AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #1 Skrevet 16. desember 2017 Hei. Jeg fikk akkurat prøvesvaret etter røntgen av korsryggen. Et ganske omfattende og for meg uforståelig svar. Følgen er at jeg må igjennom mr og ct undersøkelse i tillegg, i følge ekspertisen. Kan man nekte å ta sånne undersøkelser? (fordi man ikke orker eller ser hvorfor videre skritt skulle føre til noe?) Hvis man nekter, mister man da rettigheten til å eventuelt få resept på smertestillende? Anonymkode: fba8c...26e
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #2 Skrevet 16. desember 2017 Å nekte behandlig kan stoppe tilgang på smertestillende og sykepenger. Virker som du er på vei til å bli avhengig av smertestillende siden det er din største bekymring. Anonymkode: 8db56...89a 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #3 Skrevet 16. desember 2017 Du kan nekte videre utredning, men du har ikke krav på å få de smertestillende du ønsker. Hvorfor vil du ikke ta mr og finne ut av hva som er problemet? Meget mulig et kan gjøres noe med (fysioterapo f.eks) så du blir bedre. Personlig hadde jeg nok blitt skeptisk til en pasient som ikke ville ha videre utredning, men heller en god dose piller. Husk at du også kan få trøbbel seinere med forsikringer og sykepenger hvis du nekter videre behandling. Anonymkode: a698a...eaf
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #4 Skrevet 16. desember 2017 Det er ganske kostbare undersøkelser som de ikke hadde gjort uten grunn. Jeg har tatt både MR og CT, og ingen av undersøkelsene er noe å bekymre seg for. Hvorfor orker du ikke det da? Anonymkode: 4b127...2d7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #5 Skrevet 16. desember 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg fikk akkurat prøvesvaret etter røntgen av korsryggen. Et ganske omfattende og for meg uforståelig svar. Følgen er at jeg må igjennom mr og ct undersøkelse i tillegg, i følge ekspertisen. Kan man nekte å ta sånne undersøkelser? (fordi man ikke orker eller ser hvorfor videre skritt skulle føre til noe?) Hvis man nekter, mister man da rettigheten til å eventuelt få resept på smertestillende? Anonymkode: fba8c...26e Forstår du konsekvensene av å nekte å ta i mot helsehjelp så er det ditt valg om du vil ta i mot eller avstå fra videre undersøkelse og behandling. Men akkurat med en rygg så tror jeg ikke jeg hadde våget å unnlate å ta en beskjeden MR elelr CT. Du ligger jo bare der mens maskinen gjør jobben sin. Anonymkode: 8b781...e62
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #6 Skrevet 16. desember 2017 Ja, dere har rett. Er sikkert bare utakknemlig.... Jeg har aldri fått smertestillende for ryggen. Ba om det, men fikk bare Voltaren (bare for å ha sagt dèt). Takk for svar:-) Anonymkode: fba8c...26e
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #7 Skrevet 16. desember 2017 Det er bare å takke nei det, du bestemmer over egen kropp. Men man får ikke en jevn strøm av smertestillende for en tilstand du ikke ønsker å behandle. Anonymkode: c41d6...b21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå