Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har fulltidsstilling, men kunne tenkt meg å lest litt fag på fritiden. Siden eg går skift er det vanskelig for meg å gå på kveldsundervisninger, eller deltidsskoler.

Har sett littt på NKI, og de har noen fag jeg kunne tenkt meg å ta, som er relevant for meg også.

Spørsmålet er om det er noen som vet om det er verdt pengene? Har hørt at disse studiene ikke blir seriøst mottatt i næringslivet.. er dette riktig eller ? Blir takknemlig, hvis noen deler erfaringer og synspunkter med meg :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis det er på høyskolenivå så spiller det ingen rolle, for da får du vitnemål fra den samarbeidende høyskolen.

Er det på fagnivå? interessekurs? Eller hva er det litt mer spesifikt

Skrevet

Tar du noe med studiepoeng og "vanlig" eksamen, tror jeg ikke det spiller så stor rolle hvor du har gjort det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har aldri hørt at NKI har noe dårlig rykte. Deres fag følger vel samme fagplaner som andre universitet/høgskoler. Har derimot hørt mye stygt om næringsakademiet og slike aktører som er "yrkesrettet". Mange mener de blir snytt for pengene sine uten å ha mulighet til å få jobb etterpå. Det avhenger sikkert litt av arbeidsgiver og dennes bakgrunn.

Tar selv fag på NKI, og synes opplegget er bra (utenom at jeg har litt dårlig struktur på meg selv...)

Gjest Calibra i.i.
Skrevet

Jeg tar kurs hos NKI nå, og er fornøyd med opplegget.

Som gjest sa er det litt vanskelig å holde motivasjonen oppe når man skal lese på egen hånd, men det går greit.

:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare et spm litt på siden av det opprinnelige innlegget; studiepoeng er det det samme som vekttall? Ser betegnelsen blir brukt i NKI-katalogen.. Er noen år siden jeg gikk på skole så er ikke helt oppdatert..

Gjest Anonymous
Skrevet

Studiepoeng har erstattet vekttall. 3 studiepoeng tilsvarer 1 vekttall. Så 30 studiepoeng tilsvarer et semesters fulltidsstudium.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...