Gå til innhold

Starter hos psykolog.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å starte hos psykolog og har første time i morgen.

Er litt nervøs nå, noen som kan fortelle meg hva jeg kan forvente?

Anonymkode: 946a5...9b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vær alt for ærlig. Jeg var det og ble tvangsinnlagt

Anonymkode: b092b...3d2

Skrevet

Kommer helt an på. De fleste psykologer starter timen med å spørre deg om familie og livet ditt. 

Anonymkode: 299ee...7b2

Skrevet

Psykolog på en lørdag? Er det en privatpraktiserende? 

Forvent at psykologen graver

Anonymkode: 8c8bf...d12

Skrevet

Du kan forvente at psykologen forsøker å hjelpe deg med det du strever med. 

Anonymkode: 3ba97...f0e

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vær alt for ærlig. Jeg var det og ble tvangsinnlagt

Anonymkode: b092b...3d2

Hvis man blir tvangsinnlagt så er det bra man har vært ærlig. Det skal en del til for å bli tvangsinnlagt, spesielt etter at den nye helsevernloven tredde i kraft i september i år. Man blir tvangsinnlagt fordi man er til fare for seg selv eller andre, er så psykotisk og virkelighetsfjern at en ikke vet opp eller ned på seg selv etc. 

Har vært tvangsinnlagt flere ganger selv, så vet hvor kjipt det er. Men å råde/skremme noen til å ikke være ærlig med behandler er ikke bra. Psykologen er der for å hjelpe og da er det essensielt at en er ærlig. Trenger så klart ikke plumpe ut med alt med en gang da. Ta det gradvis ettersom du får mer tillit til behandleren din. 

• Liker 6
Skrevet

Ta det gradvis. Bli trygg på at dere har god kjemi og snakker "samme språk" før du forteller alt. Jeg har gått til ulike behandlere (psykologer, sykepleiere og sosionom) og hos alle unnatt en var det greitt. Den siste var en type person som lever ett totalt anderledes liv enn meg. Min måte å ordlegge meg på ble totalt missforstått bla fikk jeg tydelig beskjed om at jeg var for avhengig av min mann, såpass at det måtte behandles. Det skjedde etter at jeg gråt den ene timen fordi det var sterk misstanke til kreft hos min mann og det like etter at vi hadde hatt en tøff runde med en annen alvorlig sykdom. Jeg ble rett og slett sjokkert over hvor missoppfattet jeg ble så jeg sluttet. 

Anonymkode: b60a1...e9b

• Liker 1
Skrevet

Timen gikk greit, det var lett å snakke med henne og utleverte endel.

Kom også et par tårer men regner med de har opplevd endel i det yrket og at jeg ikke fremsto som for sutrete.

Blir nok noen flere timer så får vi se hva jeg føler.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Timen gikk greit, det var lett å snakke med henne og utleverte endel.

Kom også et par tårer men regner med de har opplevd endel i det yrket og at jeg ikke fremsto som for sutrete.

Blir nok noen flere timer så får vi se hva jeg føler.

Fint at det gikk greit! Det er viktig å tenke på at du skal ha kjemi med psykologen din. Hun har nok sett andre som har grått mens de har vært der. Jeg gråter også selv hver gang jeg er hos psykologen. Skal lite til for meg da. Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...