Gå til innhold

Evig singel

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen burde ha tatt deg i nakken når du var mellom 18-25 år. Det er da kvinner virkelig har sjansen på å få seg en skikkelig kjæreste/mann. Det er alltid muligheter hele veien, men det er da det er aller lettest. Bare skynd deg nå og vær så sosial som mulig. Bruk nettdating. Så får du ditt første barn om to år, så et til året etter og ett til etter det.

Anonymkode: 6551f...f30

Viktig å ikke stresse. Hun har god tid! Bedre å leve livet og plutselig kommer den rette i livet hennes når hun minst aner det :)

Anonymkode: 8c634...59b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viktig å ikke stresse. Hun har god tid! Bedre å leve livet og plutselig kommer den rette i livet hennes når hun minst aner det :)

Hun har ventet i mange år nå og gjort som du sier. Jeg synes at hun skal bruke mer av tiden sin på å sosialisere seg med single menn eller med andre kvinner som kan lede henne til single menn. Så bli godt kjent med dem, så kanskje det skjer noe :) Eller prøve på nettdating.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun har ventet i mange år nå og gjort som du sier. Jeg synes at hun skal bruke mer av tiden sin på å sosialisere seg med single menn eller med andre kvinner som kan lede henne til single menn. Så bli godt kjent med dem, så kanskje det skjer noe :) Eller prøve på nettdating.

Tull. Hun trenger ikke det. Menn kommer når hun minst aner det :) Bare fokusere på karrieren for man vil vel ikke havne i kvinnefella? Hun har god tid! 

Skrevet

Det kan være vanskelig å finne noen hvis man ikke tør å ta sjanser fordi man er redd for å bli skuffet. Det skal litt til at drømmemannen plutselig dukker opp og tar initiativ. Når det gjelder kresenhet så tør jeg påstså at de aller fleste er litt kresne, og sånn burde det også være. Man skal være kresen. Jeg tror jeg aldri har hørt om at noen som knapt kjenner hverandre bare har bestemt seg for å bli sammen for resten av livet. Ofte tar det tid å virkelig bli kjent med en person, og det er grunnen til at mange forhold tar slutt - nye sider dukker opp som man ikke setter så stor pris på. Kjærlighet er litt prøv og feil, og ved å være i forhold med andre så blir man bedre kjent med seg selv og hva som er viktig for en. Man blir også tøffere og tør å ta flere sjanser. Man blir litt herdet i kjærlighet på en måte.

Det er ikke sikkert det å være i forhold er noe for deg, men det er jo dumt at du ikke har prøvd det ut. Utseendet ville jeg ikke brydd meg så mye om, og det er ikke så mange som ser spesielt bra ut. Den store majoritet ser helt gjennomsnittelig ut. Du må regne med å bli skuffet. Det skal jo litt til å "treffe blink" på første forsøk. Ønsker du et forhold så må du tørre å by på deg selv. Tror du kommer til å angre hvis du skal sitte å gjemme deg og finne på unnskyldninger om hvorfor et forhold ikke vil være bra for deg. 

Anonymkode: bb4e4...6e9

• Liker 2
Skrevet

Om du har lykkes i livet eller er ikke avhengig av om du er i et forhold eller ikke.

Du er tross alt en kvinne, og alle vet at du kan være gift innen neste uke hvis du vil. Det er bare å ta første fly til Tyrkia det. Men poenget er jo ikke å være i et forhold bare for være det. Man skal jo helst være lykkelig i forholdet også. Mange har en fin fasade, men bak husets fire vegger råder vold og overgrep. Jeg vet hva jeg ville valgt.

Du er ikke i et forhold fordi du ikke har møtt en god nok mann. 

Single menn er single fordi ingen vil ha de. Single damer er single fordi de ikke vil ha noen. Det er stor forskjell. 

Men single menn har den fordelen at de finner trøst og fellesskap i hverandre fordi de er så mange.

Anonymkode: 31d74...40a

Skrevet (endret)
17 hours ago, AnonymBruker said:

Humøret og selvtilliten går litt opp og ned, akkurat nå ned. I dag ble det delvis utløst av at jeg hørte noen (helt tilfeldig person som jeg ikke kjenner) omtale et familiemedlem som så mislykket, han hadde ikke engang kjæreste.  for alltid.

Anonymkode: 91659...d3c

For en usmakelig kommentar. 

Det er virkelig ikke slik det er vanlig å tenke og forstår godt du reagerte. 

Endret av potetstappe
Skrevet (endret)

Var jeg i din situasjon ville jeg i allefall lagt fra meg tanken om å akseptere å ikke finne noen. Utifra det du skriver virker det som dette er et reellt savn for deg, og jeg tror ikke dette er noe man kan undertrykke og pushe vekk. Å elske og bli elsket tror jeg er såpass grunnleggende behov at de aller fleste av oss at det ikke må "skyves" vekk. 

Jeg tenker det beste er å komme seg ut på flere arenaer der det er naturlig å treffe noen, og ikke si nei til muligheter for å møte nye mennesker. Med både datingapper og #metoo er det sikkert noe mer utfordrende å treffe noen i hverdagslige anledninger enn før, men jeg vil likevel tro det er den greieste og mest "naturlige" måten å finne noen på.

Lykke til :)

Endret av herzeleid
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du har lykkes i livet eller er ikke avhengig av om du er i et forhold eller ikke.

Du er tross alt en kvinne, og alle vet at du kan være gift innen neste uke hvis du vil. Det er bare å ta første fly til Tyrkia det. Men poenget er jo ikke å være i et forhold bare for være det. Man skal jo helst være lykkelig i forholdet også. Mange har en fin fasade, men bak husets fire vegger råder vold og overgrep. Jeg vet hva jeg ville valgt.

Du er ikke i et forhold fordi du ikke har møtt en god nok mann. 

Single menn er single fordi ingen vil ha de. Single damer er single fordi de ikke vil ha noen. Det er stor forskjell. 

Men single menn har den fordelen at de finner trøst og fellesskap i hverandre fordi de er så mange.

Single damer er single fordi det er vanskeligere for kvinner å gifte seg ned i status, ikke fordi de ikke vil ha noen men,  fordi de ikke vil ha noen «under» sitt nivå.

Single menn er single fordi de ikke har klart å følge med utviklingen. En del av dette kan de ikke klandres for, at arbeidslivet ikke lenger har særlig rom for ufaglært arbeidskraft feks. Men at menn i større grad har en sense of entitlement, som gjør at de inntar offerrollen i stedet for å jobbe med seg selv, det kan hver og enkelt gjøre noe med.

Anonymkode: ed41d...82d

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull. Hun trenger ikke det. Menn kommer når hun minst aner det :) Bare fokusere på karrieren for man vil vel ikke havne i kvinnefella? Hun har god tid! 

Jeg lurer på om du troller eller oppriktig mener dette? For meg fremstår det på grensen til ondskapsfullt å be kvinner i sine siste fruktbare år, der det å finne en mann blir stadig vanskeligere, om å heller fokusere på karrieren. Kaerrieren kan en tross alt sette på vent og gjenoppta, mens muligheten til å etablere seg og få barn mister man for livet. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Du ønsker deg kjæreste, men ønsker heller å jobbe med å takle tanken på å leve alene enn å jobbe med å få deg kjæreste? 

Om du ønsker deg et ordentlig forhold så gjør du det som trengs da, ikke forvent at han skal ramle ned i fanget ditt. Du sier ikke til en som ønsker å bli lege at han kan droppe å studere, han er jo så flink uansett, så han kommer til å bli tilbudt jobb som lege når han minst venter det, han trenger ikke søke jobber en gang! 

Så TS, jobb aktivt med å treffe en mann, ikke gå på dater med hvem som helst. Finn ut hva du ønsker i en mann (altså hvilke verdier/holdninger/ønsker du vil han skal ha, ikke høyde osv...) og finn ut hva du kan tilby han tilbake. Og ikke bare godta at du er sånn og sånn, bli en bedre person selv også. Prøv å se deg selv litt utenfra, hvorfor gjør du det du gjør, hvorfor reagerer du slik du gjør, kanskje det er noen ting du kan endre på/bli bevisst på ved deg selv? 

