Gå til innhold

Bilferie i Norge :)

Fremhevede innlegg

Gjest Rimfrost
Skrevet

Jeg og kjæresten skal mest sannsynlig dra på bilferie i Norge til sommern. Men vi vet ikke helt hvor vi skal dra !

Hittil har jeg denne lista over ting jeg vil få med meg:

-Geirangerfjorden

-Langedrag (den "dyreparken" på fjellet)

-Hunderfossen

-Bø i Telemark (badelandet)

Jeg er sikker på at det er tusenvis av flotte plasser i Norge som jeg ikke vet om, så jeg vil gjerne vite hva jeg BØR få med meg !

Videoannonse
Annonse
Gjest Aninena
Skrevet

Geiranger anbefales ja! Og Rondane...

Du bør få med deg Storåsfestivalen i Orkdal kommune. (Litt utafor Trondheim) I slutten av juli.

God musikk, mat, badestamper og god atmosfære!

Og jeg synes det er veldig fint og koslig på Røros.

Gjest Aninena
Skrevet

En ting til som er bra med Storåsfestivalen:

Vakker natur!

Ta med fotoapparat.. :wink:

Gjest Rimfrost
Skrevet

Ved Rondane har jeg vært annenhvert år siden jeg ble født :) Så at det er vakkert der er jeg absolutt klar over :D (Lengter alltid dit)

Den festivalen ja... det kunne nok vært artig å fått med seg :)

Skal ha med kamera ja :D Nerd som jeg er skal jeg ta med meg den bærbare pc'n også, så jeg kan legge inn bildene underveis. Da slipper jeg å kjøpe stort minnekort ;)

Flere ting som er verdt å få med seg ?

Har lyst til å se en isbre !

Skrevet

Oj, trudde det stod bifil i Norge, og lurte på kvifor denne låg under reiseliv! :o

På tide å legge seg, kanskje? :ler:

Skrevet
Har lyst til å se en isbre !

Ta heller isbreopplevelsen på 17. mai.

Tog til Finse og gå opp på Hardangerjøkulen med ski....kjempeopplevelse!!

På toppen (altså på isbreen) er det selvfølgelig norske flagg, 17. maitog, bløtekake og fotballkamp mellom vestnorge og østnorge som gjelder.

Gjest Rimfrost
Skrevet
Oj, trudde det stod bifil i Norge, og lurte på kvifor denne låg under reiseliv!

På tide å legge seg, kanskje?

:ler::ler: ABsolutt tid for å legge seg :P

Skrevet

Anbefaler noen dagers "storbyferie" i Trondheim eller Oslo også jeg, hvis dere ikke har vært der mye før da...

Hva med Hvaler?

Amadeusparken i Hedmark?

Røros?

Fredriksten festning i Halden?

Gjest Rimfrost
Skrevet

Festningen i Halden er vi på stadig vekk. Bor bare en times kjøring unna :)

Amadeusparken ja.... har den en nettside? Hva slags park er det ?

Skrevet

For en del år siden, kjørte vi fra Oslo til Haugesund og oppover til Nordmøre. Var en kjempetur - hvor spesielt Geirangerfjorden, Trollstigen, Bergen og øya Selje gjorde inntrykk. Vi var også innom Ålesund og Molde. Ble mye kjøring - så vi avsluttet med en uke på hytta på Nordmøre. Kan også sies at vi har familie i flere av byene som det var naturlig å hilse på.

Gjest Anonymous
Skrevet
http://www.amadeusparken.no/

Kunne da ikke vite at du også bor i Østfold siden du ikke har skrevet noe om det i signaturen din *ler*

Hvor i Indre Østfold bor du, Grooo? Jeg er fra Askim...

Skrevet

Gjest: Du får sende meg en PM så skal vi se om vi kjenner hverandre :)

Rimfrost: Hvor lenge har dere tenkt å være borte og hvor langt gidder dere kjøre? Nordkapp og andre steder laaangt nord er jo også ting en "må" få med seg før eller senere, men kanskje dere synes det er for langt å kjøre? Eller kanskje dere har vært der før...?

Gjest Anonymous
Skrevet
Gjest: Du får sende meg en PM så skal vi se om vi kjenner hverandre :)

Får ikke sendt deg pm fordi jeg ikke er registrert, men det er greit. Var bare litt nysgjerrig... :wink:

Gjest Rimfrost
Skrevet
Rimfrost: Hvor lenge har dere tenkt å være borte og hvor langt gidder dere kjøre? Nordkapp og andre steder laaangt nord er jo også ting en "må" få med seg før eller senere, men kanskje dere synes det er for langt å kjøre? Eller kanskje dere har vært der før...?

Det har vi ikke blitt enige om enda. Men nordkapp har jeg lyst til å se! :) Typen sier jeg bare kan glemme det :roll: Det er vist altfor langt.. *sukk*

Men vi får se! En eller annen gang skal jeg opp i nord ihvertfall.

Den nærmeste isbreen, hvor ligger den? (bor i sarpsborg :tunge1: )

Skrevet

om du kjører til geiranger så kjører du vel forbi en.. Har kjørt den veien rett fra østfold og da mener jeg vi passerer en isbree..

Skrevet

Jeg ville kjørt til Geiranger, over vestlandet til Trondheim. Derfra opp til Mo i Rana (gått i gruvene der), så tatt kystriksveien til Bodø (med stopp for brevandring på Svartisen, fiske i Saltstraumen), så tilbake via Saltfjellet eller Sverige. Kanskje innom Røros en tur på hjemveien.

Mulig å ta hurtigbåten til Lofoten når dere er i Bodø.

Mye flott natur. Så er de plenty av turistinformasjoner å få informasjon om aktiviteter fra.

Gjest Rimfrost
Skrevet

Takk for masse fine tips :)

Trollstigen... hvor ligger den?

Gjest Anonymous
Skrevet

Trollstigen ligger like nord for Geiranger, det er en vei på en fjellovergang mellom Valldal på Sunnmøre og Rauma i Romsdal.

Og når du først er på de trakter, burde du få med deg fugleøya Runde i havgapet på Sunnmøre. Fin dagstur, ha med kamera! Masse fugler og fin natur.

Ålesund er et must dersom du først er på Sunnmøre.

Skal du oppleve Lofoten, ville jeg gjort det på sykkel. Det er en helt unik naturopplevelse!

Gjest Rimfrost
Skrevet

Lofoten må nok vente. Tviler på at typen gidder å kjøre så langt... :-?

Men det andre du fortalte om skal jeg få med meg ! Og kamera skal selvsagt være med ! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...