Gå til innhold

Sår i underlivet og i rumpa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Veldig kleint, men.

Jeg sliter med at Jeg er veldig sår rundt de ytre kjønnsleppen, rundt skjede inngangen og oppover hele rumpe sprekken.  Har vært hos gu. Ingen kjønnssykdommer. Har vestubiltt. Klør og svir så jeg begynner å blø. Og spesielt nå er jeg veldig sår.  Klarer ikke å tørke meg med papir. Sprekker også opp ved starten der de ytre kjønnsleppene starter. Takler ikke å bruke bind eller tampong pga dette. Noen som har opplevd lignende ? 

Anonymkode: ec67f...55c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaring, men AU det hørtes vondt ut 😖 Håper du får noen (mer) hjelpsomme svar. 

Anonymkode: dc8f9...195

• Liker 1
Skrevet

Foresten jeg har et svar, har du vært hos hudlege? Det er ikke sikkert det du har kan relateres til underlivsplager i det hele tatt, men hudsykdom.

• Liker 1
Skrevet

merkelig at gyn ikke har gitt henvisning videre...

gå til lege, se om de kan gjøre noe. eller få hensvisning. 

send sms nå.

Anonymkode: b7703...dd3

• Liker 2
Skrevet

høres ut som sopp. Har du prøvd canesten? 

Anonymkode: b5d7a...d34

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Har gått på mange canesten kurer Fordi legene trudde at vestbulitten var sopp. Så det fjernet dessverre ikke kløa og svia i underlivet.

Men ja kanskje det jan være noe hud sykdom? 

Skrevet
5 minutter siden, miihita skrev:

Ts her. Har gått på mange canesten kurer Fordi legene trudde at vestbulitten var sopp. Så det fjernet dessverre ikke kløa og svia i underlivet.

Be om henvisning til hudspesialist du :) 

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, miihita skrev:

Ikke bruk canesten. Anbefaler deg å gå til en spesialist på vestbulitt.

Skrevet

Ts her.

nei Canesten holder jeg meg langt unna av for øyeblikket. Skal til legen den 18 så da skal jeg nevne dette. Føler det blir litt flaut for har alltid noe problem med underlivet så irriterer meg grønn over det :P

Skrevet

Jeg sliter også med sår, sprekker i underlivet, både foran og bak. Vondt  der bak å gå på do, sviende foran ved dusjing. Jeg føler ikke helt jeg er blitt tatt på alvor hos legen, prøvd forskjellige ting men ingenting ser ut til å virke. Tror jeg må videre til ekspert for å få en løsning på det men synes det er veldig ekkelt å snakke om å undersøkes her og der sola ikke skinner. 

Hvis du har vestibulitt er vel det en naturlig årsak til at det blir vondt for deg å bruke tampong. Ønsker deg god bedring og håper du får gode råd her. 

Anonymkode: 8ad7c...cf5

• Liker 3
Skrevet

Tips. Når du har vært på do, ikke tørk med å dra papiret. Legg papiret på kjønnsleppene. Smør med fet krem uten paraben og parfyme. Vask deg evt med olje. Jeg blir sår hvis jeg bare bruker vann Tørk underlivet etter dusj med å legge en klut, ikke tørk/dra håndklede.

Bruk evt mensen kopp.

Hvis du har sex,( anbefales ikke) tiss rett etterpå, skyll med vann og smør med olje.

Kutt sukker i kostholdet.

Jeg har selv vestibulitt. Les og lær!   

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, Trude.lutt skrev:

Tips. Når du har vært på do, ikke tørk med å dra papiret. Legg papiret på kjønnsleppene. Smør med fet krem uten paraben og parfyme. Vask deg evt med olje. Jeg blir sår hvis jeg bare bruker vann Tørk underlivet etter dusj med å legge en klut, ikke tørk/dra håndklede.

Bruk evt mensen kopp.

Hvis du har sex,( anbefales ikke) tiss rett etterpå, skyll med vann og smør med olje.

Kutt sukker i kostholdet.

Jeg har selv vestibulitt. Les og lær!   

Kan man aldri ha sex mer hvis an har vestibulitt? Kan det gå over? 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda kan ha sex men jeg " betaler en pris " for det.  Ligger  som regel med smerter da etter akten og dagene etter . Men bruker en type gel jeg ikke husker navnet på akkurat nå som er bedøvende.  Men så trur jeg også det gjelder litt ifrå person til person. 😊

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du må lese deg opp på dette. 

Anonymkode: c8b21...32c

Skrevet

Høres ut som psoriasis. Jeg trodde lenge det var vestibulitt, men så viste det seg å være psoriasis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...