AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #1 Skrevet 10. desember 2017 Vi har i blant spillkvelder, middager og annet hvor vi inviterer begge brødrene til samboer. Skal vi på konsert så hender det vi spør om de vil bli med sammen med sine samboere. Samboer spør alltid om brødrene har handlet julegaver til foreldrene deres, om man skal slå seg sammen og spleise på noe. Hvert eneste år får han høre at de har ordnet det eller at de har planer om det allerede. Kun de to, aldri tredjemann. I alle år har de to da handlet julegaver sammen uten å høre med den siste, samme med bursdager etc. Det kom frem at bror 1 alltid inviterer bror 2, men bror 1 inviterer aldri min samboer bror 3. Vi får alltid høre om i ettertid de spillekveldene, middagene og konsertene som bror 1 og 2 har reist på. Bror 3 får høre om dette senere uten å forstå hvorfor han ikke ble invitert. I går hadde hele familien vært samlet hos bror 1, fikk vi vite nå. Ingen har hørt med oss.. Vi inviterer jo alltid alle og føler jo at når vi treffes så er det en god tone. Har vi virkelig tatt så feil altså.. Min samboer har i mange år tenkt at bror 1 ikke tenker på å invitere andre. Joda, han inviterer ofte et felles vennepar av oss begge på middager. Aldri oss. Hva ville andre gjort i slike situasjoner? Anonymkode: 3a905...bd9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #2 Skrevet 10. desember 2017 Hadde holdt et par spillkvelder eller middager og ikke invitert bror 1. Og sett om han reagerte. Anonymkode: f1bb1...a3a 19
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #3 Skrevet 10. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde holdt et par spillkvelder eller middager og ikke invitert bror 1. Og sett om han reagerte. Anonymkode: f1bb1...a3a Jeg syns jo egentlig det er vanvittig barnslig å falle ned på deres nivå. Samtidig så tenker jeg at de inviterer jo de folka de liker å være med, kan det være høflighetsfrase å bli med på tingene vi inviterer til da. At de egentlig ikke trives med oss eller siste broren. For dette har foregått tidligere og, før jeg kom inn i bildet for to år siden. Anonymkode: 3a905...bd9 4
makkapakka Skrevet 10. desember 2017 #4 Skrevet 10. desember 2017 Det er ikke alltid søsken kommer godt overens og dette er typisk det som skjer da 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #5 Skrevet 10. desember 2017 8 minutter siden, makkapakka skrev: Det er ikke alltid søsken kommer godt overens og dette er typisk det som skjer da Men det syns ikke spesielt godt da vi er sammen, eller når vi inviterer. Blir bare aldri invitert tilbake. Disse to brødrene, bror 1 og 3 har ikke hatt uenigheter før. Aldri antydninger til uenigheter eller noe oss i mellom. Brødrene har veldig mye til felles på veldig mange måter og ganske nære i alder. Men da er man rett og slett ikke så godt likt. Da jatter bare bror 1 med når man møtes tydeligvis. Selv har jeg alltid hatt følelsen av å aldri bli kjent med bror 1. Finner ikke ut av han eller hvem han er,ikke trygg på han liksom. Syns han er hyggelig og slikt, men veldig overfladisk bekjentskap uansett hvor mye tid vi har brukt med de. Bror 2 har jeg god kontakt med, foreldrene deres har jeg skjønt hvem er og hva de liker. Bror 1 klarer jeg bare ikke å forstå meg på. Anonymkode: 3a905...bd9
bortebra Skrevet 10. desember 2017 #6 Skrevet 10. desember 2017 Sånn er det noen ganger. Jeg har flere søsken, men det er en av dem jeg har mye mer kontakt med enn de andre. Det har hendt at det har blitt uggen stemning av det, men det går jo også på personlig kjemi og forhistorie. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #7 Skrevet 10. desember 2017 Hva med å faktisk spørre søsken, hvorfor dere aldri blir invitert til noe? Hjelper ikke noe særlig å sitte her på Kvinneguiden, og spekulere... Anonymkode: 03908...8ad 15
Gjest Blondie65 Skrevet 10. desember 2017 #8 Skrevet 10. desember 2017 Kanskje bror 3 skal rense luften med bror 1 og spørre rett ut hvorfor de holder på sånn? Kan jo være at det er en forklaring. Er det ikke bedre å få den enn å leve med skuffelsen gang på gang? Ellers er det jo noen ganger slik at kjemien ikke er der. Jeg har mange venner som jeg liker å gjøre forskjellige ting sammen med. Noen av dem er best i meget begrensede doser. Det er verken meg eller dem det er feil på, det er bare det at kjemien er forskjellig.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #9 Skrevet 10. desember 2017 Jeg synes din mann må spørre bror 1 om hva det er som er grunnen til at hele familien samles, og dere ikke inviteres. Og legge til at det er endel sammentreff han har bemerket seg uten å tenke at det var en sammenheng - men at det nå blir påfallende. Jeg tenker at det må være innafor at ikke alle treffes sammen alltid - men det med familieselskapet er ikke OK sånn helt uten videre. Anonymkode: 85193...f53 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #10 Skrevet 10. desember 2017 Hva er aldersforskjell fra bror 1 og 3? Anonymkode: 40170...a0d
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #11 Skrevet 10. desember 2017 Virker litt spesielt om hele familien var samlet bortsett fra dere. Tror du at samboeren din eller du endrer atmosfæren når dere er samlet? Har dere for eks veldig ulik humor? Anonymkode: c1fcb...5b2 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #12 Skrevet 10. desember 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er aldersforskjell fra bror 1 og 3? Anonymkode: 40170...a0d Bror 1 er to år yngre enn min samboer, sistebroren er to år eldre enn min samboer. Så det er tre like tette brødre. Anonymkode: 3a905...bd9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2017 #13 Skrevet 10. desember 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker litt spesielt om hele familien var samlet bortsett fra dere. Tror du at samboeren din eller du endrer atmosfæren når dere er samlet? Har dere for eks veldig ulik humor? Anonymkode: c1fcb...5b2 Har ikke opplevd det. Familien er veldig like, alle liker samme sporten og praten går lett. Anonymkode: 3a905...bd9
fjærestein Skrevet 10. desember 2017 #14 Skrevet 10. desember 2017 Ser bare en løsning om dere virkelig vil vite : spørre. Rolig, pent, undrene og uten fordømmelse. 2
Maleficenta Skrevet 10. desember 2017 #15 Skrevet 10. desember 2017 Jeg hadde spurt bror 1 om hvorfor det var slik. Jeg hadde også spurt bror 2. Han har jo også litt ansvar her. Hvorfor spør ikke han bror 3 om å være med å spleise på bursdags/julegaver til foreldrene? Dårlig gjort å stenge ute sin egen bror. Han bør spørre broren/brødrene sine. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #16 Skrevet 11. desember 2017 Jeg har en bror og en søster. Står veldig nær begge, men inviterer min bror oftere. Det er rett og slett fordi han har færre venner og er mer aleine (uten at han sliter sosialt). Jeg håper min søster er voksen nok til å si det til meg om hun synes det er dumt. Anonymkode: 4c238...927
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #17 Skrevet 11. desember 2017 12 hours ago, Maleficenta said: Jeg hadde spurt bror 1 om hvorfor det var slik. Jeg hadde også spurt bror 2. Han har jo også litt ansvar her. Hvorfor spør ikke han bror 3 om å være med å spleise på bursdags/julegaver til foreldrene? Dårlig gjort å stenge ute sin egen bror. Han bør spørre broren/brødrene sine. ja kjempe dårlig gjort, men jeg hadde hold pusten å spurt og fått en ordnelig svar OG forandring på oppførsel. Min bror inviterte min bror på lillejualften, nyttårsaften, han ble til og med invitert på 40 års overraskelse festen av svigerinna mi. Jeg prøvde å flere år å prøve å det bedre, jeg har prøvd det du sier, jeg innser at han vil ikke ha kontakt med meg. MEN nå har jeg hørt at i de siste par årene at de har sluttet å inviterer broren min lengre. alt fra lillejuaften, nyttår, kino og bowling, spillekveld ol. Så gudene vet hva han gjorde feil i min brors øyne. Bror som eksluderer er nå snart 42, og andre bror er nå 47, og jeg er 36... så godt voksne. Anonymkode: 856be...1d0 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #18 Skrevet 11. desember 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en bror og en søster. Står veldig nær begge, men inviterer min bror oftere. Det er rett og slett fordi han har færre venner og er mer aleine (uten at han sliter sosialt). Jeg håper min søster er voksen nok til å si det til meg om hun synes det er dumt. Anonymkode: 4c238...927 Ingen av partene har færre venner eller liten omgangskrets. Gutta har vokst opp med en stor gjeng felles venner hele veien. Anonymkode: 3a905...bd9 1
Annie Hall Skrevet 11. desember 2017 #19 Skrevet 11. desember 2017 Hva tenker mannen din om dette da, og plager det han også? Få mannen din til å spørre broren sin. Han kan jo bare si at han har lagt merke til det, og lurer på om det er noe galt, siden han ikke inkluderes i slike sammenhenger. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2017 #20 Skrevet 11. desember 2017 1 time siden, Annie Hall skrev: Hva tenker mannen din om dette da, og plager det han også? Få mannen din til å spørre broren sin. Han kan jo bare si at han har lagt merke til det, og lurer på om det er noe galt, siden han ikke inkluderes i slike sammenhenger. Det plager han, men når jeg sier at vi bør vel snakke med de om det, hvorfor dette skjer hele tiden. Da plager det han ikke nok til å ta det opp likevel. Han er nok redd for å tape ansikt, gjøre ting verre enn det er eller at ting blir falskt etterpå. Tidligere har jeg sett en i familien konfrontere en annen og det eneste som skjer er at den som blir konfrontert lyver. Etterpå later alle som om ingenting er skjedd. I det tidligere tilfelle har da bror 1 konfrontert moren og stefaren i en sak som omhandlet utestenging av hans tidligere kjæreste. Rart at bror en som har fått føle på at hans tidligere kjæreste ble utestengt - nå er den som stenger andre ute. Anonymkode: 3a905...bd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå