Minmy Skrevet 1. februar 2005 #1 Skrevet 1. februar 2005 Hei! Min samboer og jeg har tenkt oss en helg til Milano i begynnelsen av mai, har noen her anbefallinger til oss? Vi vet at det ikke akkurat er verdens billigste by så vi er vel mest ute etter tips på litt billigere hotell og restauranter, og gjerne også billigere områder i byen, om det finnes sånne?? Shopping? Vi er ikke så veldig interessert i de mest eksklusive merkene, men finnes det områder med litt billigere klesshopping? Noen som har värt der og har anbefallinger til meg? Gjerne også tips om bra sider på internett. Min samboer vil veldig gjerne gå og se en av Milanos fotballkamper, så hvis noen vet hvordan vi skaffer billetter til dem på forhånd blir han nok veldig glad Andre erfaringer og tips fra Milano tas imot med stor takk!
Snuppa Skrevet 1. februar 2005 #2 Skrevet 1. februar 2005 Italienske hotell trenger ikke å være så dyre, så lenge en ser litt bort fra stjernerangeringen. Vi bodde for et par år siden på et ypperlig hotell; Hotell Aurora. Adr Adresse: Corso Buenos Aires 18 - 20129 Milano. Betalte Euro 87 per natt. Tror hotellet hadde 1 eller 2 stjerner, men var allikevel veldig bra og hadde utrolig sentral beliggenhet. De få stjernene kom blant annet av at hotellet ikke hadde frokostservering, men vi koste oss på en kafé like ved. I resepsjonen på hotellet fikk vi tips om en kjempebra restaurant som jeg dessverre ikke husker navnet på. Var av typen respatexbord og lysrør i taket, men hadde helt fantastisk mat. Typisk sted hvor de lokale går og turistene i god tro styrer unna..... Så rådet er å spørre om gode tips hos lokalbefolkningen! Hold dere unna spisesteder og kaféer rundt domen! Shopping: mye dyrt, men en kan også gjøre noen gode kjøp. Zara er selvfølgelig på plass, i tillegg kan du finne rimelige sko og vesker. Vi så mye håndsydde sko til rundt EUR100. Benneton er også rimeligere enn hjemme. Fant disse tipsene før vi dro (fra svensk TV4, tror jeg): Bra skoaffärer: Bally, via Montenapoleone 8 Diego Della Valle, via della Spiga 22 Salvatore Ferragamo , v. Montenapoleone ang. v. Borgospesso Fratelli Rossetti, via Montenapoleone 1 La Vetrina di Baryl, via Statuto 4 Magli, corso V. Emanuele ang. v. S. Paolo Marilena, via Tornio 13 Sergio Rossi, via della Spiga 15 Teras, via Torino ang. v. Lupetta Timberland Store, corso Venezia 9 Vergelio, corso Vittorio Emanuele 10 Vierre, via Montenapoleone 27. Läs mer på www.itwg.com Stina beger sig till en marknad i Ticninese-området. Här finns lite av det mesta. Det är ingen prutmån och Stina tipsar om att titta noga i påsen att du verkligen får det du efterfrågat. - Ett par timmar här är nästan det som gett mig mest på den här resan, både fyndmässigt, för det är superbilligt, och inspirationsmässigt, säger Stina. Shoppingtips Kom ihåg att många affärer håller stängt för siesta! Vanliga öppettider: 9:30 till 13:00 och 15:30 till 19:30. Salvagente Outlet med billiga designerkläder. Via Fratelli Bronzetti 16. Ligger i en källarlokal på västra sidan av gatan. Emporio Isola Foro Buonaparte 70, Via Prina 11. Outlet med märkeskläder till ordentligt nedsatta priser. Oftast är det restlager eller kläder som använts på visningar. Fiera di Senigallia Marknad med second hand, kläder, möbler, böcker. Ligger i Navigli, ett område som utgör resterna av Milanos forna kanalsystem. Galleria Vittorio Emanuele är centralpunkten i Milanos centrum. Det mesta verkar stråla ut från denna plats mellan Domkyrkan och det berömda operahuset La Scala. Här är dyrt. Tips är att ta en fika och studera folklivet. Adress: Piazza del Duomo. T-bana: Duomo. Corso Vittorio Emanuele är skofetischisternas gata. Här finns alla stora märken. Även kläder och skinnvaror, en och annan affär med bra priser. Pradas äldsta butik ligger här. Via Brera Ett område bakom La Scala som rymmer små pittoreska gator med antikaffärer, gallerier, barer och restauranger. Corso Garibaldi Gata i Breraområdet bakom La Scala. Här samsas kläder med hantverkare och antikaffärer. Corso Buenos Aires En bred aveny. Mindre exklusiv med en stor variation av affärer med hyggliga priser. Via Monte Napoleone Gatan för dem med fet plånbok. De flesta stora modehusen finns här och på intilliggande gator som Via dell’Andrea och Via della Spiga. Här finns också juvelerare och ett överflöd av antikaffärer och designerbutiker. Exempel. Gucci, Louis Vuitton, Cartier, Ungaro och Fausto Santini. Corso Como En charmigaste, välsorterad, lyxig butik för mode, design och konstlitteratur. Hela 700 kvadratmeter shoppinglycka.
apple Skrevet 2. februar 2005 #3 Skrevet 2. februar 2005 Eg var ein halv dag i Milano då eg var 12 år, og det eg hugsar er Milanodomen. Dette er ei fantastisk fin kyrkje, og ikkje gløym å gå opp på taket, det er det som er mest imponerande! :o
Minmy Skrevet 8. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2005 Tusen takk for gode råd!! Nå er det bare fotballbillettene som mangler... Takk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå