Gå til innhold

Ringe AMK

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ringte AMK en gang, og i slike tilfeller er man jo ofte litt stresset fordi det er en situasjon man ikke har kontroll over. Jeg presenterte meg, sa hvor jeg var, men før jeg fikk forklart hva situasjonen var så begynte hun som svarte å spørre hvorfor telefonen ikke sto på meg (jeg brukte en annen sin telefon), og hvem det var sin telefon. Jeg skjønner ikke hvorfor det var så viktig? Var det ikke viktigere at jeg fikk forklart situasjonen slik at de fikk sende hjelp så fort som mulig, før hun kunne henge seg opp i hvem sin telefon det var og hvorfor jeg brukte akkurat den og ikke min egen? 

Anonymkode: 860a7...401

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førde de som sitter i telefonen er idioter. Opplevd det samme selv. De kaster bort tid!

Anonymkode: 465da...a56

Skrevet

De har rettningslinjer å følge. De må spørre for å utelukke om det er tull, tlf er stjålet eller at den tilhører den personen som er syk. Skaff dere en sånn jobb selv før dere begynner å syte.

Anonymkode: 14249...2ee

• Liker 3
Skrevet

Det har noe med sikkerthet å gjøre at de spør om det. Blir samtalen brutt mens dere snakker, så har de et navn å foholde seg til når de må ringe opp igjen. Når du ringer, så kommer automatisk all informasjon om eier av telefonen opp. Navn og adresse. Når det ikke stemmer så må de spørre hvorfor.

• Liker 3
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har rettningslinjer å følge. De må spørre for å utelukke om det er tull, tlf er stjålet eller at den tilhører den personen som er syk. Skaff dere en sånn jobb selv før dere begynner å syte.

Anonymkode: 14249...2ee

24 minutter siden, Belima skrev:

Det har noe med sikkerthet å gjøre at de spør om det. Blir samtalen brutt mens dere snakker, så har de et navn å foholde seg til når de må ringe opp igjen. Når du ringer, så kommer automatisk all informasjon om eier av telefonen opp. Navn og adresse. Når det ikke stemmer så må de spørre hvorfor.

Men det er jo ikke så veldig taktisk å bare avbryte en allerede stresset person med noe som føles som totalt unødvendige spørsmål der og da. De gjør det ikke akkurat noe enklere. 

Og bare fordi jeg presenterer meg med et annet navn og de får en forklaring, så kan de jo uansett ikke vite om det er tull eller om tlf er stjålet? 

Anonymkode: 860a7...401

• Liker 2
Skrevet

Det du tydeligvis ikke vet er, at mens du prater med 113, så er allerede en ambulanse varslet.
I kveld på  VOX kl 20.30 går det et program fra England  fra et mottak for innkommende samtaler til 999, tilsvarende vår en 113. Der får du se hvordan det jobbes. Ambulansen heter programmet.
Husk at det er mye større forhold i England enn her hjemme, men i Norge må det også prioriteres hvem som skal ha hjelp først.

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, Belima skrev:

Det du tydeligvis ikke vet er, at mens du prater med 113, så er allerede en ambulanse varslet.
I kveld på  VOX kl 20.30 går det et program fra England  fra et mottak for innkommende samtaler til 999, tilsvarende vår en 113. Der får du se hvordan det jobbes. Ambulansen heter programmet.
Husk at det er mye større forhold i England enn her hjemme, men i Norge må det også prioriteres hvem som skal ha hjelp først.

De sender ikke en ambulanse før de er sikre på at det er nødvendig. Så ingen ambulanse blir varslet før de er helt sikre på at det trengs. De må først finne ut hva som skjer, kommer man seg til legevakten selv? Må de ha ambulanse? Står det om liv? Osv

Enig at det ikke er så taktisk å "mase" om hvem som eier telefonen med en gang. Men de har så firkantede regler og følger dem til punkt og prikke. 

Anonymkode: 4e0d3...a40

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...