Gå til innhold

Det stikker i hjertet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sliter med en kropp som for tiden ikke oppfører seg helt normalt.

Har blant annet smerter i korsrygg, vondt i magen og underliv (kommer og går). Dette har jeg allerede levert prøver inn til legen hos.
Men nå, de siste 2-3 dagene opplever jeg at det stikker i hjertet. Det gjør veldig vondt.
Aner ikke om det har noen kobling?? Det har alltid komt på kveldene.. 

Føler ikke at legen sjekker helt opp, og har hittil bare levert blodprøver og urinprøver/avføringsprøve.

Anonymkode: e62d2...4a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjertet, Ts, er såpass nær magen (magesekken) at de fleste av oss ikke kjenner forskjell. En typisk årsak for «stikk» er også muskler i brystområdet.

Altså: få legen din til å sjekke ut hjertet. Men ikke la han/hun (eller deg selv) gå seg fast i det sporet. Vondter i mage/korsrygg og stikk rett til høyre for midten av kroppen i høyde med de nedre ribbena er nemlig like gjerne fordøyelsessystemet ditt som har problemer som noe annet.

Eller, som nevnt, muskelsmerter fordi du er anspent fordi du både har vondt og er urolig. Og sånne muskelsmerter har jeg hatt: det gjør sabla vondt. Så steg 1: pust med magen. (Bokstavelig: pass på at du puster med magen, ikke ribbena - vi gjør nemlig det når vi blir stressa, og det pådrar oss all slags vondter)

Anonymkode: 02a09...fc4

Gjest Axl Rose
Skrevet (endret)

Som ab over her sa. Kan være muskelsmerter eller magen. Angst gir også stikking i hjertet. Noen ganger finnes det ingen forklaring. Jeg har ofte hatt vondt der uten grunn eller når jeg har trent for hardt. 

Endret av Axl Rose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...