..... Skrevet 17. desember 2017 #21 Skrevet 17. desember 2017 Datteren min ønsker å gi til de tre beste venninnene sine. Til de har vi kjøpt liket-skjorter+ samme til datteren min, også kjøpte hun selv noe sminkegreier for å putte i pakken. Skjortene kostet 49, også har hun vel kjøpt litt ekstra for 40-60kr pr pakke. I tillegg gir hun en liten ting til de i klassen som gir til henne. Det blir en ting til 20-30kr. Sønnen min gir kun til bestekompisen. Han får for 300kr.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #22 Skrevet 17. desember 2017 Dette har jeg aldri hørt om og syns jeg var voldsomt. Anonymkode: e5566...516
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #23 Skrevet 17. desember 2017 Mine unger er fra 22 år og nedover og har alltid fått og dermed også kjøpt julegave til sine nærmeste venner. I år er det bare den minste som har sagt noe om det, det er tre venner og gavene kostet 89, 119 og 149. Anonymkode: a0e9c...2b2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #24 Skrevet 17. desember 2017 20 timer siden, Arkana skrev: Vi kjøper ikke julegaver til barnas venner. Unødvendig å skulle bruke penger på småting som uansett drukner i de voldsomme gavene barna får fra foreldre og besteforeldre. Er helt enig, men samboers barndomsvenner gir gave til vårt barn og da må vi jo nesten sende noe i retur. Synes det er helt unødvendig. Det er snakk om barn mellom 1 - 3 år.. Anonymkode: 38bd6...a5a
Gjest Ørnefaren Skrevet 17. desember 2017 #25 Skrevet 17. desember 2017 He ble vi overrumplet i fjor, da datteren kom hjem siste skoledag med julegaver fra fire av klassevenninnene. i år er vo forberedt. Har kjøpt en liten gave til alle jentene i klassen. Kjøpt en pakke med tre små lipglosser til 59kr.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #26 Skrevet 17. desember 2017 Har kjøpt til venner i flere år, men da småting. En lepepomade, et lite sett hårstrikker osv. Og i fjor begynte hun å styre det mer selv. Da har hun spart på diverse ting gjennom året som hun selv har fått og ikke bruker, feks. hvis bestemor har gitt en håndkrem som "bygave", eller lignende. I år har det gått litt over alle støvelskaft, tror alle de 15 jentene i klassen har gitt til hverandre. Hyggelig det, men nå er de så store at jeg bare har gitt penger og så har hun ordnet selv. Vi har alltid snakket mye om at penger ikke betyr noe, og at det er tanken som teller, så jeg vet det er billige gaver per person. Er likevel litt nervøs for om de andre jentene i klassen tenker likt, eller om de vil måle opp mot hverandre. (Vi har ofte handlet gaver via ebay, har pleid å ha en egen boks med småting som jeg kjøper inn jevnlig, til både bursdager og andre gaver. Der kan man spare mye, masse fine smykker feks.) Anonymkode: fe17e...4a8
Arkana Skrevet 17. desember 2017 #27 Skrevet 17. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er helt enig, men samboers barndomsvenner gir gave til vårt barn og da må vi jo nesten sende noe i retur. Synes det er helt unødvendig. Det er snakk om barn mellom 1 - 3 år.. Anonymkode: 38bd6...a5a Skjønner at det blir en kinkig situasjon. Om noen av våre plutselig fikk gave fra vennene hadde vi selvsagt gitt gave tilbake, men vi tar ikke initiativ til gavegiving selv.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #28 Skrevet 17. desember 2017 På 16.12.2017 den 9.00, AnonymBruker skrev: Hvor mye legger dere i gaver til barns venner? Jeg har en gutt på ti år. En av vennene fikk for 100, en for 80, en til 60 og fire til sånn ca 30. Bestevennen fikk for 200. Syns det ble litt mye.. skulle ønske alle gavene hadde vært ca 30 - 40 kr . Hvor mye bruker dere? Anonymkode: fae84...8b4 Nei, slutt! Barn i dag har så mye greier at de ikke klarer å ønske seg noe. Å kjøpe til barns venner legger bare masse stress på dere og det er bare tull! Vi kjøper KUN gaver til egne barn og nevøer og nieser. Vi kjøper ikke til hverandre en gang, ingen voksne gjør det. Vi har en SÅ mye mer stressfri jul enn folk som gjør som ts. Sett grenser, tenk på miljøet! Anonymkode: ee3d0...906 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #29 Skrevet 17. desember 2017 Jeg gir gaver enten til vennene selv, eller barna deres, men de vet det gjerne på forhånd for jeg spør ofte hva barna ønsker seg. Jeg har ikke mulighet til å ta med meg så mange pakker heller(må reise langt for å feire jul). Men jeg har også blitt spurt om jeg kan gi til barna i stedet for dem, for foreldrene har så dårlig råd. Da har jeg gitt barna to pakker, og latet som den ene var fra mamma og pappa. Jeg vokste opp fattig så jeg vet hvordan det kan være. Anonymkode: 66abf...2db
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #30 Skrevet 17. desember 2017 På 16.12.2017 den 9.03, Herr Heftig skrev: Da jeg var liten var det ingen som ga julegaver til venner. Men du er ikke barn nå? Anonymkode: 2def9...846
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #31 Skrevet 17. desember 2017 Jeg utvekslet gaver med venninner på 70-tallet, da vi var sånn 11-12 og oppover. Småting som en såpe, et krus, en liten pynteting. Ikke nytt. Anonymkode: e2d4f...acf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå