Gå til innhold

Unormalt å se barnefilmer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser mange sier det er, hva synes dere? Jeg selv kunne ikke brydd meg litt engang, jeg ser ofte på barneserier som pokemon og nå i dag Paddington 2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder det ikke med tråden om Mummitrollet? Det er jo i utgangspunktet akkurat samme diskusjon du  diskuterer i 2 andre tråder. 

Anonymkode: 8d195...fda

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Holder det ikke med tråden om Mummitrollet? Det er jo i utgangspunktet akkurat samme diskusjon du  diskuterer i 2 andre tråder. 

Anonymkode: 8d195...fda

Svar på trådens spørsmål du heller

Skrevet

Det er per definisjon unormalt at voksne ser på barnefilmer alene. Det er derimot ikke unormalt at voksne ser på barnefilmer sammen med barna sine. 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Winza skrev:

Ser mange sier det er, hva synes dere? Jeg selv kunne ikke brydd meg litt engang, jeg ser ofte på barneserier som pokemon og nå i dag Paddington 2

Really?

Mummitrollet er for barn, ikke voksne

Skrevet

Jeg og samboeren min ser alle nye pixar filmer for å nevne noe, kvalitetsfilm som ikke bare er laget for barn 😉

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, WubWub skrev:

Det er per definisjon unormalt at voksne ser på barnefilmer alene. Det er derimot ikke unormalt at voksne ser på barnefilmer sammen med barna sine. 

Det er det ikke

Skrevet

Ja, det er unormalt å se på dette uten barn. Akkurat som man ikke hører på barnemusikk uten at det er barn til stede.

Anonymkode: 94062...0ef

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Winza skrev:

Det er det ikke

Tror du at det er normen at voksne folk ser på serier og filmer som er lagd for små barn? 

Kanskje du kan forklare meg hvorfor barneserier ikke finnes på topp 50 lister over mest sette serier blant voksne da? 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

Tror du at det er normen at voksne folk ser på serier og filmer som er lagd for små barn? 

Kanskje du kan forklare meg hvorfor barneserier ikke finnes på topp 50 lister over mest sette serier blant voksne da? 

Hvorfor i helvette skal du eller andre bestemme hva som er normalt og ikke normalt?! :) Jeg ser på det jeg ser og så kan de som synes jeg er barnslige kysse meg en viss plass 👏

Skrevet (endret)

Jeg kan fint se en Disney film, men det er mest på grunn av nostalgi. Av og til ser jeg på Mummitrollet også, men det er med min nevø. Edit: Selv tenker jeg at folk må få se på det de vil se på, uansett om det er barnefilm eller ikke.

Endret av Skribent09
  • Liker 2
Skrevet

Hvem har rett til å bestemme hva som normalt eller ei? Jeg ser på barnefilmer alene og trives med det :) Drar ofte på kino med venner og ser ulike filmer. Barnefilmer har ofte flest voknse enn barn. 

Anonymkode: 6368b...ba9

• Liker 5
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)

Så lenge man ikke ser på ting som er ulovlig så synes jeg folk kan se på nøyaktig hva de vil.

Jeg ser virkelig ikke noen grunn til å kaste bort tiden på og bry seg hva andre ser på.

Endret av Balian de Ibelin
Skrevet
Akkurat nå, Winza skrev:

Hvorfor i helvette skal du eller andre bestemme hva som er normalt og ikke normalt?! :) Jeg ser på det jeg ser og så kan de som synes jeg er barnslige kysse meg en viss plass 👏

Jeg bestemmer ikke dette, jeg forholder meg til ordboken og definisjonen "normal".

Definisjonen av ordet normalt : Det som er normen  aka det de fleste andre gjør.

De fleste voksne ser ikke på barnetv ergo er ikke dette normalt da det strider imot majoritetsprinsippet. 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

Jeg bestemmer ikke dette, jeg forholder meg til ordboken og definisjonen "normal".

Definisjonen av ordet normalt : Det som er normen  aka det de fleste andre gjør.

De fleste voksne ser ikke på barnetv ergo er ikke dette normalt da det strider imot majoritetsprinsippet. 

Vel jeg ser på pokemon i helgene og koser meg med snop, jeg føler meg ikke noe unormal av den grunn :)

Skrevet
Akkurat nå, Winza skrev:

Vel jeg ser på pokemon i helgene og koser meg med snop, jeg føler meg ikke noe unormal av den grunn :)

Neivel men det strider per definisjon imot normen og det som er vanlig så man kan ikke påstå at det er så særlig normalt. Barneserier er ikke de mest populære seriene hos voksne som allerede nevnt.

Fra ordboken :

normal

(nuɾˈmɑːl) 
adjektiv

vanlig, gjennomsnittlig
  • Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, WubWub skrev:

Ja, jeg tror flertallet av voksne ser på barneserier eller animasjoner. Årsaken er nok mest sannsynlig nostalgi. Ergo normalt. Jeg kan fint se på filmer eller serier jeg så på som barn. Jeg kan også se diverse animasjonsfilmer eller Disney-filmer som jeg ikke har nostalgi til. Jeg ser også på f.eks. Game of Thrones og andre "voksne" serier (og filmer) :) Asiatisk anime er jo forresten veldig populært blandt voksne.

Anonymkode: b493e...d8f

Gjest C.Tramell
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem har rett til å bestemme hva som normalt eller ei? Jeg ser på barnefilmer alene og trives med det :) Drar ofte på kino med venner og ser ulike filmer. Barnefilmer har ofte flest voknse enn barn. 

Anonymkode: 6368b...ba9

Flertallet. Det er flertallet som avgjør. Hvis de ikke ser på barnefilmer er det normalt å ikke se på barnefilmer og unomalt å gjøre det. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tror flertallet av voksne ser på barneserier eller animasjoner. Årsaken er nok mest sannsynlig nostalgi. Ergo normalt. Jeg kan fint se på filmer eller serier jeg så på som barn. Jeg kan også se diverse animasjonsfilmer eller Disney-filmer som jeg ikke har nostalgi til. Jeg ser også på f.eks. Game of Thrones og andre "voksne" serier (og filmer) :) Asiatisk anime er jo forresten veldig populært blandt voksne.

Anonymkode: b493e...d8f

Jeg ser ikke så mange barneserier på listen over de mest sette seriene her :

http://www.imdb.com/search/title?title_type=tv_series

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, C.Tramell skrev:

Flertallet. Det er flertallet som avgjør. Hvis de ikke ser på barnefilmer er det normalt å ikke se på barnefilmer og unomalt å gjøre det. 

Korrekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...