Gå til innhold

Ikke frilufts-familie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Foreldrene mine tok oss med ut på ski da vi var små, og jeg har alltid hatet hvert sekund av det. Jeg tror jeg var 8-9 år når jeg sa til mamma at jeg ikke ville hun skulle kjøpe ski til meg, for de ble ikke brukt. Så hadde vi også kanskje 4 dager i året der det var mulig å stå på ski. Skidager på skolen  (i nabokommunen der det faktisk var snø) så gikk jeg til fots. En gang fikk jeg vel sitte bakpå røde kors - scooteren fordi det var veldig langt og mye bakker.

Her jeg bor nå er det enda sjeldnere snø, og jeg kommer ikke til å kjøpe ski til ungene med mindre de virkelig virkelig ønsker seg det. Vil de gå på ski på skoleturer får vi prøve å låne noen, jeg har ikke tenkt å bruke massevis av penger på noe som blir brukt 1-2 ganger i året. Da kjøper jeg heller årskort i svømmehallen så de får lærere seg å svømme skikkelig. (Og nei, det kan på ingen måte sammenlignes med å lære å gå på ski - å kunne svømme er en overlevelsesferdighet)

Skolen skal også være gratis, så de kan ikke kreve at vi kjøper ski og dyrt utstyr, de blir pent nødt å tilrettelegge. 

Anonymkode: fc536...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...