Marcia Skrevet 14. desember 2017 #1 Skrevet 14. desember 2017 Hvilke veggfarger synes dere passer på et rom som tilhører litt større barn? Eller har dere sett noen fine tapeter? Når jeg søker etter inspirasjon, får jeg stort sett opp bilder fra baby- eller småbarnsrom med babyrosa farger, teddybjørner og prinsesser, noe som blir litt for barnslig for datteren min på 10 år. Men vi har ingen bedre ideer heller (Gulvet i rommet er eikelaminat, og møblene er stort sett hvite med noen rosa skuffefronter. Men møblene kan jo males til en farge som passer bedre til de nye veggene. Huset forøvrig er holdt i egghvit og lys beige, men vi begynner å bli litt lei av dette alle mann, så det er ikke noe must at fargene på rommet hennes må passe til resten av huset.)
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #2 Skrevet 14. desember 2017 Hva med å la barnet være med å bestemme? Det er hennes rom. Da er det viktig at barnet liker fargen. Anonymkode: 9aa5f...58b 3
AndreaE Skrevet 14. desember 2017 #3 Skrevet 14. desember 2017 Kanskje male veggene hvite, med unntak av en som dere kunne malt i en matt blå tone, eller grønn? Lyesblått er fint syntes jeg Er beroligende og avslappende og.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #4 Skrevet 14. desember 2017 La ungen bestemme. Hun er ti og det er hennes rom. Anonymkode: 68346...340 4
Gjest Cocosa Skrevet 14. desember 2017 #5 Skrevet 14. desember 2017 Da jeg var på den alderen fikk jeg bestemme selv. Valgte knallblått rom. Også samboer fikk velge tapet selv da han var barn. Dette er noe vi snakker om nå i voksen alder. La barn være barn, og ikke tenk på at det skal matche veggene i stua eller lekene på rommet. Synes for øvrig knall rosa og fargen soft mint fra Jotun er fine farger.
Marcia Skrevet 14. desember 2017 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2017 Takk for svarene. Selvsagt kan hun velge selv, men hun har egentlig ingen spesielle ønsker utover at det hun har nå er kjedelig. Hun liker sterke farger, men greier ikke å se for seg hvordan det blir med et helt rom i så sterke farger.
metempsychosis Skrevet 14. desember 2017 #7 Skrevet 14. desember 2017 (endret) 49 minutter siden, Marcia skrev: Takk for svarene. Selvsagt kan hun velge selv, men hun har egentlig ingen spesielle ønsker utover at det hun har nå er kjedelig. Hun liker sterke farger, men greier ikke å se for seg hvordan det blir med et helt rom i så sterke farger. Hvis hun vil ha en sterk farge, så kan dere kanskje gå for en kontrast-vegg? På den måten unngår man det litt "stressende" med energi-givende farger. Selv finner jeg masse inspirasjon på Pinterest og på bloggen til Farge-Dagny (vi er midt i "male-fasen" vi også ^^) [edit. skriveleif] Endret 14. desember 2017 av metempsychosis
Marcia Skrevet 15. desember 2017 Forfatter #8 Skrevet 15. desember 2017 Ja, jeg tror det kan være en god løsning. Senga står i et slags hjørne som godt kan males i en sterke farge, og så kan resten av rommet være lysere.
nordlending Skrevet 15. desember 2017 #9 Skrevet 15. desember 2017 En litt dyp lillafarge, ev. bare som kontrastvegg. Veldig pent sammen med sølvgrått.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #10 Skrevet 15. desember 2017 Hun ble med på malebutikken og valgte en kræsj rosa, så det ble en vegg i den og resten hvite. Anonymkode: 6547c...832 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #11 Skrevet 15. desember 2017 Om du går inn på jotun sin sider, kan du laste opp et bilde av rommet, og farge bildet med den fargen hun vil ha på veggene. Så kan hun se hvordan det blir (sånn ca, da, siden fargegjengivingen på pc-skjermen kan avvike en del fra virkelig farge). Anonymkode: 70fb1...669
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå