Gå til innhold

Beste og billigste taxifirma i Oslo??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sittet og bladd i masse dårlige vurderinger av taxi-apper for taxi i Oslo. Jeg er helt avhengig av taxi for å komme meg hjem til jul, men aner ikke verken hvilket firma som er verdt å stole på eller som ikke tømmer lommeboka mi helt. Har sett de grønne bilene til 0-TAXI kjøre rundt her i Oslo, og da jeg sjekka appen deres så det ut til at de kan kjøre fra min adresse til togstasjonen for 307 kr. Men neida, da jeg ringte for å dobbeltsjekke på telefon, så sier de at de kun kjører i Bærum og Asker! 

Noen som kan hjelpe meg?? Det er en STOR fordel å kunne betale i app og slippe dyre "gebyr" som man ikke vet noe om før turen er over. 

Og ja, jeg vet om UBER-XL, men 400 kr er ikke billig for en student... 

Anonymkode: fa169...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Argh, er dette forumet bare til for slarv og drittslenging eller kan noen faktisk hjelpe? 

Anonymkode: fa169...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Argh, er dette forumet bare til for slarv og drittslenging eller kan noen faktisk hjelpe? 

Anonymkode: fa169...99f

Javel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk på www.taxikalkulator.no

 

Og, min erfaring er at Oslo Taxi er overlegent best på det å kjøre, finne frem og å ha norskspråklige sjåfører. Andre selskap kan kanskje være billigere, men gud bedre så mye rart de andre har bak rattet. Når jeg tar taxi setter jeg meg inn, sier hei og adressen jeg skal til. Oslo Taxi hilser forståelig tilbake og kjører i riktig retning. Det hender de spør ting som "høyre her?", men de har alltid rett og det er bare for bekreftelse. Sjåfører fra andre selskap har en tendens til å si noe uforståelig og gå rett på GPS'en. Og suse rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Guile skrev:

Sjekk på www.taxikalkulator.no

 

Og, min erfaring er at Oslo Taxi er overlegent best på det å kjøre, finne frem og å ha norskspråklige sjåfører. Andre selskap kan kanskje være billigere, men gud bedre så mye rart de andre har bak rattet. Når jeg tar taxi setter jeg meg inn, sier hei og adressen jeg skal til. Oslo Taxi hilser forståelig tilbake og kjører i riktig retning. Det hender de spør ting som "høyre her?", men de har alltid rett og det er bare for bekreftelse. Sjåfører fra andre selskap har en tendens til å si noe uforståelig og gå rett på GPS'en. Og suse rundt. 

Takk for hjelpen! :)

Anonymkode: fa169...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, tdm900 skrev:

Javel?

Bidro med mye her du..

Anonymkode: fa169...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OsloTaxi er både billigst og best. De er litt rimeligere på hverdager, og ganske mye billigere på helg. For en kjøretur på ca et kvarter er de gjerne en hel hundrelapp billigere i helgene. De er også best, jeg har en litt vanskelig adresse, men de kjenner i hvert fall området, og mange kjenner gata også. Andre selskaper hender det jeg lurer på om har kjentmannsprøve i det hele tatt. 

Anonymkode: 38741...229

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christiania taxi har 20% studentrabatt vet jeg i hvert fall. Men har aldri brukt de i Oslo, så aner egentlig ikke noe mer om de:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bidro med mye her du..

Anonymkode: fa169...99f

Du får vise litt tålmodighet i stedet for å utbasunere overfor fraværende svar da veit du

Anonymkode: a75e6...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at Oslo Taxi kommer best ut på pris. Har prøvd både byTaxi, CityTaxi, NorgesTaxi, Christiania Taxi osv. men de har alltid kommet høyere ut i pris fra området rundt Oslo S og hjem til meg. Når jeg/vi tar taxi så ser jeg alltid etter Oslo Taxi. 

Anonymkode: 8d86e...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får vise litt tålmodighet i stedet for å utbasunere overfor fraværende svar da veit du

Anonymkode: a75e6...5db

Du vet godt selv at det er jævlig irriterende når folk heller vil meske seg med sladder og vås enn å være til hjelp for folk som trenger det. Hadde vært noe annet om jeg hadde opprettet en tråd med "mannen min er psycho", veit du ;)

Anonymkode: fa169...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at Oslo Taxi kommer best ut på pris. Har prøvd både byTaxi, CityTaxi, NorgesTaxi, Christiania Taxi osv. men de har alltid kommet høyere ut i pris fra området rundt Oslo S og hjem til meg. Når jeg/vi tar taxi så ser jeg alltid etter Oslo Taxi. 

Anonymkode: 8d86e...02a

Tusen takk for svar! Opplever du at Oslo Taxi er pålitelige? Møter opp når de skal osv, hvis du bestiller i forveien?

Anonymkode: fa169...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Opplever du at Oslo Taxi er pålitelige? Møter opp når de skal osv, hvis du bestiller i forveien?

Anonymkode: fa169...99f

Ja, det gjør jeg. Har så vidt jeg husker ikke hendt at de ikke dukker opp ved forhåndsbestilling. Oslo Taxi har også en grei app der man bestiller til adresse på et gitt tidspunkt eller så raskt som mulig. Det har fungert bra. 

Anonymkode: 8d86e...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...