Gå til innhold

Ribbeinsbrudd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, er ganske sikker på at jeg har knekt 4 ribbein på venstre side, jeg falt selvfølgelig på isen. Det er 17 dager siden (så det er ikke fare for punktering av organer osv). Men det blir verre og verre. Jeg gidder ikke å ha det vondt lenger. Er det noen som har vært igjennom det samme, som har tips til smertelindrende? Jeg merker at det letter litt på med varme. Jeg har en veldig krevende jobb, så har egentlig ikke tid til denne smerten. På forhånd takk. 

Anonymkode: e24b7...dfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle ikke oppsøke lege da? Dette kan legen svare deg på. Ring 116 117 for legevakt. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, gullhjerte said:

Du skulle ikke oppsøke lege da? Dette kan legen svare deg på. Ring 116 117 for legevakt. 

Skal en ringe legevakt dersom en ramla på isen for 17 dager siden? Jeg vil  si det må være en opplagt oppgave for fastlegen.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, GauteS skrev:

Skal en ringe legevakt dersom en ramla på isen for 17 dager siden? Jeg vil  si det må være en opplagt oppgave for fastlegen.

Det er et godt poeng, men jeg tenkte siden det er helg og smertene blir verre og verre. Hvis man kan vente til mandag, så ringer man fastlegen.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, gullhjerte said:

Det er et godt poeng, men jeg tenkte siden det er helg og smertene blir verre og verre. Hvis man kan vente til mandag, så ringer man fastlegen.

Javisst, det har du rett i.

Skrevet

Men ribbeinsbrudd er det ofte slik at smertene blir verre de to første ukene, for så å avtal. Kontakt lege hvis du trenger sterkere smertestillende enn det de har på apoteket. 

Anonymkode: 658fc...96f

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Blod, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...