Gå til innhold

Nakkesmerter og svimmelhet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Ønsker å høre om det er andre her inne som har erfaring med nakkesmerter og svimmelhet, og hva som evt har hjulpet. MIne plager startet for 6 uker siden, først i form av trykkende hodepine og litt vondt i nakken, deretter forsvant hodepinen (nå kun litt vondt enkelte kvelder), nakkesmertene økte på og har også slitt med veldig mye svimmelhet (nautisk svimmelhet, føles som å gå på gyngende grunn) de siste 4-5 ukene. Nakkesmertene sitter i nakkerosetten og oppover mot bakhodet. God bevegelighet i nakken. Har ingen symptomer som tyder på verken krystallsyke, nakkeprolaps, nerver i klem eller andre ting.

Har selvfølgelig vært hos lege med dette. Fått henvisning til fysio, står på venteliste. Paracet og ibux har lite/ingen effekt. Skal prøve Voltaren nå. Er 50% sykemeldt til over nyttår. Jobber 4 timer per dag, det går på et vis men ofte veldig svimmel mot slutten. Har fått strikkøvelser (og behandling) av fysio-kollega, gjør også tøyeøvelser, noe lette styrkeøvelser, går turer, prøver generelt å holde meg i aktivitet.

Har vært hos muskelterapeut 6 ganger over de siste ukene, ingen bedring. Vært hos kiroporaktor, også uten effekt.

Så, er det noen som kjenner seg igjen i dette og vil dele sine erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stress og undertrykte følelser var det som satt i min nakkerosett. Jeg har mange år bak meg med hodepine, svimmelhet, det stjerner osv. Har brukt fysio og mere tradisjonell massasje (det virker bedre enn fysio) samt smertestillende, varme omslag og ja jeg vet ikke hva. Det var først når jeg innså hva som lå helt i bunn at det avtok. Har fortsatt mye vondt men ikke på nær så ille som før (bla 2 år med daglig hodepine). 

Anonymkode: a3a45...728

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...