rayzor Skrevet 13. desember 2017 #21 Skrevet 13. desember 2017 8 minutter siden, altflyter skrev: Jeg stusser litt på at du snakker om at dere har like utgifter. Hvis mor gjør ALLE innkjøp til barn og du står for å gi henne nedarvede klær så bidrar du jo strengt tatt aldri til noe nytt. Sko og lignende skal ikke barn arve. Hvorfor bidrar du aldri til å kjøpe klær? Ting barnet trenger? Kjøper du leker? Må si jeg blir litt uvel av deg. Du klager over latterlig lave summer egentlig. 1500kr i måneden for et barn? Det er uendelig langt fra å dekke det et barn koster, og nå tenker jeg ikke på middagen du så generøst betaler for barnet ditt 5 dager i uken. 3 timer hver uke x 15. Du har barnet 15 timer i uken, ikke 50%. Du må enten sette foten ned og kreve 50/50 deling, en uke hver. Eller så må du bare innfinne deg med at 15 timer i uken faktisk ikke er noe særlig mye. Sist men ikke minst. Det virker som om alt du bryr deg om er pengene barna koster deg. Det er ærlig talt litt trist. For å gjøre det enkelt for dere begge. Få en avtale gjennom nav, så ender dere opp med en sum begge blir nødt til å slå seg til ro med. Hvorfor ikke bare gå igjennom nav med det samme? edit... 460kr mer enn du betaler nå. Er du virkelig villig til å gjøre deg vanskelig for en sånn sum? Det er barnet ditt det er snakk om. Gled deg til du får høyere inntekt. Da skal du se at 1500kr i måneden ikke var så ille likevel Mor står for innkjøpene, ja...men om hun gjør det er en annen sak, ettersom hun får veldig mye klær av meg....som er betalt delvis av meg gjennom bidrag. Og jeg ser stadig jentungen i disse klærne. Så klær er ingen stor utgift for mor. Og ja, er det dyre ting, så spleiser jeg med mor...så lenge jeg selv ser det er nødvendig, og ikke bare en luksus som mor har bestemt. Leker kjøper jeg hele tiden. Faktisk mer enn mor. Som sagt, et barn som sover koster ingenting...utenom oppvarming, og kanskje litt i husleie. Men jeg har husleie jeg også. Om man fjerner sovetiden fra kalkuleringen, så betaler jeg langt mer enn det mor gjør. Om man tar bort tiden barnet sover...19 til 07, så har jeg barnet 22 timer mer enn mor i måneden. Som sagt, et barn som sover koster ingenting. Det vet alle. Du sier det er trist at jeg tenker penger fremfor barnet. Du skal få lov til å mene det. Jeg bryr meg ikke om pengene...men jeg er rett og slett dritforbanna for at eksen skal suge mest mulig penger ut av meg...når hennes personlige økonomiske situasjon er 4 ganger bedre enn min akkurat nå. Jeg tenker rettferdighet. Og har jeg bedre inntekt, da betaler jeg fare and square. Men situasjonen er annerledes nå...inntil videre. Og har vi like utgifter, og spleiser på barnehagen...da kan ikke mor kreve mer. Ellers blir det bare urettferdig 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #22 Skrevet 13. desember 2017 Hva er samværsavtalen deres da? Har dere i det hele tatt en? Hvis ikke er det på høy tid. Mor kan ikke nekte noe som helst, barnet har krav på samvær med begge foreldre. Alt for mange fedre lar mor styre hele showet. Her burde du vært klar fra med en gang dere gikk fra hverandre. Hun kan ikke nekte deg overnattinger heller. Anonymkode: 0b7b3...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #23 Skrevet 13. desember 2017 NAV tar hensyn til dagsamvær også, men kun der dagsamværet tilsvarer 2 netter overnatting i måneden eller mer, altså ved dagsamvær mer enn 48 timer i måneden. Antall måltider er avgjørende. Kan da gis samværsfradrag i samværsklasse 1 (2 - 3,99 dager/netter i måneden). Anonymkode: f7945...613
rayzor Skrevet 13. desember 2017 #24 Skrevet 13. desember 2017 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er samværsavtalen deres da? Har dere i det hele tatt en? Hvis ikke er det på høy tid. Mor kan ikke nekte noe som helst, barnet har krav på samvær med begge foreldre. Alt for mange fedre lar mor styre hele showet. Her burde du vært klar fra med en gang dere gikk fra hverandre. Hun kan ikke nekte deg overnattinger heller. Anonymkode: 0b7b3...e5e Avtalen er: Jeg henter hver dag kl15 og mor henter hos meg kl18. Samt 15-18 fredag, og 08 - 18 lør-søn annenhver helg. Jeg jobber med ny samværavtale nå, gjennom NAV...men mor er allerede vrang Endret 13. desember 2017 av rayzor
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #25 Skrevet 13. desember 2017 Bestill time på familievernkontoret og krevåfå overnattingsutgifter også.. sier ikke at det skal være 50/50 med overnatting, men noen netter. Det virker jo som at barnet vil overnatte hos deg. Det er jo ditt barn også. Men lag en avtale etter barnets beste Anonymkode: c90e8...ad7 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #26 Skrevet 13. desember 2017 Barnet spiser flere måltider hos mor og bruker flere bleier der. Mor betaler de innkjøpene som blir gjort. Mor trenger to soverom etterhvert. Mor vasker mest klær (strøm). Anonymkode: 297ea...545 1
rayzor Skrevet 13. desember 2017 #27 Skrevet 13. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bestill time på familievernkontoret og krevåfå overnattingsutgifter også.. sier ikke at det skal være 50/50 med overnatting, men noen netter. Det virker jo som at barnet vil overnatte hos deg. Det er jo ditt barn også. Men lag en avtale etter barnets beste Anonymkode: c90e8...ad7 Idag var det Lucia-feiring i barnehagen. Jeg og mor dukket opp. Ble hyl og skrik foran alle da mor skulle ta med seg henne hjem. Barnet ville til meg. Så, jeg gjør også en god jobb som far...for dere som kanskje tror noe annet. Ønsker bare rettferdighet, og at mor ikke utnytter meg økonomisk. 1
rayzor Skrevet 13. desember 2017 #28 Skrevet 13. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet spiser flere måltider hos mor og bruker flere bleier der. Mor betaler de innkjøpene som blir gjort. Mor trenger to soverom etterhvert. Mor vasker mest klær (strøm). Anonymkode: 297ea...545 Jeg har også to soverom...ettersom jeg har to barn, og hun kun ett. Så der står vi likt. Jeg vasker også klærne hennes. Sender ikke med skittentøy hjem til mor. Innkjøp av mat er mer eller mindre likt. Middag koster like mye som en brødskive til frokost og en til kvelds. Klærne kommer hovedsakelig fra meg. Vi bruker like mye på bleier. Noe mer å komme med? 1
solmåneogstjerner Skrevet 13. desember 2017 #29 Skrevet 13. desember 2017 Jeg forstår deg jeg, ts. Jeg har en litt annen situasjon. Jeg er mor og har barna mesteparten av tiden. Far har annenhver helg og en dag i uken. Meeeen... Han må være i min bolig når han har samvær, pga han ikke har noen plass å ha barna. Hvis han ikke er her, blir det ikke noe samvær. Dermed må jeg sove hos venner og familie når han skal være sammen med barna. Og han får fradrag i barnebidraget for det antall netter han har dem, selv om det er jeg som betaler leie, strøm etc for disse dagene. I tillegg brukes det av mitt matlager. Han har altså omtrent ingen kostnader knyttet til samvær, jeg betaler alt. Og jeg får mindre bidrag pga han har samvær. Det er selvsagt ikke samme situasjon, men noe likt likevel. Når man strekker seg for barnas skyld så får man en økonomisk 'straff'. Det føles urettferdig når det ikke tas hensyn til realiteten. 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #30 Skrevet 13. desember 2017 1 time siden, rayzor skrev: Ønsker samarbeid...men hun prøver å utnytte alle smutthull...ved å tvinge gjennom at hun har alle overnattinger, dermed 100%...selv om jeg har barnet hver dag jeg også. Jeg har omtrent ikke nåla i veggen, og mor tjener 650000 i året. Hva JEG føler når det kommer til urettferdighet, det driter hun i...som hun stadig sier. Så lenge loven er på hennes side, så kjører hun på...i "miste lappen" fart. Ok, hun har 100% samvær om man kun tenker overnatting, og ikke antall timer. Så, om jeg setter meg på bakbeina, og blir vrang selv...så kan jeg like godt unngå samvær. Hør meg riktig nå er dere snille...hun VIL ha ALLE overnattinger, som betyr 100% i NAV sine øyne...og dermed får hun full pott, økonomisk. Men jeg skal likevel bidra med mange timer hver dag. Rettferdig? Om NAV får bestemme, og at det samtidig skal være rettferdig økonomisk, så skal ikke jeg ha noe samvær. Økonomisk altså. Men det går selvfølgelig ut over barnet. Samtidig så klarer ikke mor hente i barnehagen på hverdagene...så der må jeg trå til hver dag. Men, om det skal være rettferdig ØKONOMISK sett, og hun fremdeles vil ha 100%, da trenger jeg ikke hente i det hele tatt i barnehagen. Hun er vrang mot meg...så hvorfor kan ikke jeg? Hva barnet vil gjennomgå er en annen sak. Tragisk. Men når mor er så vanskelig, da har jeg ingen annen løsning enn å slå hardt mot hardt. Dessverre Men herregud mann. Vær da ikke så jævla tafatt.. Ta med mor på familievernkontoret å få en ordentlig samværsordning, ordne bidrag gjennom nav og si, slik blir det.. Anonymkode: cdcc1...f16 5
rayzor Skrevet 13. desember 2017 #31 Skrevet 13. desember 2017 7 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Jeg forstår deg jeg, ts. Jeg har en litt annen situasjon. Jeg er mor og har barna mesteparten av tiden. Far har annenhver helg og en dag i uken. Meeeen... Han må være i min bolig når han har samvær, pga han ikke har noen plass å ha barna. Hvis han ikke er her, blir det ikke noe samvær. Dermed må jeg sove hos venner og familie når han skal være sammen med barna. Og han får fradrag i barnebidraget for det antall netter han har dem, selv om det er jeg som betaler leie, strøm etc for disse dagene. I tillegg brukes det av mitt matlager. Han har altså omtrent ingen kostnader knyttet til samvær, jeg betaler alt. Og jeg får mindre bidrag pga han har samvær. Det er selvsagt ikke samme situasjon, men noe likt likevel. Når man strekker seg for barnas skyld så får man en økonomisk 'straff'. Det føles urettferdig når det ikke tas hensyn til realiteten. Takk for litt empati i hvert fall :-) Sier ikke jeg nødvendigvis har rett i alt jeg sier...bare at jeg har MIN mening, akkurat som mor til barnet og andre her inne har sin. At det skal gå begge veier, uten at noen utnytter hverandre er det jeg vil. Klarer absolutt å kjenne på frustrasjonen din også. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #32 Skrevet 13. desember 2017 18 minutter siden, rayzor skrev: Idag var det Lucia-feiring i barnehagen. Jeg og mor dukket opp. Ble hyl og skrik foran alle da mor skulle ta med seg henne hjem. Barnet ville til meg. Så, jeg gjør også en god jobb som far...for dere som kanskje tror noe annet. Ønsker bare rettferdighet, og at mor ikke utnytter meg økonomisk. Det trenger ikke nødvendigvis å bety at du gjør en god jobb som far. Men det det garantert betyr er at dere ødelegger barnet (-a). Dere gjør dem usikre ved ikke å ha ordentlige rammer og rutiner. Anonymkode: 07776...e99 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #33 Skrevet 13. desember 2017 3 minutter siden, rayzor skrev: Jeg har også to soverom...ettersom jeg har to barn, og hun kun ett. Så der står vi likt. Jeg vasker også klærne hennes. Sender ikke med skittentøy hjem til mor. Innkjøp av mat er mer eller mindre likt. Middag koster like mye som en brødskive til frokost og en til kvelds. Klærne kommer hovedsakelig fra meg. Vi bruker like mye på bleier. Noe mer å komme med? Du skifter på barnet to ganger hver dag? Hvis nei, mor vasker mer. Vasker du ytterklær? (Hvis ja, hvordan rekker du å få sendt det med i barnehagen?) Barnet bruker mer bleier hos mor fordi det er der lenger! Obligatorisk bleieskift om kveld og morgen. At du trenger et ekstra soverom til en annen datter er irrelevant. Frokost og kveldsmat er dyre enn middag hvis man velger næringsrik mat. Ja.. også var det det at mor står for alle innkjøp da. Barn trenger fort to par vintersko, støvler, joggesko, sandaler og innesko. Det er dyrt med gode sko og sko må kjøpes nytt. Her går det lett 2000-2500 i året. Høstskoa og støvler passer ikke om våren. Ytterklær slites fort og kan ikke arves når man når en hvis alder (samme med ull og det er dyrt det!) Vinterdress, parkdress, regntøy og utejakke. Igjen 2000-2500. Og ull da, 200-300 per del! To ullsett blir da minst 1600 kroner. Anonymkode: 297ea...545
rayzor Skrevet 13. desember 2017 #34 Skrevet 13. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men herregud mann. Vær da ikke så jævla tafatt.. Ta med mor på familievernkontoret å få en ordentlig samværsordning, ordne bidrag gjennom nav og si, slik blir det.. Anonymkode: cdcc1...f16 Jobber med saken. Har lenge håpet å kunne løse dette privat...noe som virker å være umulig.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #35 Skrevet 13. desember 2017 Akkurat nå, rayzor skrev: Jobber med saken. Har lenge håpet å kunne løse dette privat...noe som virker å være umulig. Å løse slike ting privat er nesten alltid dødfødt. Mye bedre å ta en real oppvask på fvk med en gang Lykke til. Anonymkode: cdcc1...f16 2
rayzor Skrevet 13. desember 2017 #36 Skrevet 13. desember 2017 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det trenger ikke nødvendigvis å bety at du gjør en god jobb som far. Men det det garantert betyr er at dere ødelegger barnet (-a). Dere gjør dem usikre ved ikke å ha ordentlige rammer og rutiner. Anonymkode: 07776...e99 Sa aldri jeg var perfekt, men at også jeg, som mann, også kan gjør en god nok jobb...selv med all kritikken jeg får fra henne. Har mye jeg kunne kritisert mor for jeg også når det gjelder oppdragelse, men jeg respekterer at hun har hennes egen mening om ting, samtidig som jeg ikke orker diskusjonen. Å diskutere med henne er som å skalle hodet i en murvegg...jo lenger jeg holder på, jo mer vondt i hodet får jeg. Endret 13. desember 2017 av rayzor
rayzor Skrevet 13. desember 2017 #37 Skrevet 13. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å løse slike ting privat er nesten alltid dødfødt. Mye bedre å ta en real oppvask på fvk med en gang Lykke til. Anonymkode: cdcc1...f16 Takk. Dette har gått over stokk og stein...og eskalerer daglig. 1
rayzor Skrevet 13. desember 2017 #38 Skrevet 13. desember 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skifter på barnet to ganger hver dag? Hvis nei, mor vasker mer. Vasker du ytterklær? (Hvis ja, hvordan rekker du å få sendt det med i barnehagen?) Barnet bruker mer bleier hos mor fordi det er der lenger! Obligatorisk bleieskift om kveld og morgen. At du trenger et ekstra soverom til en annen datter er irrelevant. Frokost og kveldsmat er dyre enn middag hvis man velger næringsrik mat. Ja.. også var det det at mor står for alle innkjøp da. Barn trenger fort to par vintersko, støvler, joggesko, sandaler og innesko. Det er dyrt med gode sko og sko må kjøpes nytt. Her går det lett 2000-2500 i året. Høstskoa og støvler passer ikke om våren. Ytterklær slites fort og kan ikke arves når man når en hvis alder (samme med ull og det er dyrt det!) Vinterdress, parkdress, regntøy og utejakke. Igjen 2000-2500. Og ull da, 200-300 per del! To ullsett blir da minst 1600 kroner. Anonymkode: 297ea...545 Tar noe av det du sier til ettertanke. Men ikke alt. Og det skal være sagt at jeg bidrar økonomisk når dyre ting blir kjøpt inn... Jeg ønsket meninger, ikke kritikk for hva jeg mener er riktig. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 #39 Skrevet 13. desember 2017 3 minutter siden, rayzor skrev: Idag var det Lucia-feiring i barnehagen. Jeg og mor dukket opp. Ble hyl og skrik foran alle da mor skulle ta med seg henne hjem. Barnet ville til meg. Så, jeg gjør også en god jobb som far...for dere som kanskje tror noe annet. Ønsker bare rettferdighet, og at mor ikke utnytter meg økonomisk. Det der er ingenting å gå etter med et barn i barnehagealder. Skriking etter den ene eller andre forelderen skjer uansett, det er ikke et tegn på noe. stakkars barn som må føle på den dårlige stemningen mellom dere! Anonymkode: 9c81e...6d2 4
rayzor Skrevet 13. desember 2017 #40 Skrevet 13. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det der er ingenting å gå etter med et barn i barnehagealder. Skriking etter den ene eller andre forelderen skjer uansett, det er ikke et tegn på noe. stakkars barn som må føle på den dårlige stemningen mellom dere! Anonymkode: 9c81e...6d2 Ting går som regel fint, helt til kritikk, klaging og krav fra mor kommer. Hun vil jeg skal være og gjøre som HUN vil, og gjør jeg ikke det, så starter hun et helvete. At jeg har min egen mening driter hun i. Har gått så langt at alle i min familie har trukket seg fra julefeiringen som skulle vært hos henne. Tragisk for barnet...men kanskje noe å tenke på for mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå