AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #1 Skrevet 17. desember 2017 hei, jeg skal snart i retten pga det som står ovenfor, og lurer på om noen kan dele noen tanker om hva slags dom jeg kommer til å få... Jeg lot det gå for langt på en studentfest, begge var fulle men hun var alt for full.. jeg meldte meg selv til politiet og håper det kan ha litt innvirkning på dommen jeg får. sitter igjen med veldig dårlig samvittighet og anger ! håper ikke dette ødelegger alt, jeg er snart ferdig med utdannelsen min og har lyst til å komme meg videre Anonymkode: 415ec...d55
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #2 Skrevet 17. desember 2017 Voldtekt har strafferamme på 21 år, det er og mulig å bli dømt til forvaring. Hvordan offeret har det i ettertid i kombinasjon med hendelsesforløpet avgjør utfallet på denne typen saker. Erstatningsbeløpene varierer og fra 100 000 til 200 000. Du får diskutere med forsvarsadvokaten din, eller lese dommer på lovdata. Anonymkode: 39eb5...8c1 6
Gjest GiftMann38 Skrevet 17. desember 2017 #3 Skrevet 17. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker said: hei, jeg skal snart i retten pga det som står ovenfor, og lurer på om noen kan dele noen tanker om hva slags dom jeg kommer til å få... Jeg lot det gå for langt på en studentfest, begge var fulle men hun var alt for full.. jeg meldte meg selv til politiet og håper det kan ha litt innvirkning på dommen jeg får. sitter igjen med veldig dårlig samvittighet og anger ! håper ikke dette ødelegger alt, jeg er snart ferdig med utdannelsen min og har lyst til å komme meg videre Anonymkode: 415ec...d55 Trist å høre og trist å høre at bare en av partene ansvarliggjøres ved inntak av alkohol. Lykke til i retten, håper du får lavest mulig straff (eller ingen straff om mulig).
Gjest NotNaomi Skrevet 17. desember 2017 #4 Skrevet 17. desember 2017 At du meldte deg selv kan nok innvirkning på dommen. Men vanskelig å si noe mer enn det.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #5 Skrevet 17. desember 2017 2 minutter siden, NotNaomi said: At du meldte deg selv kan nok innvirkning på dommen. Men vanskelig å si noe mer enn det. hmm, håper ikke jeg blir sittende for lenge inne Anonymkode: 415ec...d55
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #6 Skrevet 17. desember 2017 17 minutter siden, GiftMann38 skrev: Trist å høre og trist å høre at bare en av partene ansvarliggjøres ved inntak av alkohol. Lykke til i retten, håper du får lavest mulig straff (eller ingen straff om mulig). Det som er trist er at du fritar TS for ansvar fordi dama hadde drukket. Dette er ikke "samleie uten samtykke", det er voldtekt av en kvinne som ikke var i stand til å forsvare seg. Anonymkode: 88871...553 20
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #7 Skrevet 17. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det som er trist er at du fritar TS for ansvar fordi dama hadde drukket. Dette er ikke "samleie uten samtykke", det er voldtekt av en kvinne som ikke var i stand til å forsvare seg. Anonymkode: 88871...553 Det er jo litt snodig at en selv kan bli straffet til tross for selvforskyldt rus, men at det at rusen er selvforskyldt ikke har noe å si for offeret sin posisjon. Vi vet jo alle at det er lett å gjøre ting i fylla en aldri ville ha gjort ellers. Anonymkode: 29a27...60d
isw Skrevet 17. desember 2017 #8 Skrevet 17. desember 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: hei, jeg skal snart i retten pga det som står ovenfor, og lurer på om noen kan dele noen tanker om hva slags dom jeg kommer til å få... Jeg lot det gå for langt på en studentfest, begge var fulle men hun var alt for full.. jeg meldte meg selv til politiet og håper det kan ha litt innvirkning på dommen jeg får. sitter igjen med veldig dårlig samvittighet og anger ! håper ikke dette ødelegger alt, jeg er snart ferdig med utdannelsen min og har lyst til å komme meg videre Anonymkode: 415ec...d55 Du blir ikke straffet for voldtekt for dette, og får i alle fall ikke 21 års forvaring! Dette gjelder i helt spesielle tilfeller under særdeles skjerpende omstendigheter. Høres ut som begge var fulle og gjorde noe dumt, ikke som en planlagt voldtekt eller handling som innebar vold. Om du blir dømt tipper jeg du får en bot og muligens betinget fengsel. 1
isw Skrevet 17. desember 2017 #9 Skrevet 17. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som er trist er at du fritar TS for ansvar fordi dama hadde drukket. Dette er ikke "samleie uten samtykke", det er voldtekt av en kvinne som ikke var i stand til å forsvare seg. Anonymkode: 88871...553 Hvis du greier å dra nesa ut av feministisk propaganda her, så ser du vel at dette ikke er det samme som en overfallsvoldtekt? Jeg forsvarer absolutt ikke dette, men det er ulike nyanser i sedelighetsforbrytelser. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #10 Skrevet 17. desember 2017 Det at du meldte deg til politiet blir sett på som positivt, det viser at du har skyldfølelse og ikke er farlig. Håper det ordner seg for deg, vet fra erfaring at det å legge alle kortene på bordet kan gjøre ting verre. Anonymkode: b9f86...ea5 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #11 Skrevet 17. desember 2017 51 minutter siden, isw skrev: Hvis du greier å dra nesa ut av feministisk propaganda her, så ser du vel at dette ikke er det samme som en overfallsvoldtekt? Jeg forsvarer absolutt ikke dette, men det er ulike nyanser i sedelighetsforbrytelser. Det finnes andre typer voldtekter enn overfallsvoldtekter. Og dette høres absolutt ut til å være en av dem, samme hvor mye TS angrer i etterkant. (Jeg registrerer også at angeren ser ut til å være sterkest koblet opp mot muligheten for å ha ødelagt sin egen fremtid, og ikke til hva TS utsatte dama for.) Anonymkode: 88871...553 13
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #12 Skrevet 17. desember 2017 Hva sier hun du hadde samleie med da? Har hun anmeldt? Anonymkode: e25da...122
Gjest GiftMann38 Skrevet 17. desember 2017 #13 Skrevet 17. desember 2017 37 minutter siden, AnonymBruker said: Det finnes andre typer voldtekter enn overfallsvoldtekter. Og dette høres absolutt ut til å være en av dem, samme hvor mye TS angrer i etterkant. Anonymkode: 88871...553 Dette er ikke voldtekt.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #14 Skrevet 17. desember 2017 6 minutter siden, GiftMann38 skrev: Dette er ikke voldtekt. Samleie uten andres samtykke er voldtekt uansett hvordan du vrir og vender på det. Et ja er et ja. Alt annet er NEI. Anonymkode: f6f59...ca7 15
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #15 Skrevet 17. desember 2017 Til deg TS, så er du synd du tenkte mer på egen nytelse enn hva du påførte det mennesket du lå med. Det er mulig du angrer, men ut i fra hva du skriver hører det ut som du angrer mer for egen del enn for offeret ditt sin del. Og det gjør at jeg ikke har medlidenhet for deg. Når det er sagt er det klart at din samarbeidsvilje vil bli vektlagt i retten. Du har likevel forgrepet deg på et menneske som var ute av stand til å stoppe deg og det vil du bli straffet for. Mest sannsynlig med rabatt. Anonymkode: f6f59...ca7 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #16 Skrevet 17. desember 2017 2 hours ago, GiftMann38 said: Trist å høre og trist å høre at bare en av partene ansvarliggjøres ved inntak av alkohol. Lykke til i retten, håper du får lavest mulig straff (eller ingen straff om mulig). Det kan du egentlig ikke si av den informasjonen TS gir. Om han var full men våken, og hun var blacked out eller knapt klare bevege seg, så er det fortsatt voldtekt. Det er heller ikke noen som har blitt dømt enda, det virker som om du villig sluker et konsept som passer med det du har lyst å tro. Confirmation bias, heter det Anonymkode: 10938...250 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #17 Skrevet 17. desember 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sier hun du hadde samleie med da? Har hun anmeldt? Anonymkode: e25da...122 hun har selvfølgelig anmeldt :/ Anonymkode: 2ff11...5de
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #18 Skrevet 17. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan du egentlig ikke si av den informasjonen TS gir. Om han var full men våken, og hun var blacked out eller knapt klare bevege seg, så er det fortsatt voldtekt. Det er heller ikke noen som har blitt dømt enda, det virker som om du villig sluker et konsept som passer med det du har lyst å tro. Confirmation bias, heter det Anonymkode: 10938...250 hun var blacked out... Anonymkode: 2ff11...5de
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #19 Skrevet 17. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: hun har selvfølgelig anmeldt :/ Anonymkode: 2ff11...5de Hva mener du med at hun var "alt for full"? Anonymkode: 10938...250
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #20 Skrevet 17. desember 2017 Just now, AnonymBruker said: hun var blacked out... Anonymkode: 2ff11...5de Just now, AnonymBruker said: Hva mener du med at hun var "alt for full"? Anonymkode: 10938...250 Vi skrev på samme tid. Da så.. Anonymkode: 10938...250
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå