Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg trenger hjelp til å finne en 18 årspresang til jente. Hun er ikke så enkel å "sette i bås" så dersom noen er litt kreative og kan hjelpe meg hadde jeg vært takknemlig for det. 

Vi tenker et sted mellom 500-1000 kr. 

Noen stikkord som kan beskrive henne:

- samfunnsorientert og engasjert

- vegetarianer (snart veganer)

- litt tøff og ikke utpreget "jente-jente"

- handler stort sett klær vintage/second hand

- bor hjemme så interiør er nok ikke så aktuelt 

-litt nerdete (i mangel av et bedre ord) men ikke utpreget "nerd" 

Det eneste jeg kommer på som kan være noe, er et Polaroid kamera. Ut i fra info, høres det ut som noe hun kan bli glad for? 

Takker for hjelp :)

Skrevet

Ett års medlemsskap i Rød Ungdom?

Anonymkode: 5353b...670

Skrevet

Polaroidkamera kan treffe godt, men det kan også havne på en hylle uten å bli brukt. Dessuten er film dyrt, spesielt om hun ikke har jobb.

Jeg hadde blitt veldig glad for Kjøttfrie burgere av Jane H. Johansen eller Sykt godt av Mari Hult. Donasjon til Noah står også på lista mi, eller kanskje du finner noe fint i deres nettbutikk? 

En notatbok/planlegger/almanakk fra for eksempel Moleskine eller Paperblanks hadde gjort meg fornøyd.

En opplevelsesgave fra Youwish.no kan også kanskje være noe hun hadde blitt glad for. Ut i fra beskrivelsen(som jeg har mye til felles med) vil jeg tro hun ikke er spesielt opptatt av materielle gaver, men det er jo bare en antagelse 😊

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, blåtimen skrev:

Polaroidkamera kan treffe godt, men det kan også havne på en hylle uten å bli brukt. Dessuten er film dyrt, spesielt om hun ikke har jobb.

Jeg hadde blitt veldig glad for Kjøttfrie burgere av Jane H. Johansen eller Sykt godt av Mari Hult. Donasjon til Noah står også på lista mi, eller kanskje du finner noe fint i deres nettbutikk? 

En notatbok/planlegger/almanakk fra for eksempel Moleskine eller Paperblanks hadde gjort meg fornøyd.

En opplevelsesgave fra Youwish.no kan også kanskje være noe hun hadde blitt glad for. Ut i fra beskrivelsen(som jeg har mye til felles med) vil jeg tro hun ikke er spesielt opptatt av materielle gaver, men det er jo bare en antagelse 😊

Tusen takk for gode tips! Ja det er akkurat det, materielle gaver er ikke så viktig. Men da er det om å tenke ut noe litt mer kreativt. Jeg går i tenkeboksen, men fikk absolutt noen ideer her ☺️

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ett års medlemsskap i Rød Ungdom?

Anonymkode: 5353b...670

Tusen takk for tips. Jeg er dog usikker på om jeg vil ta sjansen på det. Hun har medlemskap i flere organisasjoner så hun tar aktive valg på de tingene selv tenker jeg :)

Skrevet

Boken "Naturlig nok" av Maja Hattvang, der hun deler masse oppskrifter på hudpleie og annet med naturlige og gode ingredienser.

https://www.haugenbok.no/bok/I9788241914751?gclid=CjwKCAiAmb7RBRATEiwA7kS8VLtf0fUEEFxN_OuTRiVP7y5fvJt4MCJ5EWIwLsFsN-Toleu-uHTXKhoCcrkQAvD_BwE

Boken "Julies grønne kjøkken", med masse spennende, grønne oppskrifter. 

https://www.pureskin.no/products/julies-gronne-kjokken

Deodorant fra Schmidts! De er litt dyre, men uten aliminum eller andre skadelige stoffer som virkelig ikke er bra å smøre på huden hver dag hele livet. Jeg bruker disse selv, og synes de funker veldig bra. 

https://www.pureskin.no/manufacturers/schmidts-naturals?gclid=CjwKCAiAmb7RBRATEiwA7kS8VH6WSYNqoXdU4S5dX327z6Eq-VHrTtLtkRMTt__vxPIuzvjwF2n50xoCV7EQAvD_BwE

Bees wrap - innpakning til mat som alternativ til plast, som har blitt veldig populært den siste tiden. Det kan brukes mange ganger.

https://www.beeswrap.com/

Produkter fra Lush, feks en av ansiktsmaskene, skrubbene eller badebombene. De er veldig opptatte av miljø, økologiske ingredienser, fair trade og dyrevern - og produktene og ingrediensene de bruker gjenspeiler dette. 

Ellers tenker jeg som brukeren over, at opplevelser også er en fin gave. Enten fra youwish, eller gavekort på kino, konsert, opera, musikal, teater eller lignende. Om hun bor i Oslo, så er jo forestillingen Les Miserables veldig populær, og Phantom of the opera skal også settes opp til neste år. 

Skrevet

Personlig misliker jeg kokebøker, kjedelig å følge oppskrifter

Noe som er veldig enkelt er å kjøpe en liten kurv med mye diverse vegetarsnacks og/ eller mat i. Sunnkost er blant annet en butikk som har en del litt dyrere, vegansk sjokolade som ofte er ganske god. Men også vanlige matbutikker har diverse. Noen produkter er jo "naturlig" veganske også. En litt dyrere virgin olivenolje er gjerne noe man setter pris på om man liker å lage mat. 

Hva med bøker som handler om relevante tema i dagens samfunn? Innen politikk og samfunn? 

Har hun en vennegruppe? Brettspill kan jo være en morsom greie, type settlers of catan, agricola, munchkin, 

15 minutter siden, Solsmil said:

Bees wrap - innpakning til mat som alternativ til plast, som har blitt veldig populært den siste tiden. Det kan brukes mange ganger.

https://www.beeswrap.com/

Noen bruker ikke produkter av bievoks, men vet ikke hvor utbredt det er blant veganere

Anonymkode: 06382...51a

• Liker 1
Skrevet

Handlenett fra nettbutikkene til WWF eller NOAH? Lush har ferdige gavepakker i flere prisklasser, eller hva med gavekort der? Gavekort på velouria vintage eller robot om dere bor i Oslo? 

Anonymkode: 8e6a4...033

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...