AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #1 Skrevet 17. desember 2017 Overskriften sier vell alt. Skal de stekes i panne eller kokes som vanlige pølser? Disse:Anonymkode: fd6b8...093
Måbarefåsiat... Skrevet 17. desember 2017 #2 Skrevet 17. desember 2017 Stek dem. Som du kan lese på pakken, er det grillpølser. Funker dårlig å koke dem da. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #3 Skrevet 17. desember 2017 Det er grillpølser. Om du (naturlig nok) ikke har grill tilgjengelig nå ved juletider sier det seg vel selv at steking passer bedre enn koking? Anonymkode: d7d93...26d 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #4 Skrevet 17. desember 2017 Det ligger jo i navnet da, når det heter noe med -grill. Så ja, de skal stekes. Anonymkode: 29882...75f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #5 Skrevet 17. desember 2017 Det hadde jeg ikke tenkt på. til mitt forsvar så spiser jeg sjeldent pølser. Både grillet, stekt og kokt ts Anonymkode: fd6b8...093
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #7 Skrevet 18. desember 2017 Vi pleier å steke dem. Når det er sagt så fungerer det fint å koke(trekke) vanlige grillpølser, sånn til dere som sier noe annet. Anonymkode: d0289...7fb 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #8 Skrevet 18. desember 2017 Har trekt de pølsene før og det gikk helt fint gjør det vanlige grillpølser også. Pølser skal ikke koke for da blir de gjerne ødelagt, men å la de ligge å varmes i vann før kokepunktet fungerer fint Anonymkode: 6dddb...136 2
Perle Skrevet 18. desember 2017 #9 Skrevet 18. desember 2017 Helt vill gjetting her, men grilles/stekes? 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #10 Skrevet 18. desember 2017 Man kan selvsagt koke/trekke pølsene hvis man vil. Man kan varme de i mikroen, putte de i oppvaskmaskinen osv, bare de blir varme. Men de blir nok bedre av å stekes slik at skinnet utenpå blir litt sprøere og får litt annen smak. Så det er heller å anbefale. Jeg er ikke spesielt glad i pølser selv, men ville antagelig ha stekt de i stekeovn, selv om stekepanne også går veldig fint. På samme måte kan man også steke wienerpølse selv om de er ment å kokes/trekkes, men konsistensen blir gjerne annerledes enn forventet av wiener. Man kan også ta på genseren bak-frem, ta på venstre sko på høyre fot og slikt. Det fungerer, men blir bare litt mindre behagelig. Anonymkode: 3e30e...401 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #11 Skrevet 18. desember 2017 Jeg foretrekker faktisk alt av pølser trekt, men jeg vet de fleste velger å grille/steke dem. Derfor jeg nevnte jeg det, i tilfelle han er som meg Det er jo en smakssans, og ikke ubehagelig som det ville vært å ha venstre sko på høyre fot... Anonymkode: 6dddb...136 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #12 Skrevet 18. desember 2017 Trekte pølser er helt forferdelig. Bortsett fra wiener. Pleier ha dem i stekeovnen og ha på grillfunksjon til slutt. Anonymkode: 2d619...091
BiancaH96 Skrevet 18. desember 2017 #13 Skrevet 18. desember 2017 Det er selvsagt mulig å trekke dem, smaker fortsatt godt, men jeg vil på det varmeste anbefale at de der går i stekepanna
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #15 Skrevet 18. desember 2017 Er dette med hva som kan tilberedes på hvilken måte et så vanskelig tema, da? Jeg lurer av og til på hvor folk (ikke) har matkunnskapen sin fra når det kommer slike spørsmål. Jeg trodde dette var slik alle skjønte selv. Jeg har ikke noe sånn fordypet kunnskap i matlaging, men har da stort sett hele mitt voksne liv klart å se og vurdere sånn noenlunde hvilke ingredienser som er viktige, eller som kan ekskluderes fra en oppskrift, hvilken tilberedningsmetode som er best, passe steketid, se på maten når den er passe ferdig osv. Jeg klarer også å se hva som vil fungere som et alternativ dersom foretrukket tilberedningsmetode ikke er tilgjengelig og hvordan det eventuelt forringer maten. Men siden noen tydeligvis trenger litt veiledning, så får jeg prøve: Når det gjelder koking, så kan man da stort sett koke alt som er ment å varmebehandles, og ikke vil gå i oppløsning eller svelle opp av å ligge i vann (uten at det er ment å gjøre det). Altså, man kan koke en pølse, en biff, en kotelett, en karbonade, ribbe, pommes frites osv. Det vil "fungere", men kanskje ikke bli like godt og sprøtt som man forventet. Man kan derimot ikke koke brød, kake, kjeks, pizza, leverpostei, panert mat som f.eks. nuggets, fiskepinner og annet som løser seg opp i vannet. Ellers kan man vel steke nesten alt som ikke skal tilsettes væske for å svelle opp, trekkes ut salt fra, er flytende i konsistens, men som har sin egen væskemengde. Det vil si det meste, unntatt supper, grøt, toropulver, nudler, tørr pasta osv. Dette sier seg sikkert selv, så hele innlegget er mer av humoristisk art fra min side, men jeg håper det kan hjelpe de som stusser aller mest, siden det tydeligvis er noen som gjør det Anonymkode: 3e30e...401
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå