Milio Skrevet 17. desember 2017 #21 Skrevet 17. desember 2017 Helt utrolig at man fortsatt må referere til denne, men noen forstår det tydeligvis ikke: 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #22 Skrevet 17. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til deg TS, så er du synd du tenkte mer på egen nytelse enn hva du påførte det mennesket du lå med. Det er mulig du angrer, men ut i fra hva du skriver hører det ut som du angrer mer for egen del enn for offeret ditt sin del. Og det gjør at jeg ikke har medlidenhet for deg. Når det er sagt er det klart at din samarbeidsvilje vil bli vektlagt i retten. Du har likevel forgrepet deg på et menneske som var ute av stand til å stoppe deg og det vil du bli straffet for. Mest sannsynlig med rabatt. Anonymkode: f6f59...ca7 jeg angrer for begges del selvfølgelig, men med dette innlegget vil jeg ha fokus på hvordan det angår meg selv, spent på straffen... Anonymkode: 2ff11...5de
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #23 Skrevet 17. desember 2017 Det er ikke noe som heter samleie uten samtykke, det heter voldtekt. Akkurat som det ikke heter «svømme uten å puste», det heter å drukne. Anonymkode: d2b4f...052 8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #24 Skrevet 17. desember 2017 1 time siden, isw skrev: Hvis du greier å dra nesa ut av feministisk propaganda her, så ser du vel at dette ikke er det samme som en overfallsvoldtekt? Jeg forsvarer absolutt ikke dette, men det er ulike nyanser i sedelighetsforbrytelser. Det er ikke det samme som overfallsvoldtekt, men det er fremdeles voldtekt. Det er ikke «feministisk propaganda». Men TS vil nok straffes mildere, siden han har tilstått. Anonymkode: d2b4f...052 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #25 Skrevet 17. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker said: jeg angrer for begges del selvfølgelig, men med dette innlegget vil jeg ha fokus på hvordan det angår meg selv, spent på straffen... Anonymkode: 2ff11...5de Du er hovedsaklig lei deg fordi du ble tatt, altså Anonymkode: 10938...250 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #26 Skrevet 17. desember 2017 Strafferammen er opp til 21 år, men i de fleste dommene er straffene langt lavere. Denne er fra 2011: http://www.klartale.no/norge/lav-straff-for-voldtekt-1.334971 Gjennomsnittlig straff er 3 år og 4 mnd. Mimimumstraffen er 3 år fengsel. Anonymkode: f6f59...ca7 2
heipådegsann Skrevet 17. desember 2017 #27 Skrevet 17. desember 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo litt snodig at en selv kan bli straffet til tross for selvforskyldt rus, men at det at rusen er selvforskyldt ikke har noe å si for offeret sin posisjon. Vi vet jo alle at det er lett å gjøre ting i fylla en aldri ville ha gjort ellers. Anonymkode: 29a27...60d Så hvis noen som er fulle brekker nesa di eller presser penisen sin inn i munnen eller rumpa di mens du bare ligger der og ikke greier å forsvare deg pga selvforskyldt rus, så mener du de ikke skal straffes fordi du var full du også? Eller mener du at dere begge skulle fått straff? Synes forsåvidt ikke det er snodig i det heletatt. Synes ikke det skal være mindre straffbart å slå noen som er beruset enn noen som er edru. Endret 17. desember 2017 av heipådegsann 9
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #28 Skrevet 17. desember 2017 Denne er oppdatert i 2017: https://www.overgrep.no/hvor-lang-er-strafferammen-for-voldtekt/ § 291. Voldtekt Med fengsel inntil 10 år straffes den soma) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd, b)har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller c) ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv. Anonymkode: f6f59...ca7 7
Elinknuppen Skrevet 17. desember 2017 #29 Skrevet 17. desember 2017 Tipper 3-4 år i fengsel. Spørs jo hva dette gjelder. Hvis du hadde sex med en som sov, er 3-4 år ganske vanlig, men hvis hun bare var full og dere hadde sex er det ikke sikkert det blir straff.. F.eks så ble de 3 gruppevoldtekt folkene frikjent fordi hun ikke var bevistløs.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #30 Skrevet 17. desember 2017 2 minutter siden, heipådegsann skrev: Så hvis noen som er fulle brekker nesa di eller presser penisen sin inn i munnen eller rumpa di mens du bare ligger der og ikke greier å forsvare deg pga selvforskyldt rus, så mener du de ikke skal straffes fordi du var full du også? Eller mener du at dere begge skulle fått straff? Synes forsåvidt ikke det er snodig i det heletatt. Synes ikke det skal være mindre straffbart å slå noen som er beruset enn noen som er edru. vil bare høre: er det noe jeg kan gjøre i fengselet for å "betale" for det jeg gjorde? kanskje det kan hjelpe på samvittigheten å finne på et eller annet sånt.. Anonymkode: 2ff11...5de
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #31 Skrevet 17. desember 2017 1 minutt siden, Elinknuppen skrev: Tipper 3-4 år i fengsel. Spørs jo hva dette gjelder. Hvis du hadde sex med en som sov, er 3-4 år ganske vanlig, men hvis hun bare var full og dere hadde sex er det ikke sikkert det blir straff.. F.eks så ble de 3 gruppevoldtekt folkene frikjent fordi hun ikke var bevistløs. TS har skrevet at hun var bevisstløs Anonymkode: f6f59...ca7 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #32 Skrevet 17. desember 2017 Akkurat nå, Elinknuppen skrev: Tipper 3-4 år i fengsel. Spørs jo hva dette gjelder. Hvis du hadde sex med en som sov, er 3-4 år ganske vanlig, men hvis hun bare var full og dere hadde sex er det ikke sikkert det blir straff.. F.eks så ble de 3 gruppevoldtekt folkene frikjent fordi hun ikke var bevistløs. 3-4 år?? trodde ikke det skulle bli så lenge... Anonymkode: 2ff11...5de
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #33 Skrevet 17. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: vil bare høre: er det noe jeg kan gjøre i fengselet for å "betale" for det jeg gjorde? kanskje det kan hjelpe på samvittigheten å finne på et eller annet sånt.. Anonymkode: 2ff11...5de Du må jo betale erstatning. Du vil mest sannsynlig få en sum du må betale, da erstatningen kun krever 50% sannsynlighet for at overgrepet skjedde. Se Hemsedalsaken. Ellers er det vel å jobbe med seg selv. Anonymkode: f6f59...ca7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #34 Skrevet 17. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3-4 år?? trodde ikke det skulle bli så lenge... Anonymkode: 2ff11...5de Selvfølgelig. Minstestraffen er 3 år. Siden du visste at hun var bevisstløs og du likevel forgrep deg kan det være lengre. I artikkelen over står det uansett at 70% slipper ut av fengsel etter 2/3 av straffen. Anonymkode: f6f59...ca7
Gjest Sugemerke Skrevet 17. desember 2017 #35 Skrevet 17. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3-4 år?? trodde ikke det skulle bli så lenge... Anonymkode: 2ff11...5de Du har jo voldtatt noen, selvfølgelig skal det straffes nokså strengt. Straffene er i grunn for milde, du har jo potensielt ødelagt et liv.
isw Skrevet 17. desember 2017 #36 Skrevet 17. desember 2017 Det er så mye vi ikke kjenner til her som har betydning for saken. Jeg vil anta at det er en forskjell på å forgripe seg på en bevisstløs person man går forbi i en park, og å være to likeverdig fulle personer på en fest som havner i seng sammen. Uten å være fordomsfull, så har det vel et par ganger i historien skjedd at en gutt og en jente frivillig havner i seng sammen, jenta har glemt hva som skjedde kvelden før, angrer og anmelder det. La meg også minne om at man er uskyldig fram til retten mener det motsatte.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #37 Skrevet 17. desember 2017 Akkurat nå, isw skrev: Det er så mye vi ikke kjenner til her som har betydning for saken. Jeg vil anta at det er en forskjell på å forgripe seg på en bevisstløs person man går forbi i en park, og å være to likeverdig fulle personer på en fest som havner i seng sammen. Uten å være fordomsfull, så har det vel et par ganger i historien skjedd at en gutt og en jente frivillig havner i seng sammen, jenta har glemt hva som skjedde kvelden før, angrer og anmelder det. La meg også minne om at man er uskyldig fram til retten mener det motsatte. HERREGUD, leser du ikke? TS har selv skrevet at jenta var "blacked out" altså bevisstløs. Han var full. De er altså IKKE like fulle og det spiller INGEN rolle om det var i en park eller om han fant henne på et soverom. Saken er enkel: Han var full og kåt. Hun var bevisstløs. Anonymkode: f6f59...ca7 10
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #38 Skrevet 17. desember 2017 7 minutter siden, Sugemerke skrev: Du har jo voldtatt noen, selvfølgelig skal det straffes nokså strengt. Straffene er i grunn for milde, du har jo potensielt ødelagt et liv. ja, ble bare litt overasket! håper medfangene er greie... Anonymkode: 2ff11...5de
isw Skrevet 17. desember 2017 #39 Skrevet 17. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: HERREGUD, leser du ikke? TS har selv skrevet at jenta var "blacked out" altså bevisstløs. Han var full. De er altså IKKE like fulle og det spiller INGEN rolle om det var i en park eller om han fant henne på et soverom. Saken er enkel: Han var full og kåt. Hun var bevisstløs. Anonymkode: f6f59...ca7 Jeg har blitt seksuelt misbrukt selv, og er enig i at det er for jævlig. I mitt tilfelle skulle jenta ta livet sitt hvis jeg ikke lå med henne på en fest da jeg var 19 år. Er det voldtekt fra hennes side? Eller noe dumt som skjer i fylla? Jeg vet ikke, men uansett er poenget mitt at det kan finnes nyanser i en slik sak.
Atea Skrevet 17. desember 2017 #40 Skrevet 17. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker said: HERREGUD, leser du ikke? TS har selv skrevet at jenta var "blacked out" altså bevisstløs. Han var full. De er altså IKKE like fulle og det spiller INGEN rolle om det var i en park eller om han fant henne på et soverom. Saken er enkel: Han var full og kåt. Hun var bevisstløs. Anonymkode: f6f59...ca7 Nettopp. Sverige har vedtatt en lov der en som ikke sier ja, og ikke gir samtykke, skal straffes. Og ts, hva mener du at du skal gjøre i fengsel? Drive inside-handel? Du skal være glad om du ikke blir utsatt for trusler der. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå