linsejesus Skrevet 17. desember 2017 #1 Skrevet 17. desember 2017 Og hva fikk deg til å forandre mening?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #2 Skrevet 17. desember 2017 At hvis man bare er konsekvent, så er barneoppdragelse lett som en plett. Fem år og to barn senere, har jeg innsett at jeg tok ganske feil, gitt Anonymkode: 7ebfe...ef6 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #3 Skrevet 17. desember 2017 Jeg har for et år siden forandret mening ang innvandrere og muslimer. Jeg mener fremdeles at norge har tatt inn for mye og at mange burdte bli sent ut igjen, fordi de ikke vil integrere seg og mener at vi skal rette oss etter deres holdninger. Men jeg har sett at muslimer er forskjellige som oss, og at mange flyktninger er uskyldige mennesker som bare vil ha et trygt sted å leve og få ha de de er glad i i behold. Anonymkode: ac336...826 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #4 Skrevet 17. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har for et år siden forandret mening ang innvandrere og muslimer. Jeg mener fremdeles at norge har tatt inn for mye og at mange burdte bli sent ut igjen, fordi de ikke vil integrere seg og mener at vi skal rette oss etter deres holdninger. Men jeg har sett at muslimer er forskjellige som oss, og at mange flyktninger er uskyldige mennesker som bare vil ha et trygt sted å leve og få ha de de er glad i i behold. Anonymkode: ac336...826 Jeg skulle skrive det samme. I tillegg har jeg alltid tenkt at jeg ville ha en norsk mann, men har nå blitt sammen med en utenlandsk mann. Foreldrene hans var flyktninger og kom til Norge da han var baby. Snilleste og koseligste familien jeg noen gang har møtt. Anonymkode: 1697d...2f1 2
WubWub Skrevet 17. desember 2017 #5 Skrevet 17. desember 2017 (endret) Jeg var helt skråsikker på at Donald Trump's opptreden og lavmåls retorikk under valgkampen var et kalkulert og strategisk skuespill for å høste stemmer hos enkle/simple mennesker og at han ville legge om stilen så fort han ble svoren inn til president embetet. Det har i etterkant vist seg at det var ikke et skuespill og han er ikke kalkulerende men en enkel og simpel sjel som lever etter barnslige impulser. Det var Trump's diplomatiske kløkt (mangelen på) som fikk meg til å endre mening. Ellers så er det mange andre meninger jeg har endret på opp igjennom, det hører med til alderen. Jo eldre man blir jo lunere, rundere og mildere blir meninger, ihvertfall for mange. Endret 17. desember 2017 av WubWub 6
linsejesus Skrevet 17. desember 2017 Forfatter #6 Skrevet 17. desember 2017 Jeg liker å tro at når jeg forandrer mening om noe, er det fordi jeg er så smart, men det handler som WubWub sier mye om alder. Men Jjg liker å tro at jeg er lydhør for gode argumenter. Jeg har forandret mening om Gud, fra å være sterkt troende til å bli agnostiker, fordi jeg fant ut at jeg ikke hadde et godt nok grunnlag for å tro, og argumentene mot min tro var sterkere. Jeg er fornøyd med at jeg valgte å tørre å stille spørsmål ved det, selv om det var ekstremt skremmende. Jeg holder på å forandre mening om abort, og vet ikke hvor (eller om) jeg kommer til å lande, takket være noen få personer som evner å diskutere det på en saklig måte og sette seg inn i den andres synspunkt. Homofili har jeg også endret mening om, der har jeg stort sett fulgt strømmen i samfunnet. Folk flest var homofobe da jeg vokste opp, nå er det helt ukorrekt.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 17. desember 2017 #7 Skrevet 17. desember 2017 Mennesker sanne natur er ondskap. Jeg har forandret det til at mennesket sanne natur er egoisme.
Gjøksuppe Skrevet 17. desember 2017 #8 Skrevet 17. desember 2017 Fra ateist til kristen. Vilje til å legge fra meg mine fordommer og egenstudie av Bibelen som så ledet meg til, hva jeg ser på som, en troverdig og øyeåpnende metode: paulinsk dispensjonalisme 3
Testosteron Skrevet 17. desember 2017 #9 Skrevet 17. desember 2017 Arveavgift. Før var jeg imot arveavgift, men nå er jeg for. Ved å ha skatt på arv kan vi senke inntektsskatten. Vi betaler masse skatt av lønna vår, så hvorfor skal ikke de som er så heldige å arve, måtte betale skatt av penger de ikke har gjort noe for å få?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #10 Skrevet 18. desember 2017 1 time siden, Testosteron skrev: Arveavgift. Før var jeg imot arveavgift, men nå er jeg for. Ved å ha skatt på arv kan vi senke inntektsskatten. Vi betaler masse skatt av lønna vår, så hvorfor skal ikke de som er så heldige å arve, måtte betale skatt av penger de ikke har gjort noe for å få? Har du akkurat fått en arv ? Anonymkode: 9bccb...0c3 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #11 Skrevet 18. desember 2017 Vel, jeg har også forandret mening om hva som er verdien i et menneske. Etter å ha begynt å reise utenfor Norge, og sett mer fattigdom, andre levemåter på godt og vondt, sett andre kulturer og erfart ting selv, vært vitne til eldre som venter på å få dø, se dem som står dem nærmest miste sine nærmeste og hørt historien til kollegaer som har et sykt barn for eksempel. Innsett at mine problemer egentlig ikke er problemer, selv om det føles slik for meg. Å se at man ikke er så viktig i det store og det hele , som man tror man er som barn. Før la jeg fort verdien i menneksen ut fra utseende, økonomi og status. Jeg mente at de syke, de uføre og alt det der bare var svake individer, men skjønte med alderen at ting i livet kan skje og sliter på folk. Og derfor ikke lenger så dømmende. Anonymkode: ac336...826 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #12 Skrevet 18. desember 2017 Jeg var helt for juridisk abort for menn. Jeg leste et innlegg om konsekvensene dette ville ha for barnet. Barnet skal ikke straffes for foreldrenes feil valg. Nå er jeg imot juridisk abort for menn. Anonymkode: 808a0...117
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #13 Skrevet 18. desember 2017 5 timer siden, Galileo Galilei skrev: Mennesker sanne natur er ondskap. Jeg har forandret det til at mennesket sanne natur er egoisme. Lest "the Selfish Gene" ? Anonymkode: 808a0...117
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 18. desember 2017 #14 Skrevet 18. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lest "the Selfish Gene" ? Anonymkode: 808a0...117 Jeg har boken men har ikke lest den.
Tilma Skrevet 18. desember 2017 #15 Skrevet 18. desember 2017 Oslo😂 Jeg likte ikke byen og er vokst opp med vare negative fordommer mot Oslo og menneskene som bodde i byn. nåå har jeg skiftet helt mening og nesten flau over hvor naiv jeg var!
bortebra Skrevet 18. desember 2017 #16 Skrevet 18. desember 2017 Jeg endrer ofte mening, jeg. Det er derfor jeg leser nyheter og kronikker; for å få mer kjøtt på beinet og eventuelt endre mening. Men det jeg oftest endrer mening om er personer. Jeg kan miste respekt eller få ny respekt for eller ja; kort sagt, endre oppfatning av. Jeg tenkte en stund at mennesker ikke kunne endre seg, og hadde det som ganske bastant ståsted etter enkelte vonde erfaringer tidligere i livet, men jeg har modifisert meg noe: Enkelte mennesker kan ikke endre seg. Andre er kapable til det.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #17 Skrevet 18. desember 2017 12 minutter siden, Galileo Galilei skrev: Jeg har boken men har ikke lest den. Det burde du ta deg tid til en dag. Anonymkode: 808a0...117
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå