Gå til innhold

SFO - reduserte åpningstider

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til xx

Alle barn som har plass i SFO, har selvfølgelig krav på å benytte sin fulle plass, også i skolens ferier. I ferien må vi gjøre om på turnusen og sette inn størst bemanning når det er flest barn i SFO. En annen grunn til at vi har "påmelding", er at vi ønsker å lage et program med tilbud om ulike aktiviteter i ferien. Valg av aktiviteter er avhengig av antall barn.

Det er mulig at overskriften i skrivet bør ha en annen ordlyd enn "påmelding til...". Men dette har vært ordlyden i mange år uten problemer.

Når det gjelder åpningstiden, har vi gitt feil informasjon pga. en misforståelse.

Åpningstiden er i følge gjeldende vedtekter, kl. 07.00-17.00. Dette vil det komme et brev om i ranselposten i dag.

Med vennlig hilsen

xxx

:wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva er egentlig problemet ditt?

Kan du ikke lese? Problemet var at de ville kutte åpningstiden med to timer hver dag. Jeg vet ikke åssen det er med deg men jeg har iallefall ikke sfo-plass for moro skyld, tvert i mot har jeg plass fordi jeg trenger barnetilsyn når jeg skal på jobb. Og med to timers redusering hver dag ville jeg ikke hatt nubbesjans til å rekke jobben. Gidd å les, da :evil:

*Tex er premenstruell*

Skrevet

Hos oss må vi også "melde" oss på SFO i ferier. Men jeg vet at det er ikke noe problem om man ombestemmer seg eller at noen har glemt påmelding/avmelding. De er fleksible heldigvis.

De er også åpne som normalt (07.00 - 17.00) hele året - ferie eller ei. Men de spør ofte om de tror vi kommer til å hente barnet tidligere i ferien. Og det er greit selvfølgelig. De ønsker jo å få et grovt overblikk.

Fint det ordnet seg mht. åpningstider da, Tex!

Skrevet

Jeg jobbet en gang på SFO,kjempe koselig det altså,MEN!!! Når det var snakk om påmelding av barn til jul og ferier ellers så var det ALDRI moro! Man bemanner etter hvor mange unger som er påmeldt,og den jula jeg jobbet,så var det 7 unger påmeldt. Vi var vel to stk på jobb. Når det da dukker opp 1 unge,og ingen foreldre gir beskjed en gang om at ungene ikke kommer da blir jeg provosert. Og det skjer ikke bare en gang,men HVER gang. Det er helt i orden at man ser at ungene trenger ikke å være på SFO for mormor kan passe eller noen andre kan. Man er det da så vanskelig å gi beskjed. Min mor jobber også på denne SFO og hun forteller at det samme gjentar seg hvert eneste år. På lillejulaften i fjor så hadde hun vakt fra 7:00 til klokken 10:00. Siste "frist" for å levere ungene på SFO har de satt til 10:00 pga hvis de drar ut på tur eller noe. Ingen unger kom. Og hun ble jo avløst klokken 10:00. Da var det 9 unger som var påmeldt.

De har vurdert å holde stengt i jula. Fordi det hjelper ikke hvor mange ganger de snakker med foreldrene eller sender lapper hjem.

Så jeg skjønner at man setter opp lapper om at man har reduserte åpningstider(i allefall på den SFO).

Lilletrollet

Skrevet

På vår lokale SFO må man melde seg på en del ferier. Dette fordi det av erfaring ikke alltid er noen som bruker plassen.

SFO på flere skoler blir slått sammen, slik at det blir tilbud (med kjent personale) selv om det kanskje er på en annen skole, isteden for at det sitter 1 barn alene på 4 skoler.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har erfaring fra 2 forskjellige SFO, i to forskjellige kommuner.

Hos begge er praksisen slik du beskriver det, tror ikke det er noe uvanlig i det.

Husk også på at på en vanlig SFO-dag så er det også skoletimer innimellom, imens i vinterferier etc er SFO åpent i de timene barnet normalt skulle ha vært på skolen. Kan være derfor de regulerer inn åpningstidene i ferier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...