Gå til innhold

ser syner av å sove. andre?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

jeg har patogen eeg resultat og autisme, men ikke sikkert epileptisk aktivitet. jeg blir trøtt av mørket og regnstormværet, så selvom jeg har sovet 8 timer om natta og mere, så blir jeg så trøtt i 4 tiden, at jeg må legge meg på sofaen og sovner til 18.00 tiden. under innsovning må jeg skrekkslagen avogtil gispe etter luft pga kvelefornemmelser, og avogtil hjertea ekstrasystoler. og når jeg våkner ser jeg iblandt varmebølger (sånne man ser når det er varmt på veien) og svart spøkelseskygge avogtil når jeg gløtter på øynene selvom jeg er våknet (ikke paralysert av søvnparalyse), og ser omgivelsene som flisete (treige øyne?) om jeg snur å ser meg rundt, og hvitt kan bli blålig. varer bare i noen få sekunder etter oppvåkingen. om sommeren er det motsatt, at jeg sover mye mindre, men har også da de synene. disse synene hadde jeg bare avogtil som barn og ungdom. da gikk jeg på orfiril retard mot abcencer epilepsi. nå har jeg ikke gått på antiepileptika siden jeg var 16 år. nå er jeg 32. i perioder sover jeg svært godt og er uthvilt etter 3 timer, men tvinger meg å sove til morgenen, andre ganger når synrne og kvelingene er verst, må jeg sove opptil 12 timer i døgnet.

jeg har tatt 24timers ekg og vanlig ekg i år. hjertelegen sa jeg har ekstrasystoler men helt normale. de var mest på kveld og natt.

har andre det også sån, og er sånne syner og kvelefornemmelser pga hjerterytmeendringene under innsovning tegn på at noe kan være anfall eller noe annet nevrologisk?

jeg har aldri fått til å sove på søvn eeg og jeg får ikke tatt 24timers eeg fordi fastlegen ikke tror at det jeg opplever er noe å bry seg om siden eegene ikke hadde sikkre epileptiform aktivitet i hjernen min. jeg buttet derfor fastlege og venter på å få den nye fastlegen.

Endret av Pinnedyr
folk missforstod
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syner har ingen ting med autisme å gjøre. Du kan lese deg opp på diagnosekriteriene for autisme på nett..

Anonymkode: ffa8c...3ba

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Syner har ingen ting med autisme å gjøre. Du kan lese deg opp på diagnosekriteriene for autisme på nett..

Anonymkode: ffa8c...3ba

det var ikke det jeg mente heller. jeg har autisme (høytfungerende) og har patogen eeg, mente jeg. synene var noe jeg tok opp fordi jeg lurte på om det kunne være nevrologiske utfall, ikke fordi jeh hsr autisme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...