Endret av Zonjë
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Dette her må du absolutt ikke høre på TS! Dette her er måten du blir sittende fast i årevis uten kjæreste, fordi man går rundt og tror at virkeligheten er som en film der man bare kan vente lenge nok så dukker "den rette" (hva nå enn det er) opp på magisk vis.

Anonymkode: 4bc90...009

• Liker 1
Skrevet
På 15.12.2017 den 21.26, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner virkelig å tro at jeg ikke er noe å samle på. Jeg er en 34 år gammel dame. Har aldri hatt kjæreste. Det er nok i stor grad min egen feil, for jeg har i lange perioder vært veldig lite aktivt på utkikk etter noen. Delvis fordi jeg skjønner at jeg ikke er spesielt attraktiv og helst vil unngå skuffelser, men også fordi jeg er litt kresen, vil ikke være sammen med hvem som helst for enhver pris. Jeg har utdannelse og jobb og klarer meg selv, er ikke ute etter en som skal forsørge meg. I 2017 har jeg vært mer aktiv med dating enn på lenge, men det har av forskjellige årsaker ikke blitt noe varig. 

Er du ikke spesielt attraktiv kan du heller ikke stille veldig store krav til utseendet til en eventuelt partner. Når det er sagt så er det jo ikke snakk om at noen skal forsørge deg! Heller ikke at du skal bli sammen med noen for enhver pris. Bare at du må finne en mann på ditt nivå som vil elske deg, og respektere deg. Så at du er villig til akkurat det samme. En holdning der du er kresen, og ikke vil jenke deg overhodet er det samme som å bli forevig singel, det er jo også et valg, men da er det ene og alene ditt valg og har lite med at du er lite attraktiv.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette her må du absolutt ikke høre på TS! Dette her er måten du blir sittende fast i årevis uten kjæreste, fordi man går rundt og tror at virkeligheten er som en film der man bare kan vente lenge nok så dukker "den rette" (hva nå enn det er) opp på magisk vis.

Du har helt rett, den rette dukker bare ikke opp om man har helt feil forestilling om hva man kan få kontakt med, og til hvilke betingelser. Man må bare tilpasse seg sin  akkaraktive side, og finne en partner man faktisk passer sammen med. Om man da ikke har en unik personlighet som kan blende hvem som helst, få er forunt dette. Jeg selv er ikke spesielt attraktiv, er vel helt  middelmådig, får masse kontakt med kvinner, men vil ikke innlede et forhold  med  noen som ikke passer med min personlighet og verdier. Da lever jeg heller alene resten av livet. Da kan jeg heller ikke klage, det er valg jeg tar, og ikke noe annet.

Skrevet

Takk for mer og mindre konstruktive svar. Var dypt nede i et sort hull i går, livet har vært mye bedre i dag :-)

Når det gjelder kresenheten min så handler det veldig lite om utseende, heller tvert i mot. Skulle jeg få oppmerksomhet av noen som er glansbildekjekk blir jeg heller skeptisk og avvisende, for sånne menn tror jeg ikke at blir interessert i sånne som meg. Og er det en ting jeg ikke vil, så er det å bli brukt fordi jeg ser ut som ei som aldri får oppmerksomhet og sikkert er takknemlig hvis noen prater med meg. Jeg liker litt nerdete typer, og jeg driver ikke med ons. Likevel er det altså ikke så lett. Jeg forventer ikke at prince charming skal banke på, jeg er gammel nok til å forstå at livet ikke er sånn som på film og «når du minst venter det» finnes ikke. Jeg er vant til at jeg må ordne ting selv, men akkurat kjærestegreiene føler jeg er utenfor min kontroll, for jeg kan jo ikke overtale noen til å like meg hvis de ikke gjør det av seg selv. Jeg er klar over at jeg er var for avvisning og at jeg gir meg lett hvis jeg ikke får respons, men jeg vil ikke være hun plagsomme som ikke skjønner når det er på tide å gi seg. Jeg har tinder, men foreløpig uten stor suksess. Sveiper aldri modellpene menn til høyre, spesielt ikke de som har bilde av seg selv i bar overkropp, de er ikke noe for meg.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vant til at jeg må ordne ting selv, men akkurat kjærestegreiene føler jeg er utenfor min kontroll, for jeg kan jo ikke overtale noen til å like meg hvis de ikke gjør det av seg selv. Jeg er klar over at jeg er var for avvisning og at jeg gir meg lett hvis jeg ikke får respons, men jeg vil ikke være hun plagsomme som ikke skjønner når det er på tide å gi seg. 

Ja, og det er riktig. Det er utenfor din kontroll. Du kan aldri overtale noen til å like deg, men det handler om å vise frem seg selv og tenke "kanskje det viser seg at vi har mye til felles og at han liker meg, eller kanskje vi ikke får noen god kjemi". Hvis noen ikke liker deg så må du aldri ta det personlig - det handler heller om at dere ikke er noen god match for hverandre. 

Jeg vet ikke når du pleier å gi deg hvis du ikke får respons, men jeg tenker - hvorfor ikke prøve seg på å være den "plagsomme"? Hva er egentlig det verste som kan komme ut av det? Jeg tror du faktisk trenger å bare øve deg på å bryte noen barrierer. Om en gutt skulle oppfatte deg som plagsom - hvorfor bry seg? 

Tror også det er få menn som ville utnyttet deg fordi de kanskje tenker at du ikke er modellpen, og derfor ikke er vant med oppmerksomhet. Dette samsvarer i alle fall ikke med mitt inntrykk av menn. De aller aller fleste menn er hyggelige og ordentlige folk.

Tror du må bli mindre selvsentrert i datingprosessen. Prøv heller og tenk på hva du ønsker, og bruk heller energien på å være deg selv. Vend deg mer utover enn innover. 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt off topic, men dette er jeg veldig uenig i. Det er forskjellige grunner til at både menn og kvinner er single. Det er også menn som er single fordi de føler at de ikke finner en kvinne som er bra nok. Det er noe  gammeldags over å degradere mannen til en kvinne-desperat person som tar det han får. 

Så har man personer som er usikre på seg selv, og som kanskje ikke vet hvordan de skal gå frem med det motsatte kjønn. Dette vil jeg tro gjelder like fullt for menn og kvinner.

I tillegg lever man et annet liv i dag enn man gjorde før. Man klarer seg økonomisk på egenhånd. Mange knytter sterke bånd til venner gjennom reiser og annen moro. Det er lettere å være singel når man har en stor vennegjeng.

Det er vel heller ikke sånn at det er flere single menn enn kvinner? Det er ca like mange kvinner og menn i befolkningen. For hver opptatte kvinne, så er det også en opptatt mann. For hver singel kvinne har vi en singel mann.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller ikke sånn at det er flere single menn enn kvinner? Det er ca like mange kvinner og menn i befolkningen. For hver opptatte kvinne, så er det også en opptatt mann. For hver singel kvinne har vi en singel mann.

Dette er riktig rent tallmessig, men feil i denne konteksten. For kvinner lever lenger enn menn, og i aldersgruppen 65 og oppover er kvinner i stort flertall som trekker gjennomsnittet mot midten. 

Men i aldersgruppene som er relevante i denne konteksten er kvinner i mindretall, og skjevheten er økende. Ikke bare på grunn av innvandring, men også fordi menn dør i mindre grad i ung alder enn før. Det blir født ca 5% flere gutter enn jenter hvert år. Men dette har tidligere blitt jevnet ut ved at guttene har høyere dødsrate i alle aldersgrupper, men denne dødsraten er i ferd med å forsvinne. Så single menn vil få det vanskeligere og vanskeligere med å finne en partner.

En annen faktor som noen andre her nevnte. Kvinner velger ikke "nedover". Noe som betyr at de heller venter på en "vellykket" mann som de får et barnekull med før de gir han videre til neste kvinne i køen. Disse kvinnene er teknisk single, men har allerede fått sitt barnekull og er ikke på utkikk etter en partner. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...