Gå til innhold

normal mensen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

er det noen andre som også får brunt utflod (eller brunt mensen, vet ikke hva jeg skal kalle det) før selve mensen blodet kommer ut den første dagen? For det har skjedd med meg de siste gangene jeg har hatt mensen, i tillegg setter smertene inn først etter at selve blodet kommer ut , som er kanskje noen timer eller mindre etter det brune kommer ut. jeg får ekstreme mage smerter, jeg blir også veldig (unnskyld for at jeg må si dette) løs i magen og er alltid nødt til å holde meg på do en stund så gjør det litt mindre vondt i magen, ofte ender det opp med at jeg kaster opp også og da pleier vanligvis smertene og gå bort veldig raskt etter dette. dette alt skjer i rundt 3 timer, første dagen av mensen, hver gang jeg har mensen. 

er dette normalt? jeg har tideligere hørt at man får vondt i magen under mensen pga gass, er dette riktig? 

Anonymkode: 3f283...fad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette har oppstått i det siste så bør du ta deg en legetime. Forandringer i smertenivå, blødning osv bør sjekkes hvis det ikke bare er engangstilfelle. 

Anonymkode: 8076f...3cc

Skrevet

Å spotte er vanlig i dagene før mensen og etter den har sluttet. Men om du plutselig har fått veldig sterke menssmerter og dette har vedvart så bør du kontakte legen. Må ikke være noe galt, eller noe farlig, men greit å høre med en lege. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...