Gå til innhold

Var kaprerne fra 9/11 modige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at dette er et kontroversielt spørsmål. Men jeg så en tråd på en reddit-sub som omhandlet dette spørsmålet, Og det var over 600 svar på den tråden, Flesteparten av svarene var nei, de var ikke modige. Men det var også noen som så det fra en nøytral synsvinkel og sa at de 19-kaprerne som deltok i angrepet så på seg selv som soldater og at de trodde at de utførte en god handling. Og mange skrev også at selvom angrepet og massemordet var skammelig gjort, Så kan man ikke benekte at de kaprerne fra 9/11 var modige. Og jeg må si meg enig i at kaprerne åpenbart var modige, Men jeg støtter så absolutt ikke handlingen.

Hva synes du: Var kaprerne fra 9/11 modige eller ikke?

Anonymkode: 771df...379

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller kaltt de syke eller hjernevasket. Faktisk er det mange ord jeg ville brukt før ordet modig. 

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet

Modig

Man må ha mot for å stå på for sin sak, uansett hva denne saken er. Så i den forstand var de modig. Nå kan det jo godt være at de hadde sløvet sin rettferdighetssans med dopingmidler slik at det ikke kostet dem en kalori å drepe sivilister. Hvem vet.

Men HELTER var de ikke.

Skrevet

Feige 

Anonymkode: 7ce18...fe5

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Feige 

Anonymkode: 7ce18...fe5

Hvorfor?

Anonymkode: f0b3e...139

Skrevet
59 minutter siden, Blondie65 skrev:

Modig

Man må ha mot for å stå på for sin sak, uansett hva denne saken er. Så i den forstand var de modig. Nå kan det jo godt være at de hadde sløvet sin rettferdighetssans med dopingmidler slik at det ikke kostet dem en kalori å drepe sivilister. Hvem vet.

Men HELTER var de ikke.

Jeg mener også at de var modige, Men det var alt annet enn helter for min del.

Skrevet

Nei, for de fleste av dem hadde jo ingen aning om at de var på en selvmordstokt. De trodde det var en "vanlig" kapring. De hadde bl.a. spylt ned pass og papirer i toalettene på flyene. 

Anonymkode: 4d737...fbd

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil si at det er modig å gå forferdelig dårlige odds i møte for en sak som en anser som korrekt og større enn seg selv.

Likevel bør alle terrorhandlinger fordømmes, og det er alltid feigt å bevisst angripe sivile mål.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for de fleste av dem hadde jo ingen aning om at de var på en selvmordstokt. De trodde det var en "vanlig" kapring. De hadde bl.a. spylt ned pass og papirer i toalettene på flyene. 

Anonymkode: 4d737...fbd

Dette stemmer ikke, Alle 19 kaprerne som var involvert visste at det var et selvmordsoppdrag. Enkelte av de spilte også inn videoer hvor de forklarte hvorfor de valgte og utføre det som de gjorde. Og hvordan kan de finne rester etter rester etter pass og papir i dassene på flyene? Se på disse to klippene.

https://www.youtube.com/watch?v=gH02Eh44yUg

https://www.youtube.com/watch?v=gui_ATdfHx4

Det nederste klippet er bare en teori. Men begge flyene splittet opp i sammenstøtene og restene av flyene smeltet etterhvert som brannen pågikk.

Skrevet

Javisst, veldig modig å kapre et fly og dundre inn i et bygg med mange uskyldige mennesker. 

Skrevet

Hallo. Det er jo ikke modig å dø når du er så bombesikker (no pun intended) på at døden er en ekspressbillett til øverste rank i paradiset, at du faktisk vedder livet ditt på det. 

Hva med Jonestown-folka som drepte sine egne barn før de tok selvmord, var de også modige? De gjorde det jo for det de trodde var en god sak.

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, BiancaH96 skrev:

Javisst, veldig modig å kapre et fly og dundre inn i et bygg med mange uskyldige mennesker. 

Ja, Etter min mening så kreves det både mot og nerver for og kapre et fly og knivstikke to mannlige passasjerer, en kvinnelig flyvertinne og begge pilotene, Overmanne passasjerene og kabinpersonale ta over kontroll som pilot av flyet og fly det i 25-30 min og fly det inn i et bygg med en sikker død. Jeg tror du blander mot og ære i denne saken. jeg selv fordømmer handlingen, Men det var et taktisk smart angrep.

Skrevet

En fyr på LSD som klatrer på utsiden av et 37 etasjers bygg kan vel ikke akuratt kalles modig, men desillusjonert og vrangforestilt, hjernevasket og syk. Samme som kaprerne på 9/11. 

Anonymkode: 2ae65...7d8

• Liker 2
Skrevet

De var ikke modige, de var magikere. Først lærte de å fly hjemme på simulator, så fløy de gjennom Amerikansk luftrom og inn i skyskrapere uten å bli oppdaget/skutt ned, så rente de et fly av aluminium gjennom en skyskraper av stål og betong. Rett og slett fakirer.

Anonymkode: 2d773...f74

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De var ikke modige, de var magikere. Først lærte de å fly hjemme på simulator, så fløy de gjennom Amerikansk luftrom og inn i skyskrapere uten å bli oppdaget/skutt ned, så rente de et fly av aluminium gjennom en skyskraper av stål og betong. Rett og slett fakirer.

De hadde tatt flygerutdanning i over ett år før terrorangrepene og alle kaprer-pilotene hadde fått flysertifikat. Også hadde de trent i over 30 timer hver i Boeing simulatorer. Tre av kaprerne skal visst ha sagt til fly instruktørene på Boeing simulatorene at de ikke var interessert i å lære hvordan man tar av og lander med et passasjerfly men kun basisk flytrening.

Skrevet

11. september ble faktisk gjennomført for å angripe amerikanernes militære og finansielle overmakt i verden. Henholdsvis World Trade Centre og Pentagon. 

Tvillingtårnene symboliserte minareter. World Trade Centre var verdenshandelens symbolske Mekka. Utsiden av bygningene var en æresbevisning til muslimens hellige by. Men på innsiden ble det drevet kapitalistisk hor, mot det hellige muslimske. Dette var en komersiell moske, og derfor en torn i øyet for troende muslimer fra heile verden. 

Anonymkode: bc4c9...418

Gjest GoldenLioness
Skrevet
På 18.12.2017 den 6.07, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at dette er et kontroversielt spørsmål. Men jeg så en tråd på en reddit-sub som omhandlet dette spørsmålet, Og det var over 600 svar på den tråden, Flesteparten av svarene var nei, de var ikke modige. Men det var også noen som så det fra en nøytral synsvinkel og sa at de 19-kaprerne som deltok i angrepet så på seg selv som soldater og at de trodde at de utførte en god handling. Og mange skrev også at selvom angrepet og massemordet var skammelig gjort, Så kan man ikke benekte at de kaprerne fra 9/11 var modige. Og jeg må si meg enig i at kaprerne åpenbart var modige, Men jeg støtter så absolutt ikke handlingen.

Hva synes du: Var kaprerne fra 9/11 modige eller ikke?

Hva er du du mener er modig? 

Skrevet
On 12/19/2017 at 2:12 AM, AnonymBruker said:

De hadde tatt flygerutdanning i over ett år før terrorangrepene og alle kaprer-pilotene hadde fått flysertifikat. Også hadde de trent i over 30 timer hver i Boeing simulatorer. Tre av kaprerne skal visst ha sagt til fly instruktørene på Boeing simulatorene at de ikke var interessert i å lære hvordan man tar av og lander med et passasjerfly men kun basisk flytrening.

Kanskje det, men hvordan går dette an? bd3ef5c19067fe1l-jpg.3261

Skrevet

De modige her var de som tok opp kampen med kaprerne, redningsmannskapet på bakken og sivilister som hjalp til. 

Anonymkode: fd399...ec3

Skrevet

Nei. Det var forvirrede ekstremister.

Anonymkode: 7cf20...594

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...