Gå til innhold

Blindtarmbetennelse- forløp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som har hatt blindtarmbetennelse og kan fortelle litt om hvordan det artet seg i starten?

Anonymkode: db936...2ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det arter seg veldig forskjellig. Det "vanlige" er vel at det starter med diffuse smerter, gjerne litt høyt i magen, som så "vandrer" ned mot venstre side, og så til slutt ned mot høyre side. De fleste mister lysten på mat, og har feber. Det kan også gjøre vondt å gå/hinke.

Anonymkode: 6272f...d9a

Skrevet

Å føle seg skikkelig uggen, nedsatt allmenntilstand, en rar følelse rundt navle, oppkast, feber, følelse av å måtte  fise men ikke klare fise mer enn ellers. Slippømhet.

Anonymkode: 98486...2bc

Skrevet

En klassisk blindtarmbetennelse begynner med smerter rundt navlen, som senere flytter seg til nedre høyre del av magen. Smertene er konstante, man har ofte feber, redusert allmenntilstand, dårlig matlyst, kvalme/oppkast. Smertene kan forverre seg ved bevegelse.

Anonymkode: 8f3fa...20b

Skrevet

Oppsøk lege dersom du mistenker blindtarmbetennelse. En sprukken blindtarm kan være så komplisert at den syke dør.

Anonymkode: 4ba58...aee

Skrevet

Jeg fikk en følelse av treig/oppblåst mage som gjorde vondt. Det gikk ikke over uansett om jeg bevegde meg eller prøvde å gå på do. Etter hvert sentrerte smerten seg mot høyre side, da ringte jeg legen og ble sendt rett på sykehus hvor de fjernet blindtarmen. 

Mer du i tvil så skal du ALLTID kontakte lege da en sprukken blindtarm kan koste deg livet 

Anonymkode: 12da8...470

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...