Gå til innhold

Bør man legge ved bilde på CV'n?  

1 stemme

1. 1. Bør man legge ved bilde på CV'n?

• Ja
      3
    • Ja, i de fleste tilfeller ville jeg lagt ved bilde i CV'n (unntaket er kanskje typisk veldig fagtunge jobber el)
      3
    • Bare hvis man tror at det er relevant for arbeidsgiver med "representativt ytre" eller lignende
      6
    • Nei
      15

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er i gang med en laaang og trolig ganske håpløs søkeprosess - ønsker å skaffe meg en helt annen jobb enn hva jeg har erfaring og dokumenterte kvalifikasjoner for. Det er evigheter siden jeg har skrevet søknader og CV'er, men synes jeg har klart å lage en ganske god basic jeg kan bruke og tilpasse sånn alt ettersom.

Den ene jobben jeg har rukket å søke på, skrev ganske klart at det var viktig med et representativt ytre. Det tok jeg som en oppfordring til å legge ved bilde på CV'n.

Men hva med ellers? Legger man ved bilde på CV'n? Jobber jeg søker på er typisk innenfor salg, prosjektledelse, koordinering osv med endel kunde-/klientkontakt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger aldri ved bilde. Da møter jeg heller personlig opp og leverer søknad og CV så de kan få et inntrykk av hvem jeg er og hvordan jeg er.

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg sender heller aldri med bilde!!

Skrevet

Aldri søknad med bilde.

En gang jobbet jeg på et kommunalt kontor som mottok amnge søknader (på lærerstillinger og jobber i kommunen). Svært få hadde med bilde, og de som gjorde det ble sett på som litt spesielle typer (og ikke i positiv forstand), selv om de så helt ok ut på bildene...

Men kanskje hvis du søker jobb i klesbutikk der de helst ansetter "kule" jenter fra 18 til 23...?

Skrevet
Aldri søknad med bilde.

En gang jobbet jeg på et kommunalt kontor som mottok amnge søknader (på lærerstillinger og jobber i kommunen). Svært få hadde med bilde, og de som gjorde det ble sett på som litt spesielle typer (og ikke i positiv forstand), selv om de så helt ok ut på bildene...

Men kanskje hvis du søker jobb i klesbutikk der de helst ansetter "kule" jenter fra 18 til 23...?

Dette er jo laaangt fra jobber innen kommunesektoren, da.

Gjest TomKrus
Skrevet
Aldri søknad med bilde.

Nåja, det finnes nok en mellomting. Kommunen har nok en annen (rigid) praksis når det kommer til ansettelser enn det private. Et bilde kan være med på å gi et litt bedre bilde av en person. Et ansikt å forholde seg til. Så hvis du i tillegg har hatt telefonisk kontakt, har bedriften et så komplett bilde som mulig av deg som søker.

Men så klart ser du sur og trist ut ville jeg ikke hatt med det.

Skrevet

Svogeren min jobbar i bank i Oslo og har ansatt en del folk. Han anbefalte kjæresten min å ha bilde på CV. Det synes i alle fall han var positivt i ein ansettelsesprosess. Når dei får inn 150-200 søknadar på ei stilling kan det vere greit å ha eit ansikt å feste til søknad og CV.

Men viss ein ikkje tar seg spesielt bra ut på bilde bør ein nok droppe det :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har et bilde øverst til høyre på cv'en, men ikke på søknaden eller løst i kovolutten.

Har snakket med en headhunter om dette pg han rådet meg til å ha det. Søknadene må skille seg ut!

Skrevet

Jeg har også bilde øverst til høyre på CV'en min. Bildet har bestandig vært der samme hva slags jobber jeg har søkt på

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er vel for det meste bare innbilske, oppblåste og nerdete menn i inkasso-brasnjen som har for vane å gjøre slikt?

Det er hvertfall mitt inntrykk som tidligere sjef ved en bedrift som ansatte slike i kundeservice-avdelingen: aldri hadde det kommet inn så mange CV'er med bilde i høyre hjørne...tenker alle på kundeservice likt? :roll:

Gjest TomKrus
Skrevet
Det er vel for det meste bare innbilske' date=' oppblåste og nerdete menn i inkasso-brasnjen som har for vane å gjøre slikt? [/quote']

KG hadde ikke vært det samme uten litt inkasso-bashing :)

Skrevet

Jeg har en jobb der jeg tar imot mye søknader, og ansetter en del mennesker. Jeg vil ikke si det er et must med bilde på CV, men som noen nevnte over her syns jeg noen ganger det er greit. Ikke fordi man skal plukke ut de "pene", men for å få et ansikt å knytte opp mot det som står i søknaden! Lettere å huske personen på den måten! :wink:

Skrevet

Jeg ville gjort det.

Når jeg har ansatt folk - har jeg alltid syntes det har vært greit å ha et ansikt å "henge" ting på.

Gjest Anonymous
Skrevet

Rent generelt liker jeg svært dårlig å se bilder av folk; også i nettannonser.

Skrevet

Jeg har også bilde i CV. Og har nettopp fått min drømmejobb - på tross av at jeg var høygravid og ikke kan starte før etter sommeren. Dette var en statlig jobb. Vet ikke om bildet gjorde noen forskjell, ble ikke kommentert. Men - som flere påpeker her - tenkte det var greit å ha et ansikt å henge søknaden på.

Sikkert ikke noen fasitløsning - ville vurdert litt for hver jobb jeg søkte, om bilde skulle være med eller ikke.

Skrevet

Hmmm... Ni for og tolv imot.

Imidlertid synes jeg argumentene for bilde er bedre enn argumentene imot. Så jeg tror jeg kommer til å satse på bilde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...