Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Rimfrost
Skrevet

Noen her som har gått på UiOs middelalderstudier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte så vidt, men hoppa av ganske fort (ikke pga studiene i seg selv).

Hva lurer du på?

Gjest Rimfrost
Skrevet

Lurer på om det er mye språk... mye "tørre" ting...

Og hvilke muligheter man har for å få jobb ettterpå.

Skrevet

Første semester begynner med et emne i middelalder-latin. Poenget her er riktignok ikke å lære latin "flytende", men å ha litt innsikt i det, og et grunnlag. Ganske viktig når man studerer middelalderen.

Etter dette kan du i stor grad velge hvor mye språk du vil ha selv. Se oppbygningen av bachelor-graden nederst på denne siden: Oppbygning.

Det første året består altså av middelalderlatin, Vest-Europas historie 500-1500, Kunst & arkeologi, samt ex.phil. og ex.fac. (hvis du ikke har det fra før).

På siden jeg har linket til, ser du hvilke støtteemner og fordypninger du kan velge.

Jeg tror det er sykelig vanskelig å få jobb der, må jeg påstå. Da jeg var der skrøt de av master-studenten sin, som jobbet på museum... Ikke at det er noe galt i det, men jeg kunne aldri tenke meg det.

Her kan du se hva universitet sier du kan jobbe med; blant annet forskning. Dette krever da 5 års studier.

Gjest Rimfrost
Skrevet
kulturjournalistikk, reiseliv, kulturminnevern og offentlig forvaltning

Dette da ?

Må man ha mastergrad for å jobbe med dette og ?

Skrevet

Det vet jeg ikke, men en bachelor kommer du vel sjeldent spesielt langt med.

Foreslår at du sender en mail til universitetet, og spør om konkrete eksempler på jobb, spesielt for de med kun bachelor-grad.

Her finner du lister over masterstudenter - du kan jo lete opp mail/telefonnummer til noen av dem, og spørre om de kunne tenke seg å svare på noen spørsmål (ofte bedre å spørre dem, enn universitetet selv).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...