AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #1 Skrevet 16. desember 2017 Hvordan påvirker det deg? Jeg har gallegrus og plages av mye diare, i perioder flere ganger daglig. Blir så lei av å bråløpe på do støtt og å ikke kunne spise ett godt måltid uten å bli klein i magen. Jeg er også veldig øm i siden der gallen er og det småverker konstant. Operasjon er ikke aktuelt, det har jeg tatt opp med lege og den spesialisten som tok ultralyden på meg. Jeg lurer også på om disse galleproblemene kan gi lukt i urinen. Har av og på en spesiell lukt uten at det slår ut på noen urinprøver. Anonymkode: 2e03f...b1e
Gjest Raptuza Skrevet 16. desember 2017 #2 Skrevet 16. desember 2017 Du bør gå til legen og sjekke med blodprøver at du ikke har betennelse i galleblæra, da kan det fort bli alvorlig og du må innlegges på sykehus
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #3 Skrevet 16. desember 2017 7 minutter siden, Raptuza skrev: Du bør gå til legen og sjekke med blodprøver at du ikke har betennelse i galleblæra, da kan det fort bli alvorlig og du må innlegges på sykehus Kan man sjekke det på blodprøve? Skal be om det i så fall. Vet de gjerne vil ha meg til å svelge slangen men det er bare ikke mulig å få til. Anonymkode: 2e03f...b1e
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #4 Skrevet 16. desember 2017 Ja, det kan sjekkes på blodprøver. En venninne er rekonvalesent etter betennelse i galleblæren og -gangen nå. Hadde hun kommet noen timer senere til sykehus, hadde hun hatt blodforgiftning. Hun lå der en uke. Så følg godt med. Hun fikk narkose under gastroundersøkelsen, har du spurt om det er mulig å få? Alle sånne prosedyrer kan gjøres under narkose dersom det er nødvendig pga angst e.l. Spør hvilke alternativer du har - jeg kjenner til folk som har fått fjernet gallegrus uten å fjerne selve galleblæren, det finnes en prosedyre der man pulveriserer grusen ved hjelp av lydbølger så den kan passere uten risiko for at den setter seg fast. (Siden du er øm i siden, vet du om du har en delvis blokkade av gallegangen så gallen ikke kommer 'fort nok' ut og skaper trykk i galleblæren?) Du må være tydelig overfor legene om at det gir deg daglige/konstante plager og at du vil vite hvilke mulige prosedyrer som kan være aktuelle for deg. Anonymkode: ed559...f92
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #5 Skrevet 16. desember 2017 Takk. Har time hos legen neste uke så det skal jeg ta opp. Narkose har jeg argumentert for før uten hell, antar de er strengere på Det her enn andre steder. Men en blodprøve må det gå an å ta iallefall. Anonymkode: 2e03f...b1e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå