Gå til innhold

Sri Lanka

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har vært der?:-) Jeg og samboeren min har veldig lyst til å reise dit, men litt usikker på hvilken tid som er best å reise.. Har sett litt på ving i slutten av august til starten av juli(2 uker), og prisen var veldig fin! Men hvor mye regn kan det være der da? Har sett på klimakartet til ving og tui, og det står litt forskjellig. På ving står det at det er 20-23 regnfrie dager i den perioden, mens på tui står det 19-20 regnfrie dager. Hvor mye vil det si? Altså, jeg skjønner at det kan regne, men hvor mye regner det da osv?

Takker for tips!

Anonymkode: 446cc...1fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

No one?

Anonymkode: 446cc...1fe

Skrevet

Jeg har vært der, men var i januar/februar og det er den tørreste og varmeste sesongen i store deler av landet. Var dog regntid lenger nord. Regner med dere skal være litt i Colombo, ned mot Galle og stranda, samt fjellbyene Kandy og Ella. Her er det regntid mellom mai og september, mens det i nord er regntid mellom oktober og januar. 

Selv om det er regntid kan det bli en flott tur, og betyr ikke at det regner hele tiden. Det er MYE informasjon på internett, så hvis jeg var deg ville jeg lett litt etter folk som har vært der i perioden du ønsker å dra. Det finnes mange gode reisebloggere med info om dette. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var der i slutten av mai en gang. Regnet noe, men ikke veldig mye. Vi kunne ikke bade i sjøen, tror det var på grunn av noen maneter som var farlige. Jeg har reist en del i forskjellige land i regntiden, og det varierer veldig hvor mye det regner. Kommer ofte an på om det er i starten av regntiden, eller midt i eller på slutten etter min erfaring. Når det står på som verst kan det regne store deler av dagen og veier blir ødelagt. På starten og slutten av regntiden har det vært mer korte regnskyll innimellom. 

Anonymkode: 0674d...d51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...