? Anonymkode: 14608...8be
Leo Skrevet 18. desember 2017 #8 Skrevet 18. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det sant?? Har sjekket alle steder, ingen pakke. De må jo ha satt den fra seg på feil adresse. Hvordan skal jeg bevise at jeg ikke har mottatt pakken da? Anonymkode: 14608...8be Så lenge du ikke har signert på at du har mottatt pakken(e) så kan ikke de bevise at du har mottatt pakken heller. Det er med andre ord avsender og PostNord som er ansvarlig for dette og jeg ville ha kontaktet avsender i morgen, gjerne skriftlig, og informert om saken. Dette er for øvrig grunnen til at jeg alltid bruker Klarna eller lignende som betalingsmetode når det er mulig. Da kan jeg bestride kravet dersom det oppstår feil. Kredittkort kan også fungere, men for eksempel Klarna er lynraske til å rydde opp dersom det er noe. 7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #9 Skrevet 18. desember 2017 16 minutter siden, Leo skrev: Så lenge du ikke har signert på at du har mottatt pakken(e) så kan ikke de bevise at du har mottatt pakken heller. Det er med andre ord avsender og PostNord som er ansvarlig for dette og jeg ville ha kontaktet avsender i morgen, gjerne skriftlig, og informert om saken. Dette er for øvrig grunnen til at jeg alltid bruker Klarna eller lignende som betalingsmetode når det er mulig. Da kan jeg bestride kravet dersom det oppstår feil. Kredittkort kan også fungere, men for eksempel Klarna er lynraske til å rydde opp dersom det er noe. Men som flere her sier krever de ikke signering men setter bare fra seg pakken? Jeg synes det høres helt vilt ut?Har betalt via kredittkort men det står at Klarna er ansvarlig for betaling og at betalingen er mottatt hos de Anonymkode: 14608...8be
Leo Skrevet 18. desember 2017 #10 Skrevet 18. desember 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men som flere her sier krever de ikke signering men setter bare fra seg pakken? Jeg synes det høres helt vilt ut?Har betalt via kredittkort men det står at Klarna er ansvarlig for betaling og at betalingen er mottatt hos de Anonymkode: 14608...8be Nei, de krever ikke signering, men da tar de også en risiko fordi de ikke kan bevise at kunden har mottatt varen. Jeg synes også det er helt vilt, så jeg velger alltid å hente pakkene selv på nærmeste utleveringssted. Når du betaler med kredittkort er det Klarna som håndterer transaksjonen, men de er ikke ansvarlig på samme måte som når du betaler via en faktura som de administrerer. Men å ta kontakt med Klarna er absolutt verdt å prøve uansett. Min erfaring med dem er at de er svært profesjonelle og om ikke annet kan de helt sikkert fortelle deg hvordan du kan få løst dette uten å tape pengene. Nå hender det forresten at PostNord roter og merker pakker som ikke er levert som utlevert og motsatt. Som regel retter de feilen i løpet av kort tid, men de har visst store problemer om dagen. Noe jeg ser i app'en jeg har på telefonen min for der surrer pakkene mine rundt omkring... Men alle har så langt kommet frem til slutt. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #11 Skrevet 18. desember 2017 Dette har skjedd meg et par ganger, men da med DHL. Har da sendt dem e-post, og så har de dratt og hentet pakken og levert den til meg. Anonymkode: 200b3...fa3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #12 Skrevet 19. desember 2017 10 timer siden, Leo skrev: Jeg synes også det er helt vilt, så jeg velger alltid å hente pakkene selv på nærmeste utleveringssted. Hadde jeg visst at de ikke krever det og bare setter fra seg pakken, hadde jeg aldri bestilt hjemlevering. Første gang jeg har gjort det, siden dette er store og tunge pakker tenkte jeg at det var praktisk. Hittils har det vært alt annet enn praktisk! Anonymkode: 14608...8be
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #13 Skrevet 19. desember 2017 PostNord er helt for jævlige, BARE tull med dem. Jeg velger bort nettbutikker etc. som bare tilbyr levering med dem. Heldigvis er du ekstra beskyttet økonomisk siden du betalte med kredittkort. Anonymkode: 19e7b...f24 4
Slarti Skrevet 19. desember 2017 #14 Skrevet 19. desember 2017 Kontakt avsender av pakken. Du er kunde hos dem ikke postnord Dem kan hjelpe deg.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #15 Skrevet 19. desember 2017 Jeg har sluttet å bestille hos bedrifter som bruker PostNord (f.eks. Platekompaniet, dessverre). Har opplevde to ganger at pakken min var lagt OPPÅ postkassa mi. I regnet! Altså oppå en av postkassene i et postkassestativ med ca 15 andre kasser, midt i byen.... Et mirakel at ingen hadde stjålet pakken. Men bøkene var selvfølgelig blitt bølgete av regnet. Jeg skrev klagebrev til både Platekompaniet og PostNord... Platekompaniet svarte at de prøvde ut PostNord nå pga at det var mye billigere enn Posten, og at ordningen var under vurdering. Så jeg håper alle andre som opplever tull med leveringen også sier tydelig fra til firmaet de bestilte av! Anonymkode: 6520d...309 2
KikiEco Skrevet 19. desember 2017 #16 Skrevet 19. desember 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Men som flere her sier krever de ikke signering men setter bare fra seg pakken? Jeg synes det høres helt vilt ut?Har betalt via kredittkort men det står at Klarna er ansvarlig for betaling og at betalingen er mottatt hos de Anonymkode: 14608...8be Jeg bor i blokk og opplevde det at de leverte pakken til en hjemmesykepleier som signerte for pakken. Kun med fornavn (det var visst nok) så det ble umulig for meg å finne ut hvem som hadde fått pakken.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #17 Skrevet 19. desember 2017 2 timer siden, Slarti skrev: Kontakt avsender av pakken. Du er kunde hos dem ikke postnord Dem kan hjelpe deg. Når pakken er sendt så er det postnord som har ansvaret. Anonymkode: 47783...097
FantasDick Skrevet 19. desember 2017 #18 Skrevet 19. desember 2017 PostNord bruker "levert mottaker" også når sjåføren har lastet bilen fra terminal. Har du hørt noe mer i dag?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #19 Skrevet 19. desember 2017 PostNord er håpløse! Bestilte en vare som ble sendt med PostNord. Pakken var stor og bilen min var på service da den ble levert på utleveringsstedet, så jeg trykket på linken for hjemlevering og betalte 79 kr. for å gå den levert på døra. Pakken dukket aldri opp, og ble returnert til nettbutikken. Bestilte varen på nytt, og da fikk jeg hentemelding med beskjed om at den kunne hentes et sted 45 minutter unna (dersom det ikke er trafikk, noe det jo er mye av nå i førjulstiden...) Så da trykket jeg igjen på linken for hjemlevering, og pakken skulle visstnok bli levert på døra i går mellom kl. 17-21, men igjen kom pakken aldri. Nå har nettbutikken satt opp prisen på varen så dersom den blir returnert igjen og jeg må bestille den på nytt så koster det meg mange hundre kroner mer. Anonymkode: 847bc...d27 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #20 Skrevet 19. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: PostNord er håpløse! Bestilte en vare som ble sendt med PostNord. Pakken var stor og bilen min var på service da den ble levert på utleveringsstedet, så jeg trykket på linken for hjemlevering og betalte 79 kr. for å gå den levert på døra. Pakken dukket aldri opp, og ble returnert til nettbutikken. Bestilte varen på nytt, og da fikk jeg hentemelding med beskjed om at den kunne hentes et sted 45 minutter unna (dersom det ikke er trafikk, noe det jo er mye av nå i førjulstiden...) Så da trykket jeg igjen på linken for hjemlevering, og pakken skulle visstnok bli levert på døra i går mellom kl. 17-21, men igjen kom pakken aldri. Nå har nettbutikken satt opp prisen på varen så dersom den blir returnert igjen og jeg må bestille den på nytt så koster det meg mange hundre kroner mer. Anonymkode: 847bc...d27 ...og når jeg forsøker å spore pakken nå for å finne ut hvor den er står det «ingen sending levert»... Anonymkode: 847bc...d27
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå