Gå til innhold

Mødrene er de dårligste foreldrene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Denne diskusjonen er dessverre veldig typisk for kvinneguiden i den forstand at det er veldig mange påstander men veldig lite kilder. Det blir vanskelig å forholde seg til når "alle" har lest artikler eller forskning som støtter deres syn uten å vise til noe konkret. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si noe generelt. Kan si noe om min egen situasjon. Jeg er nok ikke en perfekt mor, men jeg er jævlig mye bedre enn han som stakk. Han som lot ungene seile sin egen sjø, han som driter i følelsene deres, tingene de driver med, ja driter i alt som har meg ungene å gjøre.

Jeg erkjenner også at ungene trenger enn mann. Jeg tror ikke nødvendigvis den mannen trenger å være biologisk far, men at en flink stefar kan demme greit opp for mangelen av en far.

Barn trenger begge foreldre, og pappaer har gjerne en litt mer laidback oppdragerstil og unger som vokser opp med alenepappaer blir nok gjerne selvstendige tidligere, det har jeg ikke noe vanskeligheter å tro på. Pappaer/menn herjer gjerne mer med ungene også, det syns de jo er gøy!

Anonymkode: 03699...567

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Eller kanskje at kvinner bør slutte og pule menn.

Anonymkode: 17295...4f2

En løsning menn vil bli glad for?

Anonymkode: fb9c8...d72

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste en artikkel for noen år tilbake hvor en forsker og en psykolog mente at mødrene er den dårligste foreldregruppa. Og at fedrene gav barn en bedre oppvekst enn hva mødrene gjør, Og at barn hvor fedrene var involvert blir fortere selvstendige. Også sto det at barn som vokste opp med en mor og en far får et tettere bånd til fedrene sine enn hva de gjør mot mødrene sine, Og at døtrer har et tettere bånd til mødrene sine enn hva sønner har. Kjenner du deg igjen i dette?

Nei, det gjør jeg ikke. Ikke dra alle under en kam, noe du gjør overskriften er "mødrene er de dårligste foreldrene". Min datter har tettest bånd til meg, som er mor. Og tett bånd til bestefaren sin, mer enn sin egen far. Fordi far var en drittsekk før, og gikk glipp av å skape et bånd til sin egen datter. Det får han jo betalt for nå... de har god kontakt nå, men det båndet er ikke like tett, som det er mellom henne og bestefaren sin. Bestefar har vært fantastisk og stilt opp for jenta mi, når far har vært fraværende, og han kommer alltid til å stille opp for henne.

Men jeg har vært alene med henne, og hun er veldig selvstendig av seg til å være 6 år! 

Hvordan det er for andre er individuelt. Ikke dra alle under en kam.

Skrevet

"Jeg har lest" er en utrolig dårlig argumentasjon.

Anonymkode: 66d53...fa8

• Liker 2
Skrevet

Og jeg har  lest om fedre som ofret sin sønn til gud. Eller en mann  delte havet i to. Eller bygde en båt  på 40 dager (Bibelen) men betyr ikke at jeg tror det eller att det er sant

Anonymkode: c2198...b0f

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det flere fedre enn mødre som gir f* i barna sine. Så nei, det stemmer ikke overens med det jeg har observert i løpet av årene. 

Anonymkode: 7b2a6...dc0

Og har du noen dokumentasjon på din påstand ?

Skrevet

Neineineineinei! Mindre energi på å diskutere hvilket kjønn som er best,- mer fokus på å ta seg av barna og pleie forholdene sine. Masse energi som går til spille på å forsøke å tråkke hverandre ned her! Normale oppegående mennesker er bra for barna sine. Begge kjønn! :raven:

Gjest GoldenLioness
Skrevet
På 18.12.2017 den 2.35, AnonymBruker skrev:

Leste en artikkel for noen år tilbake hvor en forsker og en psykolog mente at mødrene er den dårligste foreldregruppa. Og at fedrene gav barn en bedre oppvekst enn hva mødrene gjør, Og at barn hvor fedrene var involvert blir fortere selvstendige. Også sto det at barn som vokste opp med en mor og en far får et tettere bånd til fedrene sine enn hva de gjør mot mødrene sine, Og at døtrer har et tettere bånd til mødrene sine enn hva sønner har. Kjenner du deg igjen i dette?

En artikkel? 

Hva foreldre en er er helt uavhengig av kjønn. Det kommer helt an på personen. Hva verdier, moraler og syn de har på barneoppdragelse. 

Skrevet
On 12/18/2017 at 2:40 AM, AnonymBruker said:

Nå er det flere fedre enn mødre som gir f* i barna sine. Så nei, det stemmer ikke overens med det jeg har observert i løpet av årene. 

Anonymkode: 7b2a6...dc0

Skinnet kan bedra...mødre viser seg i undersøkelser å være mer voldelige enn fedre.

Anonymkode: 1edd9...a31

Skrevet

Det er en individuell egenskap.

Anonymkode: 7423e...948

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Tror ikke det er kjønn som avgjør om man er gode eller dårlige foreldre.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
På 18.12.2017 den 2.44, AnonymBruker skrev:

Det stemmer med mitt inntrykk ja. Menn gjør en innsats, for de vet at de kan miste barna når som helst. Hvis dama vil skille seg en dag så vil en dommer fort stå på hennes side og dømme fra han all møtesrett til barna sine. Han vil aldri få se dem igjen hvis hun ikke vil det. Kvinner, derimot, tar det for gitt at barna er deres, så de legger ikke noen innsats i barna.

Anonymkode: 1d97e...8c9

Ja det er rart hvordan de tar det for gitt at ungen de akkurat her presset ut er deres.......................

Skrevet

"Jeg mener jeg leste noe i en artikkel som .. *fordømme halvparten av verdens befolkning* " .

Jaada.  Sånn går no dagan. 

Anonymkode: 06736...ca2

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
På 18.12.2017 den 3.35, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke med forskningen. Det går bedre med barn som mangler far enn med barn som mangler mor.

Anonymkode: d44c8...15c

Men man burde gi en kilde som viser til denne forskingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...