Gå til innhold

Dårlig rykte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er ei jente på 19 år med borderline og angst. Jeg gikk for en periode tilbake hos ei fantastisk psykolog, og visste ikke på den tiden at jeg hadde borderline. Underveis i denne behandlingen hos psykolog, kontaktet jeg fastlege for å få antidepressiva, fordi jeg ikke følte særlig gode resultater med samtaleterapi. Av en eller annen grunn fortalte jeg ikke psykologen min om dette, noe jeg ikke skjønner (jeg tror jeg ville fremstå sterkere enn jeg var). Så jeg gikk altså på antidep og til psykolog, men hun viste ikke om medisinene selv om det er noe hun burde vite. Når jeg sluttet, fant psykologen min ut av dette - fordi min fastlege kontaktet henne angående dosering. Jeg snakket aldri noe med hun om dette, men jeg vet at hun fikk vite at jeg hadde brukt medisiner en stund, selv om jeg hadde oppgitt til hun at jeg gjorde det. Så, nå er jeg så redd hun tenker at alt jeg sa var løgn, at jeg egentlig bare var manipulativ. Jeg er redd hun har skrevet ned dette i min pasientinformasjon, og at det vil stå på min "fil" innen psykiratien, altså at jeg har blitt oppgitt som en løgner og ikke vil bli tatt seriøst i videre behandling, eller sett på som en psykopat feks. Tror dere jeg overtenker dette? Kan det være at hun ikke har skrevet ned dette? Bør jeg kontakte henne å si unnskyld? Er redd og lei meg, en av mine største frykter er at andre skal tro jeg bare faker alt og er manipulativ. 

Anonymkode: 4c4c9...1b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mente *oppgitt til hun at jeg IKKE gjorde det. TS

Skrevet

Hvorfor ikke bare be om å lese din journal? Du overtenker veldig og kunne løst det veldog enkelt ved å be om dine opplysinger. 

Anonymkode: 34887...6eb

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare be om å lese din journal? Du overtenker veldig og kunne løst det veldog enkelt ved å be om dine opplysinger. 

Anonymkode: 34887...6eb

Hvor spør jeg for å få tak i den journalen? Fastlegen min?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor spør jeg for å få tak i den journalen? Fastlegen min?

Ja, alle har rett på det.

Anonymkode: 03213...709

Skrevet

Jeg gikk inn på min journal nå på helsenorge, men fikk ikke opp noe om psykologinfo. Jeg gikk til en privat psykolog, betyr dette at det ikke skrives inn i journalen som fremtidig psykiater vil lese?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gikk inn på min journal nå på helsenorge, men fikk ikke opp noe om psykologinfo. Jeg gikk til en privat psykolog, betyr dette at det ikke skrives inn i journalen som fremtidig psykiater vil lese?

Fremtidig psykiater skal ikke lese hva andre psykiatere/ psykologer har skrevet om deg uten å spørre. 

Anonymkode: ce6f7...1f9

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er ferdig hos denne psykologen så har hun sendt en kort oppsummering av behandlingen til fastlegen din, så du kan be fastlegen om å få innsyn på hva hun skrev. 

En privat psykolog vil ikke kunne fortelle noe om deg til dps eller annen offentlig psykiatritjeneste, da de ikke har felles journalføring. 

Anonymkode: 1d3fc...9ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...