AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #1 Skrevet 17. desember 2017 I går tok jeg to tabletter for å få sove. Det var lenge siden forrige gang jeg hadde tatt noe. Dette er jo veldig, veldig liten dose, men så opplevde jeg å "hallusinere" litt, i mangel på et bedre ord. Jeg hadde ikke fått lagt meg enda så jeg satt i sofaen da jeg ble døsig, allikevel var jeg fortsatt våken. Husker jeg kikket mot veggen og da så jeg et mønster, som om det skulle hengt fiskesnører på kryss og tvers. Deretter så jeg i et halvt sekund en skiløper som sto oppå spisestuebordet. I rød og blå kondomdress. Jeg så ikke ansikt eller noe, bare formen og jeg oppfattet at det var en skiløper. Da tenker jeg at nå ville jeg sove så ikke det skulle bli verre og skummelt. Men så langt kom jeg ikke fordi jeg ble sittende og duppe litt av. Jeg hadde en potetgullpose ved siden av meg som jeg begynte å ta på (med vilje), men så sleit jeg med å finne åpningen og tenkte at jøss, posen ser jo lik ut i begge ender, hvor er åpningen? Jeg klarte å helle ut et par flak og tenkte det var godt jeg oppdaget det med en gang." Før dette holdt jeg i posen og jeg trodde jeg så det lå flak på teppet, men det var ingenting der da jeg tok etter det. Det skjedde flere ganger. Jeg "så" det lå der, men så var det ingenting der allikevel. I dag morges så jeg at sofaen og teppet var fullt av potetgull, halve posen omtrent. Det med potetgullet tror jeg var mest fordi jeg duppet litt av og var i halvsøvne, men hva mønsteret og skiløperen. Er det noen andre her som har fått sånn bivirkning av en så lav dose? Anonymkode: af7e2...ff7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #2 Skrevet 17. desember 2017 Det høres mer ut som om du drømte. 50 mg er jo ingenting og quetiapin bremser tankene, noe som er stikk motsatt av hva en hallusinasjon er. Anonymkode: 7cfe2...b1f
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #3 Skrevet 17. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det høres mer ut som om du drømte. 50 mg er jo ingenting og quetiapin bremser tankene, noe som er stikk motsatt av hva en hallusinasjon er. Anonymkode: 7cfe2...b1f Men jeg var jo våken, trodde jeg, når jeg så meg rundt i rommet og så mønster og skiløperen. Kan jeg ha sovet med øynene åpne, er det mulig? Anonymkode: af7e2...ff7
Gjest justcurious Skrevet 17. desember 2017 #4 Skrevet 17. desember 2017 Kondomdress? Har ikke peiling på det du spør om. Gikk på Seroquel en veldig kort periode, men har ikke opplevd noe lignende, bare masse andre ubehagelige bivirkninger.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #5 Skrevet 17. desember 2017 Akkurat nå, justcurious skrev: Kondomdress? Har ikke peiling på det du spør om. Gikk på Seroquel en veldig kort periode, men har ikke opplevd noe lignende, bare masse andre ubehagelige bivirkninger. Ja, eller skidress? Husker ikke hva det heter. Sånn ettersittende som langrennsløperne bruker. Hva slags bivirkninger fikk du da? Anonymkode: af7e2...ff7
Gjest Bruker115236 Skrevet 17. desember 2017 #6 Skrevet 17. desember 2017 Kanskje du har nattparalyse uten paralyse-delen? Jeg får ofte det når jeg halvsover. Føles som jeg er våken, men er ikke skikkelig våken, så ser jeg en hel masse rart. Alt fra personer som står å lusker til annet rart. Av og til får jeg paralyse, men det er ikke alltid.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #7 Skrevet 17. desember 2017 Mønsteret er ikke uvanlig å se når man er trøtt, eller når lyset er på en viss måte og hjernen fokuserer men ikke klarer. Skiløperen kan være noe så enkelt som at det var en skiløper på tv og du flyttet blikket, og "imprintet" av løperen på skjermen ble med øynene i et sekund ekstra, som når man ser på disse tegningene med mørke flekker i 30 sekunder og flytter blikket, så ser man plutselig Marilyn Monroe eller Jesus eller noe i de"skyggene" når man flytter blikket. Det er øynene som spiller en et puss fordi det tar tid å justere seg fra mørkt til lys (kan også gjelde tv skjerm til ikke skjerm) Dosen du tok er lav og det er ikke noe du skal henge deg opp i syntes jeg. Du var trøtt, og hjernen jobbet saktere pga både trøtthet og medisiner. Anonymkode: a6106...690
Gjest justcurious Skrevet 17. desember 2017 #8 Skrevet 17. desember 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, eller skidress? Husker ikke hva det heter. Sånn ettersittende som langrennsløperne bruker. Hva slags bivirkninger fikk du da? Anonymkode: af7e2...ff7 Skjønte det egentlig, har bare aldri hørt det uttrykket før Jeg husker ikke alt nå, det er et år siden, men jeg ble i alle fall VELDIG svimmel husker jeg, mista balansen og holdt på å gå i bakken etter jeg tok medisinen de første dagene/ukene. Husker jeg hadde mye hjertebank og kvalme også. Var mye mer, men jeg har fortrengt det. Verste perioden jeg har hatt i livet mitt...
Kylling Skrevet 17. desember 2017 #10 Skrevet 17. desember 2017 Jeg bruker quetiapin for å sove. Bør legge meg innen en halvtime, ellers klusser hjernen min. Da jeg ventet lenger noen ganger, besvimte jeg ved to tilfeller. Har ikke hatt synshallusinasjoner, men lyd. på tross av dette bruker jeg medisinen enda, for den er den eneste som får meg til å sove
Dark Angelina Skrevet 18. desember 2017 #11 Skrevet 18. desember 2017 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Dark Angelina, mod.
Fremhevede innlegg