AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #1 Skrevet 13. desember 2017 Har vært plaget med sosial angst tidligere, var lenge sykemeldt og gikk i samtaler med psykolog ukentlig samt annen terapi. Dette i kombinasjon med medisin gjorde at jeg fikk livet tilbake gradvis. Ble mer selvsikker, trente, startet med jobb igjen og ble en sprudlende jente. Behandlingen ble avsluttet for fem år siden, går fortsatt på medisin, men lavere dose. Har begynt å kjenne på denne angsten de siste ukene. Rødmer lettere, munntørrhet, og panikkfølelse. Vil flykte fra enkelte situasjoner på jobb. Dette er så grusomt. Som i går fikk jeg et enkelt spørsmål rettet til meg, fire personer så på meg mår jeg svarte. Jeg ble sprutrød, kjente susingen i ørene og hadde vikende blikk når jeg svarte, men hentet meg inn. Er så trist inni meg, vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Er ikke hver dag jeg føler dette, men et varselsignal absolutt. Har vært på lavere dose i 1 1/2 år, så er ikke nylig nedtrapping som er årsaken. Noen med erfaringer/tips? ❤️ Anonymkode: 2db0e...f64
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #2 Skrevet 13. desember 2017 Start med terapi igjen og ikke unngå sosiale situasjoner! Anonymkode: dcd9c...c13 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #3 Skrevet 13. desember 2017 På en måte, ja - jeg har angst i perioder, og det kan gå lang tid mellom hver «periode». Jeg har belaget meg på at sånn kan det bli iløpet av livet, og det eneste man kan gjøre er å oppsøke terapi igjen. Og for deg kan det være at dosen må økes noe igjen. I tillegg ville jeg sjekket stoffskiftet, forhøyet stoffskifte kan gi indre uro - som jo kan trigge angsten din. Iallefall er det sånn for meg, jeg har egentlig lavt - men Levaxin(medisin) kan gi forhøyet om man tar bittelitt for mye, og da trigges angsten igjen hos meg. Anonymkode: adbe1...d7f 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #4 Skrevet 14. desember 2017 Takk for svar dere jeg tenker litt på å øke medisinen igjen, men blir et nederlag da jeg har vært på lavere dose såpass lenge Jeg skal ikke unngå sosiale sammenkomster, må bare stå i angsten når den kommer. Kjenner mange av tegnene er tilbake da depresjonen og angsten kom første gang. Grubler mye på mange ting. Ts Anonymkode: 2db0e...f64
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #5 Skrevet 14. desember 2017 Trener du fortsatt, Ts? Jevn trening, yoga, meditasjon/en time med teknologifri per dag og D-vitamin er enkle «her og nå» tiltak som har dokumentert positiv effekt på psyken. Og så må du koble ut desse tingene du grubler på. Få hjelp før det grubles for langt ned. Grubling er ikke godt for noen. Anonymkode: 43b11...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #6 Skrevet 14. desember 2017 Tusen takk for råd Ja jeg trener jevnlig, men siste tre dagene har jeg ikke trent, spist usunt og ikke gjort meg selv noen bjørnetjeneste der. I morgen skal jeg trene igjen 😊 Fikk også d-vitamin dråper idag, så nå har jeg startet med det 👍🏻 Ts Anonymkode: 2db0e...f64
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå