AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #1 Skrevet 17. desember 2017 Jeg har en spiseforstyrrelse og har tvangstanker om mat og trening. Det er det jeg tenker på hele døgnet. Jeg tenker at jeg må være i aktivitet hele tiden og gå mest mulig i løpet av dagen. Bare det å hente et glass vann gjør jeg ofte bare for å være i aktivitet. Jeg har panikk for å legge på meg og tenker at jeg kommer til å gjøre det hvis jeg slutter med dette. Da er jeg jo mindre aktiv. Hele dagen min dreier seg om å forbrenne kalorier og jeg orker snart ikke mer. Spiserutinene har også blitt værre enn noen gang. Spiser som regel bare 1 måltid til dagen eller ingenting. Noen dager bare går alt galt og jeg gir plutselig blaffen og overspiser alt jeg har lyst på for så og sulte meg igjen. Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å finne en balanse. Er det noen som har hatt samme problem å kommet ut av det? Det værste er egentlig tankene om trening og aktivitet når alt jeg gjør handler om å forbrenne kalorier. Anonymkode: 3100b...2d1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #2 Skrevet 17. desember 2017 Vet akkurat hva du snakker om, har anoreksi og OCD. Veldig kjedelig. Søk hjelp Anonymkode: cfeff...d0f
Blod Skrevet 18. desember 2017 #3 Skrevet 18. desember 2017 Kjære trådstarter, jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Lykke til, Blod, mod
Fremhevede innlegg