Gå til innhold

Svimte av, vondt for å puste

Fremhevede innlegg

Skrevet

På lørdag svimte jeg av, og datt først ned på kne, for å deretter ramle i døra på siden av meg (slo antageligvis skuldra). Har en skrape på kneet, og blåmerke på beinet/hovnet opp. 

Jeg var ikke alene når det skjedde, og jeg var på beina igjen få sekunder etter. Antageligvis gått blodrush, da jeg hadde bøyd meg ned når det skjedde. 

Nå i ettertid, er jeg stram i hele brystet, har vondt i skuldra, og tidvis vondt i hodet/svimmel. Men ikke så mye at det bekymrer meg. 

Dog begynner jeg å bli veldig lei av at det er så tungt å puste :(

Jeg tror jo det bare er musklene som har fått seg en smell. Hvor lang tid kan jeg forvente før det eventuelt gir seg? Og er det egentlig noe annet jeg bør tenke på?

Anonymkode: 8f0b9...381

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forøvrig hadde jeg spist litt lite, og drukket mye når det skjedde, hvis det er av betydning. 

Skrevet

Kan være blodpropp i lunge, ta kontakt med legevakt straks. 

Anonymkode: be321...c7e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan være blodpropp i lunge, ta kontakt med legevakt straks. 

Da hadde jeg vel kjent noe mer til det? Jeg har hatt blodpropp i lunga før. Nå er jo dette et par dager siden, burde det i så fall ikke ha 'skjedd noe mer' nå da? 

Skrevet

Ikke nødvendigvis, blodpropp i lungen trenger ikke gi så mye symptomer. Og spesielt hvis du har hatt det før er du ekstra utsatt for å få deg igjen. Kom deg til legen!

Skrevet

kan bli veldig farlig hvis du ikke får behandling 

Skrevet

Okay, jeg har ringt legevakten nå, legen skal ringe meg tilbake, så får jeg høre hva de har å si. Forhåpentligvis er det jo ikke noe farlig, nå ble jo jeg mitt nervøs også :/

Skrevet

Det kan også være hjertet

Anonymkode: 68117...aba

Skrevet

Hvordan går det?

Anonymkode: 114f7...8cf

Skrevet

Hvis du klemmer/ trykker på brystet så burde det være vondt hvis det er muskelsmerter

Anonymkode: 4325d...b09

Skrevet

Men det er vel veldig rart at jeg nå, etter fallet, har vondt i hodet/skulder/nakke og bryst, også skal det være noe så alvorlig? :/ det er samme ståa, jeg trengte ikke å komme med ifl legen på legevakta, jeg kunne komme inn hvis jeg var veldig bekymret, ellers kunne det vente til i morgen, sa han. 

Skrevet

Legevakt, nå. Når det gjelder noe så alvorlig er det bedre å sjekke en gang for mye enn en for lite. 

Anonymkode: ea2c5...93a

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men det er vel veldig rart at jeg nå, etter fallet, har vondt i hodet/skulder/nakke og bryst, også skal det være noe så alvorlig? :/ det er samme ståa, jeg trengte ikke å komme med ifl legen på legevakta, jeg kunne komme inn hvis jeg var veldig bekymret, ellers kunne det vente til i morgen, sa han. 

Sa du ifra til dem at du har hatt blodpropp i lungen tidligere, da du ringte inn?

Anonymkode: 6c5f7...38e

Skrevet

Hvordan går det? 

• Liker 1
Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Blod, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...